Ściąganie blokad w skuterze

Witam.
Mam takie pytanie dotyczące zdejmowania blokad. Otóż chciałbym się zapytać czy jest jakaś możliwość zamontowania blokady np. z wariatora ponownie gdy ją wcześniej ściągnąłem?

Z góry dziękuję za dokładną odpowiedź. ;)

Tak

Aha. Ale napewno? Pytam, bo gdyby się coś stało to chciałbym na gwarancje go dać i żeby nie było problemów i się nie pluli.

Na 100%

Aha. To wielkie dzięki :)
A jeszcze jedno pytanie. To można jakoś obczaić że się ściągało i zakładało blokadę no np z wariatora?

A i jeszcze ostatnie pytanie.
Czy po ściągnięciu blokady z wario są jakieś problemy ze skuterem?
Typu nie chce palić albo trzeba coś wymieniać?
Czy tylko zdjąć, zmontować resztę i można już jeździć ?

Z góry dziękuje za odpowiedź !

zdjąć, zmontować resztę i można już jeździć

Prosze to wszystkie blokady jakie sa w skuterach !!!

Wróćmy jednak do tych, którzy są uprawnieni do jazdy jednośladami z prędkością większą, niż 45 km/h. Dla wielu z nich pierwszą rzeczą, o jakiej myślą po zakupie skutera jest jego odblokowanie. Otóż blokad w skuterach jest dość dużo, dlatego opiszę tu te najczęściej stosowane. I tak do podstawowych należą następujące ograniczenia.

W gaźniku

Tuleja dystansowa nad przepustnicą - zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy, nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady to wyjęcie tulei znad przepustnicy.

Dysza główna w gaźniku - ta blokada z kolei ogranicza ilość dozowanej mieszanki do cylindra zmniejszając moc silnika i prędkość maksymalną. Zmiana dyszy głównej wiąże się zawsze z ingerencją w układ paliwowy silnika, co prowadzi do przeróbek w filtrze powietrza oraz w konsekwencji do regulacji gaźnika.

W przekładni

Tuleja dystansowa pomiędzy wariatorem, a przeciw talerzem - tego typu blokada jest dość często spotykana, a jej zastosowanie powoduje że talerze nie schodzą się ze sobą do końca i pasek nie „wchodzi" maksymalnie wysoko, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia prędkości skutera.

W króćcu ssącym

Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli zastosowanie króćca o mniejszej średnicy przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to wymiana króćca na większy (odblokowany).

Blaszka zawężająca - zastosowanie blaszki umieszczonej pomiędzy zaworem membranowym, a króćcem ssącym, w której otwór ogranicza ilość przedostającej się mieszanki. Jej usuniecie powoduje odblokowanie skutera.

W module zapłonowym

Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie jest przecięcie przewodu biegnącego do czujnika.

Moduł zapłonowy - czyli sam CDI. Zastosowanie przez producenta zapłonu ograniczającego maksymalne obroty naszego silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie prędkości. Sposób na odblokowanie w tym wypadku, to wymiana modułu CDI na odblokowany z inna mapą zapłonu.

W tłumiku

Tuleja zwężająca średnice tłumika - stosowana w tłumikach w różnych miejscach zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za pomocą odpowiedniego narzędzia lub wyciągając spawarką.

Zawirowywacz spalin - blokada ta, to dodatkowa rurka przyspawana do tłumika powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do zdławienia silnika.. W tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby, która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce po niej.

Katalizator - zastosowanie katalizatora wpływa na ograniczenie obrotów silnika, co sprawia, że działa on jak blokada. Usuwamy go i pozbyliśmy się kolejnego ograniczenia. Należy pamiętać, że czasem operacja usuwania go może okazać się skomplikowana wiec tu zalecam wizytę w warsztacie.

W filtrze powietrza

Zwężka dopływu powietrza - znajduje się wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej blokady polega na usunięciu tej rurki, ale pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku. Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance. Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym.

Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi blokadami spotkać można jeszcze ograniczenia typu:

Filtr paliwa - mały filtr paliwa dozuje mniejszą ilość paliwa wpływając na osiągi skutera. Ominięcie tego zadławienia to wymiana na większy filtr.

