Witam, kupiłem do nauki jazdy Rometa CRS 50. Wiem że marka nie jest najlepsza, ale do nauki jazdy i przerzucania biegów będzie ok.
1. Nigdy nie jeździłem na motorze.
2. Aby odpalić motor robię tak: sprzęgło, bieg N, rozrusznik, bieg 1, sprzęgło, troszkę gazu, sprzęgło popuszczam, gazu troszkę dodaję, ujadę 1m i gaśnie. Wie ktoś jak ruszyć tym sprzętem? Może te motory odpala się inaczeją Ja sam nie wiem bo nawet na skuterze nie jeździłem Z góry dzięx za odp.
I miałem takie pokrętło z FUEL, przekręciłem w LEWO (nie jest pionowo), a tam w środku taka dźwigienka co gość pokazywał ma być w góręczy jak najbardziej w dół?
Śmiećsznie to wszystko brzmi ale każdy kiedys zaczynał
FUEL to jest paliwo ,i to pokrętło to zapewne kranik paliwa , jak patrzyszna nie to w lewo jest zamkniety i wtedy niedstaje paliwa , po środku jest otwarty , a na prawo jest rezerwa (może mi się ewentualnie pomylić lewo / prawo)
wrzucasz luz ( wajche od biegów dajesz na sam dół i na końcu lekko do góry , ppoznać że jest luz można po tym że jak puścisz sprzęgł to moto się turla ( na wyłączonym silniku) a na włoczonym jak dasz gazu to nie będzie jechał , i teraz żeby ruszyć wciskasz sprzęgło i dajesz pierwszy bieg ( 1 do dołu reszta biegów do góry) potem lekko gazu i powoli puszczasz sprzęgło , na poczatku to normalne że gaśnie bo za wolna / za szybko puszczasz sprzegło albo dajesz za mało gazu , puźniej jak pojeździsz trochę będziesz to robiłz taką łątwoscią jak mrugasz oczami
przy każdej zmianie biegu czy chamowaniu do zera musisz używac sprzęgła
a samo moto oczywsicie odpalasz za pomocą kopojaki ( nie wiem czy dany model posiada) albo rozrusznika elektrycznego , działa tylko jak jest załączony luz
Tak, wujkowi udało się go odpalić ale tak jak by miał za mały dopływ paliwa czy co… Mam pokrętło od FUEL ustawione na maxa, ale tam mam jeszcze taką wajchę co da się w górę i w dół dać. W którą stronę ona ma być wrzuconaż No i czemu moto gaśnie na N jak chcę go na większe obroty dać? Np. kiedy powolutku manetkę przekręcam to jakoś leci, ale jak chcę od razu dać ‘bruum’ czyli przekręcę ze 3cm to gaśnie ;/ nie mam pojęcia czy on jest nie sprawny czy ja jestem noob… ;x
stachu1609 napisał:
Mam pokrętło od FUEL ustawione na maxa,
pokaż jakąs fote tego
stachu1609 napisał:
am jeszcze taką wajchę co da się w górę i w dół dać
czyżby tam było ssanie reczne??
jeżeli tak to te wajche załacza się przy zimnym silniku ( nie wiem czy w góre czy w dół zależy jak to tam jets zrobione , najelepiej tez by było gdyby było foto ) i wtedy dostaje więcej paliwa , i jak chwile moto pochodzi trzeba spowrotem wyłaczyć to ssanie/ wajche bo będzie go zalewać i będzie taki efekt o jakim mówisz że będziesz gasł
a jak go zaleje to co zrobić? zdupczyłem moto? tzn. nie ja bo to starszy go odpalał… znawca … xD
stachu1609 napisał:
zdupczyłem moto?
