Po odpaleniu skutera słychać taki oto dzwięk o co może chodzić?
https://www.youtube.com/watch?v=czZu2BQuu6U
to nie stuka przekładnia - bo przekładnie to masz z tyłu. To są stuki z wału lub z tych resztek wariatora.
Zgaś silnik i ruszaj wałem w lewo w prawo i staraj sie wyczuć czy nie ma luzu gdzieś
Żadnego luzu na wale na którym chodzi wariator itd nie ma
no to jeszcze masz opcje stukajcego magneta po drugiej stronie , pękniętego pierścienia lub tłoka walącego o zawory
dźwięk typowo na 90% wydobywa się z okolic przekładni CVT. Czy jest możliwość, że jakiś tryb/zębatka w przekładni się odkręcił lub ząb się urwał? Dodam, że jak jechałem do domu z pracy (17km) to skuter stanął i zablokował kopkę. Po kilku próbach kopania stopniowo się kopka odblokowywała
proponuje żebyś najpierw zrozumiał jaki mechanim usiłujesz naprawiac i jak on działa a potem żebys sie nauczył co gdzie masz i jak sie te elemnty nazywają.
Filmik zatytułowałeś “problem w przekładni” ale jedyne przełozenie jakie tam masz teraz to jest przy tylnym kole - a ta część stoi i sie nie rusza.
teraz piszesz o stukani z przekładni CVT ale nie masz zielonego pojęcia co to jest.
przekładnia CVT to zespół składający sie z wariatora z rolkami, paska i korekora napędu z tyłu ze sprezyną centralną. A na twoim filmie tylne koło z korektorem stoi, paska nie ma a z wariatora pozostało tylko wspomnienie.
Wiec może skup sie na elementach które jeszcze w silniku masz bo to którys z nich stuka. Został ci wał z korba i tłokiem i to co jest po przeciwnej stronie wariatora czyli magneto z wentylatorem lub z pompa wody (jak masz chłodzenie cieczą)
Stuka wariator bo jest niekompletny i jest to normalne. Załóż pasek, poskładaj wszystko tak jak ma być a dopiero potem słuchaj czy coś stuka. Na pewno nie jest to odgłos wału ani korby.
Możliwe, że to tłok bije o zawory, lecz po dodaniu gazu i odpuszczeniu słychać tak jakby grzechot zza wału na którym chodzi wariator.
nie wysiliaj sie - nikt nie zgadnie co to ze 100% pewnością. trzeba rozkładac i oglądać
Jeżeli grzechocze to mogło się wysypać jedno z łożysk, na korbie, na wale, główki korbowodu itd
Jak chwycę za wał nad którym chodzi wariator itd i jak poruszam do siebie to ewidentnie ma luz, a jak na boki to nie ma luzu, więc może to był wina tego luzu jak ciągnę do siebie i z powrotem?
Może tak być, duży jest ten luz ?
I czy łatwo można nim ruszać przód tył, czy stawia opór? Na pewno nie jest to normalne, że ten wał chodzi w łożyskach w poprzek
a na poprzedniej stronie pisałes że żadnego luzu nie ma…
a trafiłem w pierwszej odpowiedzi.
Szumek811 stosunkowo łatwo wystarczy, że złapie ręką i pociągnę do siebie i z powrotem. Dodam jeszcze, że jak to robię nie przerwanie np. 5 sekund to dzwięk bardzo podobny tylko cichszy co wydaję skuter właśnie na filmiku. (stukanie)
Wombat sorrka za pomyłkę
To masz odpowiedź, wymiana łożysk, uszczelniaczy i wału Ci się szykuje. Wał nie ma prawa z luzem poruszać się w poprzek. Łożysko powinno ciasno siedzieć w karterach jak i na wale i tam nic nie ma prawa ruszać się na boki. Opcja jest też taka, że łożyska się już bardzo zużyły i przesunięcie występuje tylko na łożysku. Nie dowiesz się jak nie rozbierzesz
Być może, nie wiem czy one są do 139QMB, tam są chyba 6204 i 6303. Ale kup łożyska SKF lub inne dobre, nie kupuj Chińskich łożysk bo daleko nie pojedziesz. Możesz kupić łożyska 2rs czyli z gumkami i gumki ściągnąć. Pamiętaj aby wziąć łożyska z luzem najlepiej c3. Do tego Uszczelniacze 16.4-30-5 i 19.8-30-5. Najlepiej rozbierz i zmierz te łożyska lub odczytaj symbol z nich
Łożysko 6303 C3:
https://allegro.pl/oferta/lozysko-skf-6303-c3-wal-korbowy-jawa-jawka-50-ogar-5860709726
6204 C3:
https://allegro.pl/oferta/lozysko-6204-c3-koyo-wal-korbowy-simson-s51-mz-etz-8244295344
Uszczelniacze : https://allegro.pl/oferta/skuter-4t-139qmb-uszczelniacze-walu-korbowego-7076783860
Są to dobre markowe łożyska i sporo zniosą
Po rozebraniu silnika sprawdź dokładnie gdzie występuje ten luz, jeżeli na wale to wymień wał no i oczywiście łożyska. Najprościej łożyska założysz mrożąc wał, powinny same wejść