Rozpolowanianie Silnika/Wymiana Wału - Poradnik Danielsona

A wiec tak. Jak wiecie miałem wypadek na speedzie wiec go rozbieram na części. Wiec pomyślałem ze przydalby się poradniczek jak krok po kroku rozebrac silnik. Poradnik jest robiony już bez waria i wentylatora ale to chyba każdy potrafi sciagnia. A na koncu Maly bonus :wink:
1.Przetrzec kartery i cylek. Najlepiej druciakiem+benzyna ladnie schodzi.

2. Nastepnym krokiem jest wykrecenie nakretem z szpilek cylindra lub dlugich srob zalezy jaki model. Wiec odkręcamy po skosię raz jedna raz drugo stopniowo. Po rozkręceniu ściągami glowice i cylinder. I pokaze nam się tloczek :wink:

3.Bierzemy do reki drogne kombinerki Ew. malutki szczypczyki i wyciągami zawleczk/zabezpiecznie (jak kto woli) i z tloka i wyciągamy sworzen. Po czym ściągamy tlok

4.Teraz zabierzemy się za magneto. Większość ludzi kupuje sciaacze itd. Moim zdaniem? Szkoda kasy  Potrzeba będzie stalowy blacha 2cm/10cm starczy i minimum 3-4mm grubości żeby nie peklo. Robimy tak:
-submiarka mierzymy rozstaw srub w magnecie
-wiercimy dokladnie tak samo w naszej blasze otwory
-wykrecamy srube od magneta
-delikatnie ja nakręcamy żeby tylko trochę się trzymala
-nakladamy na nia blache i wkręcamy srobki
Fot.

-najlepiej 2 grzechotki i razem prawo i lewo dokręcamy
-po dokręceniu jest samo nie zejdzie a widac ze jest naciagnieta blacha to wystarczy delikatnie mlotkiem popukac.
-Powtarzac ta czynność Az zejdzie.
5.Mamy już ściągnięte magneto. Zostaly cewki sa one na 2 srobu 8’ + mocowanie 2x 8’ (peugeot vertical) ja zostawiłem ponieważ karter z tym sprzedaje. Normalnie schodzi
6.Teraz zostalo rozpołowienie niby najtrudniejsze. Nic bardziej mylnego. Jak najcieńszy śrubokręt i mlotek i pukamy naokoło kartery nie w kartery tylko w uszczelke.
7. Gdy już uszczelka/silikon pusci bierzemy gumowy mlotek lub jak ktos nie ma drewno i zwykły mlotek i trzymając za jedna czesc karteru pukamy wal (delikatnie)
8.Gdy już uda nam się rozpołowić w jednej części zostanie nam pewnie wal u mnie zostal w części z magnetem. Karter wsadzamy w imadlo i tak jak rozpalawialismy pukamy gumowym mlotkiem lub przez drewno.

9. Teraz mamy już wal na wierzchu i rozpołowiony silnik  Możemy montowac sportowy wal lub inne podzespoly  Bonusem był własnoręcznie zrobiony ściągach który można zrobić bardzo prosto. Zdjęcia i opis jest moja własnością :wink: wiec proszę bez zgody nie kopiowac 
Milej pracy

Oceńcie czy zasługuje na przyklejenie :))

Jak najbardziej zasługuje na przyklejenie :slight_smile: Daje 5+ :]

Klej to RudY :wink:

ładnie tylko według mnie troszkę brakuje zdjęć, pierdoły bo pierdoły jak np. to że trzeba ściągnąć jeszcze iskrownik, pierścienie segera (przynajmniej w minarelli), jak wybić wał, dla noobków, łożyska w przypadku jak zostaną w karterze, że podczas skręcania do kupy potem uszczelnić to sylikonem żaroodpornym itd ;p ale ogólnie spoko, mogłoby być ciut więcej fotek np. podczas rozpoławiania karterów młotkiem jak pukasz w te kartery

kumpel trzymal kartery ja pukalem i drewno trzymalem to w zebach aparat mialem mieć?? xD Robilem wtedy kiedy mozliwosci byly :slight_smile:

Danielson napisał:

Jak najcieńszy śrubokręt i mlotek i pukamy naokoło kartery nie w kartery tylko w uszczelke.


jeśli masz na myśli wsiąść płaski śrubokręt i próbować go wciskać na łączenie karterów żeby je "rozszczepić" to nie polecam bo kartery to aluminium i takim czymś może się lekko pogiąć i potem będzie nieszczelny i tylko kłopoty.

