dzisiaj w czasie jazdy uslyszalem taki dzwiek jakbym przejechal szklana butelke, a moze to tylko dzwiek samochodu obok, tak czy inaczej po dojechaniu obejrzalem skuter ( nie robie tego czesto ) i zauwazylem jak na zdjeciu, ze stopka centralna, + czesc silnika nad nia jest mokra od oleju - oblepiona brudem, co moze byc przyczyna? silnik 139qmb oczywiscie.
zdjecie: http://images62.fotosik.pl/926/3c798f7e9cc38cbb.jpg
Najlepiej umyć vel wytrzeć silnik i podpatrzeć skąd się bierze wyciek. Może tylko wjechałeś w coś i chlapnęło... a może jest wyciek.
A tak poza tym, to mojej żonie podoba się Romet Retro i mówi mi, że chętnie by sobie takim pojeździła. Jak się on sprawuje ?
ze skuterkiem nie mam wiekszych klopotow, mialem w zeszlhym roku z zaplonem, palil z kopki, a z rozrusznika juz nie, wymienilem kabel do swiecy na lepszy i wszsytko gra, tylko teraz ten nieszczesny wyciek, no i zgubilem przycisk z deski rozdzielcczej, nie wiem co z tym zrobic, wydmuchalem go na myjni, przypadkiem
Witam wtrącam się bo kupiłem ajkęniedawno nowego "7" i aby uniknąć niespodzianek rozebrałem go na kawałki,dopracowałem szczegóły i złożyłem w całość. Zrobiłem przez 3 tygodnie 1200km i nic, a właściwie wszystko bo jeździ jak talala(max86km/h), pali jak komar(2,3-3,1L)i nic nie piszczy nie stuka ,na razie jest lux.Ale to nie odosobniony przypadek, właśnie sprzedałem chińskiego skuterka 2T po sześciu latach jazdy i 15200km przebiegu.Wymieniłem w nim 5(pięć)świec(może niepotrzebnie) i jedną fajkę.Tylko , a tylną oponę dopiero po 14500km.A ha i ze dwie żarówki stopu. Można mieć pecha i kupić wadliwy egzemplaż,oczywiście. Lecz przeważnie usterki, jak tu piszą zbulwersowani właściciele, to wina marnego montażu w fabryce i kiszkowatego "serwisu" przed sprzedażą w SKLEPIE!!! Gdyby sprawdzili przewody,dokręcili wszystko i Chciało by się im!!! to większości problemów by nie było.Tak jak koleżanka kupiła i stanęła...a u mnie niedokręcony spust oleju,niedokręcony wskaźnik paliwa,niedokręcona świeca,nieco krzywo zmontowany chlapacz i kierownica... A teraz jest LUX jak na rometa przystało, jeździ nie gorzej niż aerox i niech się nikt nie obraża bo mam roxa 14 lat/28tyś km i wiem co piszę.
A jak tutaj się mamy na cokolwiek obrażać? Kupujesz, robisz to sobie po swojemu i jeździsz tym dalej. Polski standard z taką chińszczyzną w tle (takie lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku jak w mordę strzelił). Czy koniecznie musimy na to narzekać? ;D
A wracając do tematu (ajkę to nie wiem co dopisało) z przodu z pokrywy zaworów odchodzi wężyk gumowy odmy (opary,odpowietrzenie skrzyni korbowej, mniejsza o to)może się zsunął i pryska olejem?( to dziwne bo powinien być zacisk/obejma) Może popuściły się śrubki dociskające pokrywę i pryska spod uszczelki?(to byłby błąd montażu,niedbałość!) Dostęp jak to w skuterkach nienajlepszy ale kolega dobrze pisze, umyć i pojeździć,sprawdzić skąd cieknie/ślini/brudzi? Informuję:w moim 7 niedokręcono wskaźnik paliwa(czujnik w baku)i chlapał benzyną i zbierał się kurz na centralnej podstawce i dolnej obudowie, objawy podobne.
Chinol_180 napisał:
A jak tutaj się mamy na cokolwiek obrażać? Kupujesz, robisz to sobie po swojemu i jeździsz tym dalej. Polski standard z taką chińszczyzną w tle (takie lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku jak w mordę strzelił). Czy koniecznie musimy na to narzekać? ;D
Narzekamy i mamy prawo! Romet jest wykonany w chinach, w polsce dokręcają jedynie koło i akumulator zalewają, lecz "dilerzy" biorą pieniądze za doprowadzenie maszynki do stanu NOWEJ PERFEKCJI , a przynajmniej POWINNI!!! Każdy kupiec chce jeździć, cieszyć się długo i radośnie, płacić za serwis i nadal śmigać... amen
@Pawelmonte gratuluję używania głowy przy użytkowaniu chińczyka. Sam również wszystko w nim naprawiam, reguluję i uważam, że jak ktoś zadba, to pojeździ długo. Co do tej odmy co wspomniałeś, to rzeczywiście zdarza się jej pluć olejem, ale w bardzo małych ilościach. W zasadzie, to sprawdzając olej na bagnecie nawet tego nie zauważysz. Jeżeli po wyczyszczeniu silnika, znów zbierze się olej, to najlepiej będzie zdjąć plastikowe osłony silnika i poszukać ewentualnych wycieków. Może głowica jest za słabo dokręcona i uszczelka popuszcza. Filip, po przeczyszczeniu silnika zajrzyj do poziomu oleju. Na zdjęciu widać, że wyciek ścieka po osłonie linki hamulcowej, wiec ślad na silniku może być tylko częścią tego co wyciekło.