Jestem posiadaczem jednośladu marki Romet Router, chciałem przedstawić swoją opinię na temat owego pojazdu :D. Ogólnie to skuter ten zakupiłem w 2011 r. w markecie real za śmieszne pieniądze a dokładnie za 1600 zl ( PROMOCJA- w bonie zwrócili mi 600 zł. więc zostało troszkę kasy na spore zakupy ) więc uznajemy, że dałem za niego 1000 zł.
Jeśli chodzi o sam skuter to jestem z niego naprawdę zadowolony, ponieważ przez caly okres jego użytkowania, a mam już przejechane ok 8000 km. wydałem na jego serwisowanie ok 140 zł. Czyli naprawdę nieźle.
Koszty: 2x pęknięta linka hamulca przedniego ( 2x 15 zł ), 2 razy wymieniona żarówka ( 2x 5 zł ), 4x wymieniony olej silnikowy ( 4x 15 zł ), 2x wymieniony olej przekładniowy ( 15 zł ), zestaw naprawczy do gaźnika ( podczas czyszczenia gaźnika zapomniałem przy wkręcaniu śruby od mieszanki paliwowo-powietrznej nałożyć na tą śrubę sprężynkę, która uniemożliwia samoistne odkręcenie się owej śrubki i po kilku dniach jeżdżenia śrubka się zgubiła, koszt 25 zł )
Chciałbym dodać, że od razu po zakupie zrezygnowałem z serwisu gwarancyjnego co wiąże się z utratą gwarancji, co i tak jest nie opłacalne, ponieważ należy zrobić z tego co wiem ok. 5 przeglądów, których łączny koszt przekracza wartość tego pojazdu.
Teraz wymienię jego zalety i wady:
Zalety:
- niskie spalanie (zależnie od regulacji od 2.2 do 2.8 litra na 100)
- bezawaryjny ( wystarczy co jakiś czas wyczyścić gaźnik, wyregulować zaworki i chodzi aż miło ),
- dość dobre osiągi ( prędkość max na prostej drodze bez wiatru ok 85 km/h po regulacji zaworów, oczywiście wiem, że licznik oszukuje, co nie zmienia faktu, że poruszamy się z prędkością ok 70 km/h co jest dobrym wynikiem przy takim skuterku )
- silnik pracuje cicho, nie męczy nas podczas jazdy oraz mieszkańców osiedla, tak jak skutery z silnikiem 2t.
- cena ok 1600 zł
- ceny części do silnika ( popularny w chińskich 4t silnik 139 qmb )
Wady:
- słabe hamulce ( 2x bęben - jeśli jedzie się blisko samochodu jadącego przed nami to na prawdę należy zachować czujność i przewidywać jego ruch, ponieważ jeśli gwałtownie zahamuje lądujemy na jego tyle ...
- spasowanie plastików ( nie przeszkadza to w jeździe )
- twarde zawieszenie
- słabe światła ( drogowe-mijania )
To by było tyle jeśli chodzi o jego zalety i wady. Ogólnie polecam samemu dokonywać jakiekolwiek napraw bądź czynności związanych z serwisowaniem bo jest to bardzo proste, a nawet jak czegoś nie wiemy to wszystkiego dowiemy się pytając "Wujka Google". Wczoraj pierwszy raz wyregulowałem w nim zawory przy przebiegu ok 8000 km i powiem Wam, że chodzi lepiej jak nowy ( ostatnio miałem z nim problemy, nie odpalał, gasł, mulił się, po regulacji zaworów i czyszczeniu gaźnika wszystko wróciło do normy, a nawet jest lepiej jak było; szybciej przyśpiesza, ma większego "maxa" ). Więc mozną powiedzieć, że od nowości zawory nie były dobrze wyregulowane ( mały, żółty człowiek się nie postarał ).
Jeśli ktoś ma jakiś pytania dotyczące owej maszyny to śmiało proszę pytać. Z własnego doświadczaenia mogę śmiało polecić ten sprzęt, ponieważ jest to ekonomiczny środek transportu za małe pieniądze.
Pozdrawiam ! ; )