Witam. Nigdy nie robiłem żadnego “portingu” jeśli to tak można nazwać a raczej “rozwiercania” kanału wydechowego w cylindrze 2t. Mianowicie Airsal T6 RACING. Jest to cylinder aluminiowy, posiada jeden pierścień, ma dzielony kanał wydechowy. W ulotce jest napisane, że jest prawie albo taki sam jak MHR REPLICA bądź HEBO MANSTON REPLICA.
Zacznijmy od tego, że nie planuję ani nie będzie żadnego “flowu” ani powiększania okien/kanałów w cylindrze/karterze. Chcę tylko powiększyć, rozwiercić, “z/sportingować” kanał wydechowy w Airsal T6 RACING gdyż wczoraj mierzyłem suwmiarką i kanał wydechowy w Airsal’rze wynosi 24mm a początek kolanka w Tecnigasię RS II wynosi 29mm (tam gdzie wchodzi do cylindra, czyli dobrze mierzyłem, tak samo cylinder). Jest to różnica 5mm czyli pół centymetra więc to chyba dużo, prawda? Dużo dałoby mi takie rozwiercenie? Bo przez to "większość " spalin blokuje się a tak by było swobodny przepływ, bez blokowania się. Rozumiecie o co mi chodzić
Skuter to Kymco Super 9 LC.
Może zacznijmy od mojego setupu.
- Airsal T6 RACING
- Tecnigas RS II chrom
- Wał Top Racing 'do 13tyś obr/min
- Łożyska NTN C3
- Łożysko korbowodu Polini Evolution
- Gaźnik Stage6 Black Edition 21mm
- Króciec rozwiercony do 23mm
- Zawór membranowy rozwiercony, dopasowany do komory korbowej
- sprzęgło Stage6 MK II
- dzwon sprzęgła Polini Evolution
- wariator Polini Speed Control
- świeca BR9HS
- fajka+przewód WN "NGK RACING
- odblokowany moduł zapłonowy
Możliwe, że o czymś zapomniałem, ale trochę tego jest…
Co o tym sądzicie? Chcę sam rozwiercić ten kanał wydechowy do 29mm czy więceją Jak to zrobić? Nie mam zielonego pojęcia… Jestem gotowy kupić cały zestaw z Dremlem. Później to trzeba wypolerować czy nie?
Tutaj macie dwie fotki.
http://img191.imageshack.us/i/airsalt6racing.jpg/
http://img836.imageshack.us/i/airsalt6racing3.jpg/
Dziękuje za każdą uwagę i post.
Pozdrawiam!
Kup kamienie szlifierskie (większość używa dremla , ja sobie poradziłem wiertarką) do wiertarki , papiery ścierne 200p , 400p .
Zaczynamy :
1 . Powoli delikatnie zacznij szlifować kamieniem szlifierskim okno ,
2. Rób to po trochu po całym obwodzie żeby wyszedł równy okrąg a nie np: owal ,
3. Jak już rozwiercisz okno to pożądanej wielkości (w Twoim przypadku 29mm) weź papier 200p i wyrównaj całe okno ,
4. Weź papier 400p i wypoleruj (bez pasty) ,
5. Na końcu przemyj beną i gotowe,
6. Ciesz się rozwierconym oknem wydechowym i osiągami ,
*ja tak u siebie robiłem i wszystko jest w jak najlepszym porządku .
Powodzenia.
Kamieniami to można sobie że tak powiem dupę podetrzeć bo one prawie nic nie zbierają.
Airsale są robione z ogólnie dostępnego wzoru z Euro-kitu który każdy może wykorzystać. Tak wiec aby Airsal był tak jak mówisz podobny do MHR Repliki to trzeba wyfrezować ten kanał wydechowy, powiększyć okno wydechowe na całej powierzchni tak by silnik uzyskiwał sensowne wartości momentu obrotówego już od niższych partii obrotów. W ten sposób
Oraz 5 okno z kanałem płuczącym poszerzyć na tyle ile zamki pozwalają( w innych cyla małossi, hebo, polini tak jest) w ten sposób
Także poprawienie fabryki w przypadku cylindra Airsal nie jest takie proste
Ale zobacz, że na pierwszej focie jest nie równo. Nie wiem może to nie dokończone? Nie znam się…
zrób tak nie dokładnie jak jest tam a będzie zajebiście
W rzeczywistości jest zrobione dokładnie bo było podnoszone jeszcze okno wydechowe. A kolejna sprawa to taka że aparat wyolbrzymia niektóre rzeczy