Tak jak w temacie. Jaka jest reguła na regulacje zaworów w tym silniku (139qmb) cylinder 50cm3? Co ile km trzeba ją wykonywać? Jak poznać, że to już teraz trzeba to wyregulować? Na ile mm ssący, i na ile mm wydechowy. Który ssący, który wydechowy? Czym kręcić? Dzisiaj przykręciłem gaźnikowi na bardzo wolne niskie obroty, tak abym słyszał pracę silnika, i coś stuka w silniku od strony właśnie pokrywy z zaworami. Dodatkowo skuter w ostatnim czasie bardzo dużo stracił na przyśpieszeniu. Przebieg 3770, czy to już teraz?
A, i nie proszę "fachowców" o pisanie postów, że jak piszę o zaworach to na pewno muszę je wyregulować. To nie jest temat typu "Straciłem pół dupy, czy muszę mieć implant straconej połówki dupy?". Pozdrawiam.
Zawory regulujemy co 4000km. Ssący ustawiamy na 0.05mm, wydechowy na 0.07mm. Zawór ssący jest u góry, a wydechowy na dole. Regulujesz wtedy jak je dość zauważalnie słychać, chociaż akurat w 139QMB i tak słychać rozrząd. Jak zdejmiesz pokrywę zaworów to zobaczysz nakrętkę a w jej środku malutki kwadracik. Odkręcasz nakrętkę, wkładasz szczelinomierz o odpowiedniej grubości pod nią, i tym małym kwadracikiem dokręcasz palcami do oporu. Potem kontrujesz nakrętką i wyjmujesz powoli szczelinomierz. Powinien wychodzić z lekkim lecz dobrze wyczuwalnym oporem.
Nie słychać ich, ale tak jak pisze - troszkę zmniejszyłem wolne obroty, aby ciszej pracował, i chyba to one stukają. Jakieś 1300 km temu zmieniłem pasek napędowy, i od tamtego czasu strasznie spadło przyśpieszenie. Można powiedzieć, że z dnia na dzień jest coraz słabsze. No, i rozważam 2 opcje: 1. Rozregulowane zawory - w końcu to już prawie 3800 km, a nigdy nie regulowane. 2. Pasek nie wchodzi na samą górę wariatora/Pasek nie wchodzi na sam dół sprzęgła. (Możliwe, że zbyt za gruby).
Bez obciążenia wszystko ładnie wchodzi, nie wiem jak jest z obciążeniem. Wyregulował bym te zawory, bo i tak pewnie nie długo trzeba będzie to zrobić. Czy ma ktoś w Warszawie pożyczyć szczelinomierz na sobotę z blaszkami 0.05 i 0.07? :)
Dzięki, mogę podjechać. Podaj tylko adres. Czy mógłbym od razu gdzieś tam u ciebie wyregulować te zawory, aby nie jeździć 2 razy w celu oddania szczelinomierza?:)
Ja u siebie w baotianie bt49qt-9 też miałem stuki próbowałem doszukiwać się skąd to słychać i okazało się że zawory stukają. Wyregulowałem je na 0,05mm wydechowy i ssący i od razu się wszystko poprawiło. Przyspieszenie znacząco i prędkość maksymalna. Przed regulacją jechał około 60 teraz po regulacji jedzie 80. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale w serwisie mi mówili że zawory reguluje się tylko na zimnym silniku.
W serwisówce napisane jest że co 1500 km ale jeśli nie klepią to można to przełożyć. Uważaj tylko żebyś nie miał za małego luzu i ci się zawory nie podpadły.
Reguła:
Ssący: 0,06
Wydechowy: 0,08
Magneto na pozycję T silnik zimny