Scarabeo 50 4t

Witam :D Od niedawna jestem posiadaczem skuterka z tematu, fotki tego modelu:



I chciałbym się poradzić kilku rzeczy jako nowy właściciel jednoślada:

1. Co polecacie jeżeli chodzi o tuning optyczny? Chodzi mi tu o przerobienie go na bardziej współczesny wygląd, szczególnie przedniej części, bo design tyłu podoba mi się. Planuję wymienić owiewkę z lampą, lusterka , ponaklejać naklejki z Aprilii, tak żeby ładnie się komponowały oraz być może przemalować felgi i jak będzie kasa ogólnie cały skuter - czy coś jeszcze mogę zrobić, co poprawi wygląd?

2. Co może być zepsute - już tankowałem do pełna około 3 razy i zawsze ten sam problem - jak zatankuję to pokazuje poziom paliwa poprawnie - full, ale kreska wskazująca poziom paliwa schodzi za szybko w dół w efekcie czego mimo, że mam pół baku paliwa to na liczniku pokazuje, że nie mam wcale.

3. Czy możliwe, że jeżeli na liczniku pokazuje brak paliwa to ze skutera coś tak jakby "pipa" "piszczy" czy jakby to nazwać podczas jazdy?

4. Czy audio jest dobrym pomysłem? Mam ładne zagłębienia w schowku do których i tak nic włożyć nie idzie, a lubię posłuchać muzyki, tylko czy coś będzie słychać? :P

5. Jeżeli chodzi o poprawę osiągów - co mogę w 4T zdziałać?

A, bym zapomniał - tu specyfikacja:

http://www.motocykliczny.pl/marka/aprilia/17533,scarabeo_50_4t_4v,2011

i jeszcze dwa pytanka:

6. Czy można wymienić hamulec na tarczowy z bębnowego?
7. Czy takim małym skuterkiem może jeździć osoba, która waży 130 kilo/ dwie osoby które ważą około 140?

1. Sprzedać i kupić inny. Może to głupio brzmi, ale ten skuter został zaprojektowany w stylu retro i trudno byłoby go stuningować z gustem. Ja osobiście uważam, że jest bardzo ładny taki, jaki wyjechał z fabryki.

2. Pewnie pływak w baku.

3. Nie rozumiem. ;)

4. Audio to średni pomysł. Żre dużo prądu, więc trzeba byłoby kupić większy akumulator, albo zamontować gdzieś dodatkowy. Nie wiem jakie są techniczne konsekwencje tego drugiego rozwiązania, natomiast pierwsze jest niezdrowe dla skutera, bo fabryczna prądnica daje zwykle radę naładować akumulator tylko do jego fabrycznej pojemności (która zazwyczaj wynosi 6 Ah), więc np. 12-amperogodzinny byłby stale niedoładowany, a przez to służyłby krótko. Słuchać muzyki w trakcie jazdy się nie da - szpan byłby tylko na postoju. Polecam dobry odtwarzacz MP3. :)

5. Możesz zmienić cylinder na większy, wariator, sprzęgło... Generalnie wszystko to co w dwusuwie, za wyjątkiem wydechu, który tutaj nie ma praktycznie żadnego wpływu na działanie silnika.

6. Można, ale trzeba byłoby zmienić też karter i felgę. Licz się jednak z tym, że różnicy w sile hamowania praktycznie nie będzie, zakładając, że bęben miałby dobre szczęki i byłby poprawnie wyregulowany. Obecne rozwiązanie jest ponadto prawie bezobsługowe, podczas gdy w tarczówce trzeba co jakiś czas zmieniać płyn hamulcowy i częściej klocki, bo szybciej się zużywają.

7. Oczywiście, że może.

Pozdrawiam. :)