Siemka, na skuterowo.com czytałem artykuł dotyczący regulacji gaźnika. Jest tam napisane coś o śrubce dot. jakiejś mieszanki [?] (ja mam 4T) Gdzie ona jest ? i Dalsze pyt. jest dalej napisane aby wyjąć świecie i sprawdzić jej kolor, może dla niektórych głupie pytanie, ale gdzie jest świeca ? i czy potrzebny jest do niej jakiś klucz specjalny ?
Może lepiej jedź do serwisu, oni za 5 zł porządnie wyregulują gaźnik :) świeca jest wkręcona w głowicę, która jest częścią silnika. Oby się dostać do niej musisz zdjąć jeden (lub więcej) plastik. Następnie ściągasz fajkę i odkręcasz świecę kluczem do świec (był na pewno w zestawie ze skuterem).
Świeca powinna być z prawej strony silnika (z tej co wiatraczek), jak zajrzysz pod plastiki to w obudowie silnika powinien być otwór z którego wystaje fajka. Czasami aby się do niej dostać wystarczy zdjąć taką zaślepkę, która powinna być poniżej kanapy w tym czarnym pasie plastiku, a jeżeli dostęp jest utrudniony to trzeba zdjąć tylny boczek.
Co do gaźnika to najprościej: śruba, która powoduje znaczny wzrost/spadek obrotów służy do ustawiania obrotów, druga śruba jest od mieszanki i w mniejszym stopniu wpływa na obroty - po tym możesz poznać która jest która.
U mnie jest dziurka w plastiku(wokół głowicy) i tam jest fajka. Świece odkręcam bez żadnego zdjemowania/odkręcania plastkików. Reguluję gaźnik w ten sposób: Na rozgrzanym silniku(bez włączonych świateł) kręce śrubką od mieszanki(powietrza) tak aby obroty były jak największ. Np. wkręcam śrubkę na maks odkręcam o pół obrotu przegazuje i sprawdzam czy nie muli itp, odkręcam o kolejne 1/4obrotu przegazuje i patrze jakie ma obroty i tak cały czas aż do znalezienia obrotów najwyżych i tak żeby skuter nie mulił. Następnie na włączonych światłach kręce śrubką tak żeby skuter nie zgasł jak jest zimy jak i ciepły.