Witam, otóż skuterek mam 2 sezony, ściągnąłem blokadę z gaźnika i wymieniłem moduł cdi na odblokowany, skuterek 60-70 leci - takie osiagi mnie zadowalają - wiadomo nie chcę by coś odpadało podczas jazdy ;) Otóż mniej więcej po zdjęciu tych blokad skuterek przestał odpalać z rozrusznika - wgl. nie kręci, jak już za kręci nie ma szans żeby odpalil(akumulator w pełni naładowany, świeca wymieniona na nową), z kopniaka gdy jest zimny odpala za 1-5 kopnięciem, rozgrzany bądź gdy chwilę postał po jezdzie po 20 kopnięciu, proszę o pomoc - co może być tego przyczyną - co zrobić? Mam jeszcze jedno pytanko, otóż czytałem że inne chińskie produkcje (bodajże torosy) miały blokadę odpinaną i podpinaną w wiązce kabli przy ramie - załączam zdjęcie mojej wiązki - czy któryś z nich może być blokadą?
PS: Przepraszam za jakość zdjęc, mam nadzieje ze bystre oko coś zauważy :)
PS2: https://www.youtube.com/watch?v=lxojM9l2ET0 Mam coś podobnego do przypadku z tego filmiku, tylko u mnie wgl. nie zapala - rozrusznik do wymiany?
Mam Trosa F16 i jestem po wymianie rozrusznika, ale w moim przypadku nie odpalał tylko na zimnym silniku. Na ciepłym jeszcze jakoś mu szło. Sprawdź ładowanie akumulatora. Z tego co się orientuję, to akumulator kręci tylko rozrusznikiem, iskra leci z prądnicy. Więc może akus nie ma siły odpowiednio zakręcić wałem, ewentualnie skończyły się cewki na statorze i nie daje dobrej iskry.
Musisz wsłuchać się w prace skutera, jak go startujesz na CDI. Jak słyszysz dość charakterystyczny metaliczny chrząst i kręcenie tłoka, to bendix się wysuwa. Jeżeli zamiast tego masz cichy szmer, bez pracy tłoka, to bendix nie schodzi się z wariatorem. Generalnie, to musisz zwrócić uwagę, jakim tempem pracuje tłok. Jak szybko i miarowo, to jest ok. Jak wolno i słabnie, to znaczy, że rozrusznik niedomaga.
Jak spojrzysz pod obudowę paska napędowego, to powinieneś ujrzeć czarny kabelek idący spod tej obudowy w stronę silnika. W prawym boku niedaleko silnika będziesz miał wiązkę kabli w czarnym gumowym woreczku. Tam idzie ten kabelek. Prześledź jego drogę i odłącz. Radziłbym też zmienić także moduł, bo w moim przypadku oryginalny mulił na wyższych prędkościach, mimo iż skuter był odblokowany.
Bendix - inaczej rozrusznik powinien znajdować się blisko wariatora, podczas odpalania np ze startera skutera napędza mechanizm zębatki od wariatora by nadać rozruch silnikowi, wymiana bądz naprawa jest bardzo prosta, zdejmujesz kopułę przy amortyzatorze tylnym znajduje sią ona pod filtrem powietrza przynajmniej ja tak mam w moim chińskim 4 suwie, po ściągnięciu kopuły powinieneś zauważyć pasek napędowy założony na wariator oraz zębatkę dzwonu sprzęgła, popatrz uważnie ta część wygląda mniej więcej tak w większości skuterów https://www.google.pl/search?q=bendix&tbm=isch&imgil=BnQPGcW-XoSTVM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn3.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTedx0W3biFLiqabu8R2it2nXCj25zmrmzrbJUnoqxuJ-P5lt63gA%253B1024%253B844%253BKbzghHGub2TW8M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.pedparts.co.uk%25252Fproduct%25252F1765%25252Fstarter-bendix--piaggio-4-stroke-mopeds&source=iu&usg=__Ur_a6ZWbkTmT1K1Wcf5HIhL4F3E%3D&sa=X&ei=nvalU4XiDpKO7QbYx4HICw&sqi=2&ved=0CCoQ9QEwAw&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=BnQPGcW-XoSTVM%253A%3BKbzghHGub2TW8M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pedparts.co.uk%252Fc%252Fproducts%252FRAW%252FStarter_Bendix_-_Piaggio_4_Stroke_Mopeds.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pedparts.co.uk%252Fproduct%252F1765%252Fstarter-bendix--piaggio-4-stroke-mopeds%3B1024%3B844 nie wiem jaki model posiadasz skutera, ale w moim przypadku wygląda w ten sposób, budowa nie jest skomlikowana jak rozłożysz to ma w środku sprężynę która jest bardzo ważna, zębatka wysuwna w kształcie swidra oraz 3 małe ćwierćksiężyce dystansowe no i zębatka stała. Nie wiem czy pomogłem, ale niedawno u siebie w bendixie musiałem wymienić spreżynkę, ponieważ była mocno wyrobiona i nie wysuwała dostatecznie zębatki pod wariator, sprężynkę kupiłem nieoryginalną w zwykłym sklepie ogrodniczym z pilarkami, kosiarkami spalinowami itp. Za niecałą złotówkę. Wymiana jest bardzo prosta, wyjmujesz to ręcznie, jeżeli nie wychodzi ręcznie wykręć wariator i potem wyjmij. W moim przypadku wyszedł ręcznie, bez używania pneumatyki by odkręcić wariator. Jeżeli będziesz miał trudności pisz, a pomogę swoim krótkim doswiadczeniem, ponieważ skuter kupiłem używany jakies 3 tygodnie temu za śmieszną kwotę 500zł, niestety zaniedbany jak na 2008 rok :)