Witam serdecznie każdego z osobna, posiadam jak w tytule Rometa, jest on z roku 2014 i na dzien dzisiejszy ma przejechane 15 tysiecy kilometrów. Olej zmieniałem co 3 tysiace km, w tym czasie regulowałem zawory, gaźnik, zmieniałem filtr paliwa (dołożyłem sobie), jednostki nie wysilałem specjalnie, na ogół jeździłem z prędkoscią 70-80 ale długie dystanse.
Wczoraj bez bicia przyznaje się leciałem z wiekszą predkoscią przez jakies 15-20 minut bo sie spieszyłem i nagle motocykl mi zgasł, żadnego dzwieku nie usłyszałem może wiatr zagłuszył nie mam pojecia. Zatrzymałem się, próbuje odpalić i silnik kręci ale nie chce zapalić jakby iskry nie było, pomyślałem że może sie przegrzal więc dałem mu 15 minut żeby sobie ostygł, po tym czasie cięzko ale zapalił i poleciał przez chwile czarny dym z rury po czym zgasł. Poczekałem znów pare minut i odpalił ale już z kopki (aku już nie miał mocy po tylu próbach) i chodził równo nie kopcił wyglądało wszystko okey tylko że coś stukało, wróciłem spokojnie jadąc do domu. Teraz nadal cięzko zapala, z kopki (srednio po 5 razie zapala), stuka nadal, nie kopci, wkręca się jak powinien, mocy nie stracił, jeździć można bez problemu ale nie robię tego przez te stuki. Niżej podaje link jak jednostka pracuje, te stuki słychać najbardziej na wolnych obrotach, potem jednostka jak i wydech zagłuszają te stuki (widocznie z wzrostem obrotów stuki nie nasilają się jesli chodzi o decybele, albo nieznaczaco).
https://youtu.be/QUfQcfG5jtw
Na filmiku niestety słabo słychać te stuki z powodu słabej jakości nagrania itd ale są słyszalne.
Olej akurat jest teraz do wymiany, we wtorek będę kupować nowy i zobacze czy w oleju nie ma opiłków metalu i czy w filtrze oleju nie ma jakieś drobiny metalu. Wyregulowałem dziś zawory, zawór wydechowy praktycznie nie miał żadnego luzu a ssący miał luz odpowiedni (0.05 ustawiam).
Moje pytanie jest proste, jak myslicie skąd są te stuki/co moglo się uszkodzić/poluzowac ? Wiem że po filmiku i opisie można jedynie wróżyć ale być może uda się komuś z Was zdiagnozować usterke/jakoś na coś mnie nakierować. Wolałbym naprawić go sam niż oddawać w ręce mechanika z powodu finansów, licze na wasze doświadczenie i pomoc