Romet 717 4T

Witam chciał bym zapytać posiadaczy tego sprzętu co o nim sądzicie ;) warto go kupować czy nie

WARTO JEST LADNY I OSZCZEDNY JAK ZNIENISZ MU CYLKA NA 72 CM TO BEDZIE OK BEDZIE MOC BO SERYJNYTO TROCHE MUŁ

Powiedz nam ile pieniędzy masz do wydania , ile masz wzrostu i gdzie chcesz tym sprzętem jeździć. Jeździłem na takim i nie powiem że była to jakaś rewelacja, ale też nie był to jakiś shit. Ogółem skuter dobrze wykonany.

Pisze o swoich doświadczeniach z Rometem 717 4t 2 generacji bo jak sam szukałem na wiosnę to ciężko było cokolwiek znaleźć wiec może komuś się przyda moja opinia.
Posiadam od pół roku dwa skuterki Romet 717 4t (rocznik 2010 i 2012). W mojej rodzinie wspólnie mamy trzy takie egzemplarze, wszystkie drugiej serii czyli rocznik minimum 2010. Nie wiem o jakich blokadach piszą koledzy w tych skuterach ale nasze od nowości nie miały żadnych. Prędkość maksymalna jaką osiągają przy sprzyjających warunkach to 65-70 km/h ( czyli jazda na prostej bez wiatru od przodu, zaznaczam że ważę ponad sto kilo więc ma co ciągnąć). Spalanie mają naprawdę przyzwoite, na dotarciu jak jeździłem do 45 km/h wyszło mi 1,85l/100km, teraz pali trochę ponad dwa litry. Jeżeli chodzi o awaryjność tych modeli to w przypadku tych dwóch z rocznika 2010 praktycznie poza żarówkami nic nie było robione, gorzej z modelem 2012 - porażka. Nie wiem czy po prostu miałem pecha ale ma wręcz niezliczoną ilość usterek(padnięte od nowości przednie amortyzatory, ślizgający się i piszczący pasek napędowy, nie skręcone tylne zawieszenie jak pojechałem na przegląd po 300 km to mało mi nie odpadł wahacz tylny, nie odpala od nowości z kopki, po 500 kilometrach zawiesił mi się pływak w gaźniku, i jeszcze coś by się znalazło). Ogólnie jest to bardzo przyzwoity i wygodny skuterek. Do wad bym zaliczył słaby tylny bębnowy hamulec i trochę mało sztywne tylne zawieszenie. Również zastanawiam się nad wymianą tylnego amortyzatora (w 2t jest dużo solidniejszy)

Witam! Też mam rometa 717 4t z 2010r. Ogólnie skuterek jest fajny. Co prawda jego przebieg to zaledwie 3300km, jedyne co się zepsuło to wymian 2 żarówek czyli koszt 8zł oraz zawieszający się co 1000 km pływak w baku paliwa ale wystarszczy odkręcić go włożyć by nie zachaczał o ściankę baku. A i jeszcze jedno kierunki migają mi jak chcą raz szybciej raz wolniej. NAjważniejsze jest to że nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa. Ogólnie polecam:)

W tym sezonie przekroczyłem na liczniku 3000 km, jest już w pełni dotarty, silnik bez żadnej ingerencji z mojej strony w ustawienia jak i ewentualne ograniczenia ze strony producenta, na prostej przekracza znacznie ponad 70 km/h mentami jak jest lekka góreczka podchodzi pod 80 km/h. problem jest pod górke bo wtedy prędkość spada do 45 km/h. ale nie ma co narzekać. jeżeli chodzi o części zamienne wyszperałem na necie że identyczne plastiki jak i wiele innych podzespołów posiadają jeszcze dwa bliźniacze skutery Motobi Huzar 2 i Ferro 802. więc myślę że z częściami zamiennymi nie powinno być problemu. Coraz więcej ich pojawia się na Allegro.