Witam
Chce zrobić remont kapitalny silnika w moim elystar 50 bo w zeszłym roku zaóważyłem że delikatnie osłabł zwłaszcza na ciepłym silniku A w tym roku nie mogę bo w ogóle odpalić (małe podciśnienie nie otwiera zawór paliwa)
Mam kilka pytań i będę bardzo wdzięczny za pomoc
-jakiej firmy kupić zestaw tłok cylinder?
- czy warto kupić cylinder o większej pojemności?
- czy wymienić wał czy tylko uszczelniacze ?
- czy jeszcze coś wymienić przy okazji wyciagnietego silnika?
Narazie założyłem normalny kranik zamiast tego podcisnieniowego i motor pali.Dlatego mam czas i chciałbym skompletować wszystkie części i zrobić remont w wekend.
Jeżeli 2T to zwiększenie pojemności da rezultat. Wał wymień wtedy jeżeli korbowód ma duże luzy, jeżeli nie ma dużych luzów to wymiana łożysk wału oraz uszczelniaczy. Jeżeli się uprzesz na cylinder to airsal sport da radę a cena nie jest zaporowa. Łożyska KOYO japońskie lub SKF ale tylko PL, nie bierz Włoskich bo to lipa. Uszczelniacze wszystko jedno jakie byle miały metalowy pierścien (sprężynkę) w środku. Co do 4T zwiększenie pojemności daje mizerne efekty. A reszta to analogicznie jak w 2T co do firmy cylindra do 4T to bierz również airsala, mają dobre cylindry, dobrze wykonane. No i jeżeli to 2T to wymiana zaworu membranowego powinna rozwiązać problem podciśnienia.
seryjny cylinder peugeota w tym sprzęcie bije jakością i trwałością takiego airsala na głowe. a osiągi bardzo zblizone. to jeszcze silniki “starej szkoły”.
Więc najlepiej by było zmienić cylinder na oryginalny. A jak nie to sugeruje jakieś żeliwo z wyższej półki