nikt nic nie zdupczył :)
zrób tak
idz do garażu wrzuć luz , sprubuj odpalić , jak nie odpali to przełacz te wajche , i wtedy powinien odpalić , jak odpali to po poru sek chodzenia , weź wajche na pozycje pierwotną , i wtedy powinien normalnie juz chodzić :) ewentualnie jescze chwile się będzie krztusił czy spadał z obrotów ale dasz 2-3 lekie przygazówy i wtedy bedie jzu na 100% dobrze chodził :)
i to jest włąsnie tak zwane ssanie , jego uzywa się tylko wtedy kiedy silnik jest zimny , i jak załaczasz ssanie dostaje większa dawke paliwa tak jak w samochodach (tylko ze w 90% aut jest ssanie automatyczne) gdy załaczysz ssanie na zimnym silniku będzie się porostu zalewał i nie będzie jechał , ale nie bój się nic tym nie posujesz , co najwyzej , beddziesz musiał chwile dłuzje pokrecic rozrusznikiem , ale potym snów będzie wszystko wporządku
Ok, jutro do mnie wpadnie kolega który ma podobny moto już 4 lata i mówił że też tak na poczatku zrobił i wie jak odpalić. Mimo wszystko daje pomógł i mam nadzieję że jutro będę śmigał
Czyli wyszło na to że potrafię odpalić motocykl, aż taka lama nie jestem, tylko po prostu nie wiem co do czego służy
I co przyjechał kolega ? Pojeździliście ?
Tak w ogóle:
Na kraniku pewnie są oznaczenia (chyba na każdym).
ON - włączony
OFF - wyłączony
i jeszcze rezerwa tylko nie pamiętam jak to było
To logiczne, że chcąc jechać dajemy ON.
Teraz ta wajcha co jest prawdopodobnie za gaźnikiem to (przynajmniej u mnie i większości moto) musi być dźwignięta do góry. Tzn. jak np. odpalasz po nocy jak jest zimny silnik. Jak już pochodzi z minute, dwie to wajcha w dół a kranik dalej na ON.
Po skończonej jeździe kranik na OFF i moto do garażu
rezerwa to - res
a po co po jezdzie kranik na off ?
I tak dalej nie pali, kolega wpadnie dopiero później… Wydaje mi się że moto jest zepsuty… ale nówkaż Wczoraj jeszcze palił, co prawda ruszyć nie mogłem ale to inna bajka xD może aku się wyczerpał? Wczoraj z 10 razy go odpalałem bo nie chciał ruszyć…
A co jeżeli się np. zalał?
[ Dodano: 25-06-2011, 21:32 ]
Moto do wymiany. Felga z tyłu jest źle zrobiona (koło się telepie mimo że jest skręcone), kierownica krzywo zamontowana, wajcha od ssania źle działa bo trzeba nią ruszać żeby odpalić (śmieszne). Mimo wszystko pierwsza wywrotka zaliczona (opony na ulice, jeżdżone po mokrej trawie), kolano stłuczone prawdopodobnie, ale było gites xD
stachu1609 napisał:
Moto do wymiany. Felga z tyłu jest źle zrobiona (koło się telepie mimo że jest skręcone), kierownica krzywo zamontowana, wajcha od ssania źle działa bo trzeba nią ruszać żeby odpalić (śmieszne).
I to jest właśnie chiński badziew ... nowe moto hah !
Wydaje mi się że ktoś już na tym moto jeździł i go oddał puki jeszcze mógł, albo zamienił na coś, a miał na nim poważniejszą wywrotkę i dlatego jest taki pokrzywiony.
Ale kupiłeś go nowego z salonu z gwarancją ?
mam usunac ten topic czy jeszcze chwile zostawic ? bo dla mnei to jakis zart :570:
Krukoz ja wiem no ale co zrobisz… chłopak ma w rękach pierwszy raz w rzyciu jakie kolwiem moto, ja pamietam moje poczatki na motorynie , co prawda mialem 10 lat chyba ale…
KruczeK ty PROsię … Uczony z nieba nie spadł !
ale pytanie o ssanie ?? od czego jest podrecznik uzytkownika czy cokolwiek innego, co musi dostac przy kupnie nowego urzadzenia :568: