Sachs xtc 125 4t SWAP 250

Jako że zbliżam się już do 50 tys km przejechanych i moc już nie ta sama a do tego już delikatnie odma zaczęła mi pluć to postanowiłem wymienić silnik zimą. Na początku chciałem zmienić cylinder z tłokiem ale nie mogę nigdzie znaleźć co to jest za silnik, wiem tylko tyle że to jest silnik suzuki.
Pomysł jest aby wrzucić tam nowy silnik 250 zongshena lub coś używanego ale markowego.
Teraz pytanie czy na moim module może to chodzić czy musiał bym inny założyć? Jeśli inny to jaki? Jak z żywotnością tego chińczyka?
Jaki polecacie używany silnik tej pojemności żeby był w miarę dostępny i żeby nie było za dużo zabawy z dostosowaniem, chodzi mi o to że dużo jest silników od ninji ale one są z tego co kojarzę na wtrysku a na tym słabo się znam chyba że ktoś mnie pokieruje co i jak trzeba żeby zmienić z gaźnika na wtrysk co patrząc na to ile będzie km robił najbardziej by mi pasowalo.
Chodzi mi też o silnik który nie będzie potrzebował regulacji co 1000km bo nie mam na to czasu.
Jeśli chodzi o hamulce to nie będzie z tym problemu mówię z góry bo to akurat w tym motocyklu jest porządne

spisz model silnika z bloku silnika

Na silniku mam tylko numery.Da radę jakoś odczytać co to za model po tym? Po pracy wjadę do garażu i podam numery. Polecasz jakieś strony gdzie później ewentualnie bym dostał większe cylindry niż 125 bo jeśli miał bym robić remont za no 1500zl to wolę wie trochę pobawić i za 2000-3000 mieć 250 żeby było lepsze przyspieszenie bo wiadomo jak wygląda wyprzedzanie 125

Jedyny numer jaki znalazłem na silniku to f437-th100759 to raczej nie to :wink: więc zostaje kwestia wymiany silnika zimą.
Teraz po polecacie ten chińczyk czy coś używanego ale markowego i ewentualnie od czego polecacie?
I mniej więcej jak by wyglądało przerobienie instalacji na wtrysk jeśli bym chciał wrzucić silnik od kawasaki ninja 250?
Pytanie jeszcze o silnik od GN 250 z tego co kojarzę to jest jeden cylinder ale widzę w tym silniku 2 tury wydechowe jak to jest?

f437 to silnik sprzed 2005r i chyba 2T nie?

edit
doczytałem sie że to silnik suzuki z suzuki fxr 150 w wstawioną tuleją i mniejszym tłokiem tak żeby było 125cm. 4T,
to w zasadzie nic innego tam nie wstawisz bez spawania ramy

To jest 2004r 4t
Też kiedyś trafiłem na jakiej info że to fxr 150 z mniejszym cylindrem ale wszędzie są szczątkowe informacje. Nie wiem jak Ty tak szybko znalazłem ją widać nie umiem szukać… A jakiś większy cylinder do tego warto szukać? I jakieś strony dalo by radę podrzucić? Oczywiście chodzi mi o więcej niż to 150 bo nie wiem czy będzie mi się opłacać bo przy okazji chciał bym mu jednak podnieść moc. W spawanie ramy mogę się pobawić bo mam na to całą zimę w końcu i o to się nie martwię gorzej z elektryka w moim przypadku. A jeśli bym zdecydował się na inny silnik to od czego polecisz żeby było w miarę dostępne?
EDIT
Patrzę w internecie i albo znów źle szukam albo nawet oryginalnego 150 nie widzę do tego silnika

Po godzinach poszukiwań i jedyne co odnalazłem to taki zestaw cylindra z tłokiem o pojemności 177
https://motogaga.com/cylinder-crankshaft/1244-1455-uma-racing-68mm-177cc-big-bore-cylinder-kit-suzuki-raider-150r-fx125-fxr150.html#/30-options-standard_piston
Teoretycznie to powinno być to więc chyba się nad tym poważnie zastanowię tylko pytanie czy to dojdzie z tej Malezji czy skąd to tam jest…
Dodatkowo na tej samej stronie spadłem. A ciekawą rzecz. A mianowicie wał z korbowodem dłuższy od fabrycznego (rozumiem że na mimośrodzie będzie różnica tak? )
https://motogaga.com/cylinder-crankshaft/503-faito-10mm-crankshaft-stroker-kit-suzuki-raider-150r.html
Ale przeraża mnie wartość o jaką jest dłuższy skok bo to AŻ 10MM!!
Teoria teorią zmieniając na ten korbowód zwiększy się dodatkowo jeszcze pojemność skokowa i najbardziej zmieni się moment obrotowy (wiadomo kosztem mocy i obrotów maksymalnych) bo będzie “bardziej” kwadratowy mimo że nadal nadkwadratowy.
Tylko właśnie pytanie czy nie będzie to zbyt duża różnica w długości? Nie “pieprzenie” coś? Chodzi mi o kolizję no z zaworami.
Dodatkowo jeśli dobrze rozumuję to zwiększy się stopień sprężania? I znów nie za dużo?
Kolejne pytanie bardziej jak by ktoś chciał się pobawić we wróżbitę Macieja jakiej mocy mógł bym się spodziewać (nie jaka będzie bo to zawsze jest niewiadomą) na tym zestawie? skoro z danych jakie znalazłem o FXR 150 ma 20.11km
Jak gdzieś się mylę w sprawie technicznej to proszę żeby ktoś mnie poprawił

jeżeli masz 10mm róznice w skoku tłoka to znaczy że do tego wału jest odpowiedni cylinder

Tylko że innego nie ma niz ten co podlinkowałem a to ta sama strona.
A to jest opis tego wału
The Faito Racing crankshaft jack up stroker kit will increase your cylinder up/down stroke by 10mm from stock 48.8mm to 58.8mm. Heavier than the standard unit and balanced for minimal vibration. Strengthened piston conrod is included to fit the original sized pins. Best used with or if you already have a big bore cylinder kit and cams installed.
Nic nie ma napisane do jakiego innego cylindra więc jeśli wierzyć opisowi to powinno być wszystko ok co wydaje mi się dziwne przy takiej różnicy.
Jaką jest szansa że na tym wale tłok spotka się ze zaworami?
Jak myślisz jakiej mocy mogę się spodziewać po takim cylindrze? Możliwe że będzie coś ponad 20 faktycznie? (chodzi mi o moc na wale)

160% szans na kolizje z głowicą

Faktycznie teraz to przeliczyłem że to nie ma prawa bytu jeśli cylinder nie będzie wyższy to chyba zmęczenie mi namieszało w głowie i zapomniałem że to tak małe wielkości są…
Jeszcze pytanie jak sądzisz będzie coś warty ten cylinder z tłokiem co w linku? Warto ściągać to za takie pieniądze?

Pytań ciąg dalszy… Na 180 gaźnik 26 mi to ciągnie po zmianie dysz czy szukać większego?