[ Dodano: 17-10-2009, 23:16 ]

kumpel trzymal kartery ja pukalem i drewno trzymalem to w zebach aparat mialem mieć?? xD Robilem wtedy kiedy mozliwosci byly :)


ja tam sam bez problemu z rozpoławianiem karterów sobie poradziłem xD
mogłeś np postukać trochę aż się rozejdą kartery potem przyłożyć drewno i zrobić fotkę żeby było widać mniej więcej jak to zrobiłeś ;p

Zrob cos dla forum to forum pojedzie ci po ambicjach :frowning:

Tak czy owak jak najbardziej do podklejenia … fakt faktem mało jest fotek ale jest poradnik który zapewne nie jednemu się przyda…

Danielson napisał:

Zrob cos dla forum to forum pojedzie ci po ambicjach :(


soryy zapomniałem, nie wolno komentować źle i zwracać uwagi xd
no więc super wypas wyczesany poradnik...
ja tylko mowie co by można poprawić, to nie fotka.pl że wszystkie opinie ograniczają się "ohh ah zajebiście"
poza tym gdzieś tam pisałeś że miało być ponad 20 fotek tak czytałem a tu raptem tylko 5 według mnie zdecydowanie za mało jak na taką robote jak wymiana wału ale i tak do podklejenia bo w końcu jedyny poradnik o wymianie wału.

na razie neich zostanie będzie lepszy to usuna ten i nowy wkleja :slight_smile: Najlepiej krytykowac ale zrobić to juz nie :wink: Mafioz, nie bierz tego do siebie bo to nie bylo do ciebie tak tylko glosno mysle

no to dobrze że wstawisz nowy bo to jest na serio mało fotek … 5 fotek to do poradnika samego jak wymienić wariator … a tu jak rozpołowić silnik cały więc żeby to był dobry poradnik to nawet i więcej powinno być niż 20 :roll: Dużo fotek w poradnikach to 3/4 sukcesu :roll:

Mógł nie robić wcale ; DDD Wiec nie ma się czego czepiać ; d Na podklejenie ; ]

LooSiu napisał:

Mógł nie robić wcale ; DDD Wiec nie ma się czego czepiać ; d


czyli ma się zrobić taka fotka.pl/nasza-klasa.pl?
że wszystkie komętarze nie ważne pod czym ograniczają się do "ale super, bosko/pięknie" itd i zero krytyki taką no super to witaj fotkojednosladzie.pl...
bo tak wynika z Twojej wypowiedzi że nie wolno skrytykować bo chłopak zrobił i trzeba mu za to dziękować

Zrobił, dobrze jest bo na pewno nie jednemu użytkownikowi w jakimś stopniu pomoże.
Ale na minus działa skąpa ilość dodanych fotek. Danielsonowi, ładnie dziękujemy za wkład pracy, ale wyrażamy nadzieję ze kiedyś pojawi się lepszy poradnik :wink:

jeszcze takie pytanie czy uszczelka pomiędzy karterami jest konieczna czy to jest tak jak z kałejami (keeway) , ze dają pod pokrywę nie wiadomo w jakim celu

wrona, konieczna.

potwierdzam musi być

ja na sylikonie żaroodpornym mam, chyba wszyscy tak robią. nawet seryjnie keeway uszczelki między blokami nie ma. tylko między karterem a kapą od przekładni.
na łączeniu karterów nie ma uszczelek, sylikon się daje.

wiem juz wszystko wiem pogadałęm z odpowiednimi ludzmi i juz wiem tylko mam jescze jeden problem , nabiłem łozysko na wał i teraz te wał próbuje w sadzić w ten karter , co jest wario i sprzęgło i za cholere nie chce wejść prosto ??


proszę o porady ludzi którzy to ROBILI …