Witam. Planuję ściągnięcie głównych blokad w moim Pupilku. Dokładnie - Router Grande RXL 12 Large. Jeśli ktoś posiada taki skuterek , wie jak polepszyć jego osiągi ( tak, tak. Wiem, nie jest to "motocykl" wyścigowy ) to bardzo proszę o powiedzenie mniej więcej gdzie one są i jak je zdjąć. Z góry dziękuję za pomoc.
Odkręc siedzenie i na gaźniku jest taki dekielek zazwyczaj czarny i pod nim jest taka śrubka i ja wykręć i złuż ona da dóżo ... 75km/h
Witam.
Czy po odblokowaniu gaźnika poprzez usunięcie tej śrubki wymagana jest regulacja gaźnika...?
Nie, nie jest wymagana. Ta śrubka tylko powoduje niemożność podniesienia się przepustnicy ile może. Tym samym masz ograniczone możliwości silnika.
Druga blokada to pewnie będzie pierścionek pomiędzy tarczami wariatora. Trzeba odkręcić wariator i pierścionek usunąć.
Trzecia - jeśli nie wkręca Ci się silnik wyżej niż 8000 obr, to pewnie moduł do wymiany; ale tego pewnie nie będzie.
Ew. możesz mieć go zduszonego małą dyszą w gaźniku. Jeśli jest tam mniej niż 80, to za mało na tą masę skutera. Na 80...85 chodzi fajnie. Na 88 są kłopoty z regulacją i zaczyna żłopać paliwo (powyżej 3,2 l/100km).
Po wykręceniu tej śrubki skuter zrobił się żwawszy i rozpędza sie do ok 80km/h pod warunkiem że robię to powoli. Mój skuter to także router grande rxl 12. Pojawił się tylko mały problem... Przy szybszym żwawszym ruszeniu, zatrzymaniu i ponownym żwawszym ruszeniu(wiadomo jak to jest często w ruchu miejskim) silnik traci obroty i często gaśnie... Czasami pomaga parokrotne poruszanie manetką. Poza tym zauważyłem że manetka ma w stosunku do sytuacji sprzed odblokowania trochę większy zakres ruchu i w pewnym jej położeniu (obrocie) silnik właśnie zaczyna gasnąć. Tzn. przy przekręcaniu manetki silnik zwiększa obroty by w około połowie pełnego obrotu manetki zacząć gasnąć tak jakby nagle zabrakło zapłonu lub paliwa. Na 100km mój skuterek spala max do 2l benzyny. Czy oprócz wykręcenia tej śrubki należy odłączyć jeszcze jakiś kabelek (najczęściej opisywany na wielu forach jako kabelek koloru różowego) łączący moduł zapłonowy z czujnikiem prędkości obrotowej silnika. Czy to źle nie wpłynie na pracę silnika i czy takie odłączenie przewodu czegoś nie zepsuje...? Więc czy należałoby jeszcze odłączyć ten kabelek czy może to coś innego...?
2 litry to za mało. zapewne brakuje mu paliwa przy pełnym otwarciu przepustnicy
...Przy szybszym żwawszym ruszeniu, zatrzymaniu i ponownym żwawszym ruszeniu(wiadomo jak to jest często w ruchu miejskim) silnik traci obroty i często gaśnie... Czasami pomaga parokrotne poruszanie manetką...
Podreguluj gaźnik. Wkręć śr.skł.mieszanki o 1/4 i sprawdź. Ew. dalej ją wkręcaj do czasu aż przestanie się zaduszać przy dodawaniu gazu. Spadek obrotów podnieś śr.reg.obrotów.
Różowego kabelka nie będziesz raczej mieć.
.
...przy przekręcaniu manetki silnik zwiększa obroty by w około połowie pełnego obrotu manetki zacząć gasnąć tak jakby nagle zabrakło zapłonu lub paliwa...
Miałem to samo; wkurzające zwłaszcza w mieście. Regulacja gaźnika i po problemie.
.
...Na 100km mój skuterek spala max do 2l benzyny...
Za mało. Silnik pracuje na ubogiej mieszance. Po jakimś czasie wypalisz gniazda zaworowe i remont.