Witam serdecznie kolegów. Mam następujacy problem. Jestem posiadaczem Rometa RXL Eco 4t( rocznik 2010). Do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów technicznych. Po przejechaniu 10 tyś km, uznałem ,że pora wymienic pasek napędowy na nowy. Oryginalny pasek był firmy Mitsubishi 749x17.7x30 i tu pojawił się problem bo okazało się ,że nigdzie takiego wymiaru nie można kupić. Po telefonie do serwisu dostałem informację ,że to jest na pewno jakiś błąd i powinienem miec pasek 17,7x729, który to założyłem bo oryginalny juz był wytarty na 15.9mm. miałem problemy z założeniem nowego gdyż był krótszy.I jest problem. Skuter nie wkręca sie dalej niz na 6 tyś obr/min i v-max wynosi 55 km, jak nie ma wiatru. Na starym pasku jechał 65-70 km przy maksymalnych obrotach 9 tyś obr/min. Wariator jest założony prawidłowo, rolki nie są wytarte, sprzęgło w porządku. Najchętniej założył bym stary pasek, gdyż na nim skuter mial lepszego ducha.Na nowym pasku przejechalem ok 50 km. Co robić?
Gotowy na kocie figle? To lecimy z tym koksem. ;-)
*
Uwielbiam takie tematy. Zwłaszcza takie, w których taki typowy Kowalski wykłada się na chińszczyźnie. ;-)
*
Ale do rzeczy. Podałeś sporo informacji w swoim wpisie tutaj, ale jeszcze nie wszystkie.
Pasek, który miałeś był firmy... *MITSUBOSHI*, ale nie rwę szat za to, chińskie jest chińskie, a że często jest stylizowane na Japonię...
*
Producent silnika zaszalał i włożył taki pasek, a nie inny i musiał dać jakieś sensowne rolki do tego, aby to jechało. Wymieniłeś pasek na taki typowy (standardowy) do pokrywy przekładni o długości 43 cm. Ale rolek się już nie tknąłeś, bo były jeszcze w dobrej formie. ZONK.
*
Pasek zmieniłeś na... *NORMAL* i nic tutaj nowego nie wydumasz (pod pokrywą 43 cm gania pasek 729), czeka Cię po prostu ponowna regulacja napędu... rolkami właśnie. Podaj z łaski swojej w kolejnym wpisie wagę tych, które masz akurat teraz założone, to ten wątek będzie miał większy sens. Zrób to dla potomnych i dla takich wszystkich innych Kowalskich w podobnej sytuacji pokroju... *WTF*?
*
Spróbuj regulacji napędu... LŻEJSZYMI ROLKAMI. To takie proste rozwiązanie, a koszt też niewielki. Żadna filozofia. Chyba nie poddasz się przy chińszczyźnie? Wolne żarty. Działaj, bo napęd sam się nie wyreguluje. Zrób testy i podziel się zdobytą wiedzą. Przyczepności dla Ciebie.
*
Za tytuł masz jednak ode mnie po uszach. Są inne sposoby zwracania na siebie uwagi. Ale to chyba sam już zrozumiałeś. I po kocich figlach.
Chinol_180 , zwróciłeś uwagę na mój wpis więc cel został osiągnięty:). Przejechałem już na tym krótkim pasku ok 200 km i nie jest nic lepiej. Oryginalne rolki, które mam w wariatorze maja 5,5 gr. Z mojej wiedzy wynika ,że kiedy zmieniasz na lżejsze to wzrasta przyspieszenie bo lepiej skuter, wkręca się na obroty, ale maleje v-max, przecież?? Czy to nie jest tak,że ten pasek (729) który mam założony, nie jest zwyczajnie za krótki i nie pozwala na wejście na wyższe obroty? Nawet kiedy jadę z górki to v-max wynosi max 60 km/h, wcześniej tyle ,ze silnik chciał mi wyskoczyć z ramy:) Sprawdziłem i rzeczywiście, poprzedni pasek miałem firmy MITSUBOSHI 749x17.7. Patrzyłem już wszędzie i nigdzie nie mogę znaleść paska o takim rozmiarze. Co mam zatem zrobić, uważasz ,że lżejsze rolki przy tak krótkim pasku ,że musiałem użyć scisku do sprzeła , załatwią sprawe? HELP:)
Zmieniasz jeden z elementów, więc praca układu jako całości też się zmienia. :-)
*
Tego się nie przeskoczy, to trzeba właściwie wyregulować i będzie jeszcze jeździć poprawnie.
Z paskiem nic nie wydumasz. Jest standardowy i tyle. Musisz zatem popracować nad resztą. Tuleję wariatora też sobie zmierz. Typowa ma... 38,5 mm długości.
Pomiary, pomiary, pomiary, edukowanie się w danym temacie i wymiana części zużytych na nowe. I nabieranie doświadczenia przy tym. :-)
*
I może jakaś lektura na zachętę...
*
http://forum.mieloch.pl/wariator-rolki-wariatora-sprezyna-korygujaca-t61.html
*
http://forum.mieloch.pl/tuning-w-pigulce-od-mieloch-racing-team-czesc-iv-t24961.html
*
http://www.skuterowo.com/forums/topic/po-wymianie-rolek-i-paska-skuter-nie-jezdzi-jak-powinien
*
I na koniec instrukcja serwisowa 139 QMB (całe 14,7 MB i jest całkiem przejrzysta)...
*
http://www.bradsscooters.com/css/pdf/4-Stroke_Engine_Manual_rev2.pdf
*
Pokombinuj z tymi rolkami wedle własnego uznania i zostaw tutaj wpis podsumowania dla innych. Komuś się może to kiedyś jeszcze przydać.
*
Edit:
Z takich nietypowych wymiarów to możesz coś z oferty innych producentów sobie wygrzebać. Jest... istne szaleństwo z tym. Powodzenia. :-)
*
http://sklep.motor-land.com.pl/p-4016-pasek-napedowy-bando-740x17-8/
http://sklep.motor-land.com.pl/p-3989-pasek-napedowy-18x736/
http://sklep.motor-land.com.pl/p-4014-pasek-napedowy-bando-747x16-5/
http://sklep.motor-land.com.pl/p-3970-pasek-napedowy-16-5x747/