Witam w klubie - trafiłaś na nietypowy pas którego właściwie nie można dostać. Ja szukałem go do swojego Grande długo, ale wtedy nie znalazłem. Nawet w serwisie Rometa dziwią się co to za długość, choć mówią że słyszeli że wychodziła partia z takim wymiarem; ale nie mieli, nie mają i raczej nie będą ich mieć. Kicha, choć teraz są dostępne ( np. http://www.skuteryczesci.pl/pasek-napedowy-749x17-7-router-lux.html ) tylko że pasa za 20 zł to bym nie kupił. Będą Ci proponować standardowy czyli 729x17,7 ale ten nie podejdzie. Znaczy się założyć założysz, ale skuterem nie rozkulasz się - pas nie wchodzi na maksymalny obwód wariatora bo jest za krótki o całe 20 mm ! A to dużo. Są dwa wyjścia: - kupno ociupinkę dłuższego/krótszego = najbliższy wymiar, lub zabawa rolkami przy krótszym pasie. Ja kupiłem dłuższy - od Peugeota, o wymiarze 755x18x30 (6mm dłuższy czyli ~3mm na stronę, a 18mm szybko się zetrze do 17,7). Wchodzi na korektor jak widzisz czyli wygląda że jest ok:
Niestety coś za coś: traci się troszkę na mocy (w pojedynkę niewielka różnica, ale w dwoje już czuć że muł i nie daje rady), ale zyskuje się na szybkości. I to b.dużo. 75....80 kulam na tym pasie bez problemu. Ale pas pracuje prawidłowo, nie spada itp. . Możesz też kupić standardowy 729x17.7 i bawić się rolkami w wariatorze (lżejsze) aż coś sensownego dobierzesz; tyle że kasa będzie lecieć na rolki które nie podejdą :-( . Póki co jeżdżę nadal na oryginalnym 749x17,7, ale ten 755 wożę ze sobą pod siedzeniem - jakby co. . A Twój pas wygląda dobrze.
Dzieki za info , znalazłam 755x18x30 i taki kupie.Ja objezdzilam wczoraj miasto w poszukiwaniu mojego paska - 749 i kazdy sie dziwil co to jest, ze jakis chińczyk pomylil napisy :( takze kupuje 755x18x30 nie ma wyjscia :)
To nie pomylone napisy. Sam nawet zmierzyłem tan pas i ma 748,coś-tam, więc to jest 749 :-) . Do tego 755 - jakby Ci nie odpowiadał spadek przyśpieszenia - możesz potem pobawić się trochę rolkami; wybrać ciut lżejsze to powinien wejść na wyższe obroty i ciągnąć. U mnie na 749 skuterek rozpędza się już od 4500 a kręci ponad 8000 (ile na max nie próbowałem). Natomiast na 755 rusza już z 3800 i ma problem dojść do 7000. A silnik 139QMB największą moc ma przy 7500, dlatego cały moto jest słabszy na 755 bo nie może się wkręcić. Podmiana rolek na lżejsze powinna pomóc. No, ale to już próby i kombinowanie. Każdy moto jest inny: Twój waży 94 kg, mój 114.
Sporo czasu minęło, ale może komuś się przyda: z uwagi na szerszy pas, pomiędzy tulejkę wariatora a tylną tarczę wariatora podłożyć specjalne podkładki o takiej grubości, żeby odsunąć przeciwtalerz wariatora; na tyle aby pas zszedł na sam dół - do tulejki. Spowoduje to ciut lepszy start (większe przełożenie). Można założyć też dłuższą tulejkę. Nie przesadzać z wymiarem, bo zaczną o siebie haczyć zębatki rozrusznika nożnego (ta w pokrywie z tą na wale silnika).
Idziesz Bergu swoją własną drogą, podobnie jak i inni kiedyś szli. ;-) ^ Długa to jest droga, bo projektant nie przewidział kolejnego stanu rzeczy, więc producent klepie to sobie w opór, bo ma ^ścisłe^ wytyczne od projektanta, dystrybutor sobie już tylko to... dystrybuuje, bo z tego ma profit, a szeregowy pan Kowalski... ^^ Szeregowy pan Kowalski musi się zwyczajowo... wyrobić w danym temacie. Polska Norma (sic!). * Chinol zawsze już pozostanie chinolem, orientować się z tym trzeba. Inaczej jest to typowa... czarna dziura. Bez jakiegokolwiek dna. ;P ^ Ludzie różnie piszą....