Rozrząd

Witam posiadam Zipp pro 50.
Zmieniłem w nim cylinder na wikszy na 72cc i zmieniłem głowicę z zaworami lecz kupilem glowice bez walka zaworowego i ty dzwigni więc dalem z starej glowicy moze tak być???
Jak ustawie na magnecie na znak “T” to zawory maja być luzne??? Bo u mnie raz sa a raz nie pomożecie???

Dzięki za pomoc

Magneto na znak T. Potem zębatkę wałka rozrządu ustawiamy w ten sposób , że dwa otworki ( albo kreski) muszą być równoległe do krawędzi głowicy a największy otwór na górze na środku. Potem ustawiamy luz zaworowy , składamy i jezdzimy :slight_smile:

To poziomy 139FMB - nie ma kresek. Ustawiasz magneto na kreskę z literą T, w tym momencie sprawdzasz zębatkę na wałku rozrządu - tam jest taka kropka i ona musi być z lewej strony i powinna się pokrywać z małym wycięciem w otworze w który wchodzi dekielek zasłaniający wałek rozrządu.
To 4T czyli jak ustawisz T na magnecie, to wałek rozrządu może być obrócony o 180 stopni, gdyż kręci się 2x wolniej niż wał silnika - dlatego czasem masz luźne zawory, a czasem nie. Trzeba wtedy obrócić magneto o 1 obrót i znów ustawić T - wtedy będzie dobrze jak ta kropka na zębatce wałka rozrządu będzie z lewej strony - i wtedy regulujesz luz zaworowy. Aha, wałek rozrządu i koniki zaworowe są takie same w 50 jak i 72cm3. Tak więc jest wszystko ok.

A fakt . Pomyłka :slight_smile: Zgadzam się z kolegą powyżej :slight_smile:

Dzięki zapomoc dopiero tu mi to ktos to dokladnie wytłumaczył

Dzieki wielkie

Witam posiada Zipp pro 50 4t.
Problem polega na tym ze paliwo nie dochodzi do świecy sprawdzałem i do gaźnika dochodzi źle zawory ustawione.
W gaźniku nie mam jednej kuleczki stalowej w otworze tuż obok sania moze nie być tej kulki bowstarym gazniku ja mam

w jakims otworze w jakims gażniku nie masz jakiejś kuleczki…
no super. No to jak w starym jest kuleczka a w innym nie to może powinna być… nie wiem.

i do gaźnika dochodzi źle zawory ustawione

CO???

Poza tym zakładasz chłopie temat a to jest część dalsza twojego poprzedniego tematu i informacja z tamtego są też istotne tutaj bo dają pogląd na całokształt. Scale te tematy - to może ktoś ci pomoże sensowniej

Witam serdecznie pisze z zapytaniem takim jak posiadam skuter 4t Barton F12 po wymianie wału i głowicy po ustawiwniu magneto na znak T oraz tłok w GMP i cechy na walku Rozrządu odpowiednio po ustawieniu luzu zaworowego podpiera mi zawór ssący.
Zastanawiam się czemu tat też jest ktoś może mi pomuc?

co znaczy że podpiera ci zawór ssący? nie domyka go?
głowica była kompletna (z wałkiem) czy sama?

Hej nie domykać domyka tylko zapiera tłok przy otwieraniu a tak była kompletna glosica

Powiem tak co ustawie wal poprawnie i cechy na wałeczku rozrządy to przez chwilę jest dobrze ale po jakimś czasie zaś wraca problem i nie chce wogule zapalić mimo że wszystko już 2 raz wymieniłem nawet i stator