witam wszystkich. mam problem z tym skutem a mianowicie wymienilem cylek na 60 i wszystko ladnie pieknie pracowalo, az do momentu gdy nagle jakby stracil moc a odzyskiwal ja po podkreceniu manetki na maxa a potem ujeciu na min. potem nagle mi zgasl i nadal nie chce odpalic. zawory, rozrzad ustawione super, lecz nie dostawal paliwa do cylindra, gaznik czyscilem i nic nie pomoglo, paliwo dochodzilo do komory plywakowej a po dluzszym kreceniu wyzucane bylo do filtra. wymienilem gaznik,zalozylem gaznik od 80tki i paliwo dochodzi lecz nawet nie warknie. iskra jest dosyc duza koloru niebieskiego. kompresja jest ok. podlewanie pod swiece nic nie pomaga. Prosze o pomoc.
co znaczy kompresja jest ok ?
próbę olejową robiłeś ?
Kompresje sprawdzalem poprzez wykrecenie swiecy, a nastepnie przytykajac otwor od swiecy palcem. O jaka probe olejowa ci chodzi? Moglbys cos na ten temat poradzic?
Na palec się nie sprawdza kompresji, naładuj akumulator i pojedź do mechanika żeby Ci sprawdził, powinna mieć 9-12 bar
Palcem to sobie możesz sprawdzać... ( nie powiem co ) a nie kompresje. Zrób to przyrządem.
Do zapłonu potrzebne są : powietrze, paliwo, iskra, kompresja. Jeśli to wszystko jest takie jak się należy to nie ma siły żeby nie zapalił.
Ok. No ale w sumie kompresja wydaje mi sie porzadku bo nie mozliwe by bylo aby pierscienie wysiadly po przejechaniu 100km przy predkosci nie wiekszej niz 40km/h. A jeszcze zapytam sie czy ktos trafil na pierscienie bez oznaczen? Bo wlasnie takie zalozylem.
A założyłeś pierścienie w dobrej kolejności i wszystko dobrze skręciłeś?
Pierscienie zalozylem dobrze bo ze starego tloka nie zdejmowalem i zakladalem w tej samej kolejnosci tak jak w starym tloku. Tylko zadziwilo mnie brak oznaczen na pierscieniach.
Skrecic tez dobrze skrecilem bo jak przypominam jezdzil a pozniej nagle odmowil posluszenstwa.
pawels1 napisał:
Ok. No ale w sumie kompresja wydaje mi sie porzadku bo nie mozliwe by bylo aby pierscienie wysiadly po przejechaniu 100km przy predkosci nie wiekszej niz 40km/h. A jeszcze zapytam sie czy ktos trafil na pierscienie bez oznaczen? Bo wlasnie takie zalozylem.
mogą wysiąść nawet przy pierwszym uruchomieniu
sprawdź sprężanie manometrem
także z próbą olejową
A zapytam sie jeszcze o co chodzi z ta proba olejowa?
po standardowym sprawdzeniu ciśnienia wlewasz przez otwór świecy 2-3ml oleju i jeszcze raz sprawdzasz ciśnienie.
jak wzrośnie dół do roboty
jeśli nie to głowica
przy założeniu że wyszło poniżej 10bar
dobrze złożony tego typu silnik zwykle ma 13-14, chociaż książkowo powinno być 15bar