Wypustka na wariatorze - niewielki kołnierz w wewnętrznej części wariatora, który nieznacznie wpływa na ograniczenie osiągów. Blokadę usuwamy przez stoczenie tej wypustki.

Przekładnie wtórna - mało kto wie, że może on stanowić blokadę skutera. Stosowana najczęściej w skuterach chińskich ze względu na ograniczoną moc silnika. Ograniczenie polega na zastosowaniu takich przełożeń w przekładni (przenoszącej obroty ze sprzęgła na koło), które nie zamulą silnika, a dadzą skuterowi przyzwoite przyspieszenie. W konsekwencji konstruktorzy ograniczają prędkość maksymalna skutera.

Rolki wariatora - w tym przypadku trudno mówić o blokadzie. Zastosowane oryginalne rolki po zdjęciu ograniczeń w naszym skuterze często wpływają na ograniczenie osiągów. Trzeba więc je wymienić na odpowiednie, mając na uwadze obecną charakterystykę pracy silnika. I dlatego niejako można uznać je za ogranicznik skutera.

Należy pamiętać, że zdejmując blokady zmieniamy charakterystykę pracy silnika i zawsze konieczna będzie regulacja, czy to gaźnika, czy przeniesienia napędu (wariatora, sprzęgła). Często o tym zapominamy i w rezultacie odblokowanie skutera nie przynosi zamierzonego efektu, a my niepotrzebnie się denerwujemy.

Wyższe osiągi wymagają dbałości o pozostałe podzespoły skutera. Bardziej obciążone są wtedy hamulce i zawieszenie. Nie zapominajmy troszczyć się o nie równie mocno, jak o silnik. Ponadto większe prędkości wymagały będą lepszej odzieży ochronnej i odpowiedniego kasku. W końcu nie ma niczego ważniejszego niż bezpieczeństwo.

yyy. a czy ja prosiłem o wymienienie mi wszystkich blokad w skuterach..? omg

bartek7104 nie masz co robic?

Bartek7104
Rewelacja. Fajnie ze opisałes zasady działania blokad moze komuś sie przyda. Panowie powyżej sadze ze nie widzieliście ze nie które blokady istnieją więc bez marudzenia!!!

Filipe96 - pytasz o blokadę ma wario a moze masz tez inne. To łaskawie wykorzystać te informacje i już a nie marudzisz :)

Brylant1717 - założyłes alarm czy bez instrukcji był problem, bo niedawno ty sam zadawales milion pytań a teraz krytykujesz! Forum jest po to aby czytać i jakieś wartościowe życzy pisać dla innych.

Bartek7104 dzięki za opisanie blokad:D

kto mi pomoze bo taka spr jest jaki modul zaplonowy pasowalby dp routera grande lux 50

Stróż prawa się znalazł

dobra amroz. ja wiem że mam też inne. ale mi chodziło akurat o tą jedną. a nie prosiłem o cały wykład i to skopiowany z skądś.

nie zeby cos ale... czego sapiecie ,ze kolega tutaj wypaca ostatnie krople potu , opisuje w 100 % a wy macie problem -.-, dzieki za poradnik przyda sie :)

Jeśli chodzi o zwężkę w wydechu to u mnie też jest coś takiego. Mam (i przypuszczam, że nie tylko ja) wyjątkowo złośliwą i perfidną. Wielu z Was nawet pewnie się nie domyśla, że zwężka jest nie w samym kolektorze wydechowym ale w tej cześci cylindra, która łączy się z wydechem. Jest wypełniona żeliwem i częściowo zaślepia drogę spalinom, a usunięcie jej to kupa roboty, a i jeśli zostawi się nierówne krawędzie może zniszczyć silnik. Jedyną metodą pozbycia się jej jest kupno markowego cylindra bez tej blokady (poznacie po tym, że do kompletu dodawana jest jeszcze jedna okrągła uszczelka).

Za ściąganie blokady traci sięchyba gwarancję inaczej było by za pięknie ??

zamówienie bąbelkowej folii

Najczęściej tak. Tylko Kymco daje możliwość zachowania gwarancji po ściągnięciu blokad ale pod warunkiem, że zostało to dokonane w ich autoryzowanym serwisie i przeprowadza się przeglądy gwarancyjne.