Regeneracja oraz tuning silnika piaggio zip II 2t

Witam
Mam takie pytanie czy ktoś by mi doradził jakie części zainwestować w niego
Czy trudno się remontuje silnik samemu mam porządny warsztat
Czy trzeba ustawić zapłon oraz wyprzedzenie wału…
Czy ma ktoś budowę silnika oraz schemat elektryczny

To jst 2t czyli budowa jest prosta jak konstrukcja cepa.
Większość odpowiedzi znalazł byś na forum , ale jak już pisze to ci napisze :slight_smile:

swatcom napisał:


Mam takie pytanie czy ktoś by mi doradził jakie części zainwestować w niego


po pierwsze tuning skuterów jest nie opłacalny , ale puki się nie sprubuje to się nie zrozumieć :slight_smile:
ale dobra , zależy czego oczekujesz od tego zippa jeżeli ma to być szybki środek transportu , od punktu A do punktu B , to wsadź do niego wydech pokroju leo zx , tecnighas next-r laser-xpro itp , nie pytaj który najlepszy , wszystkie co prawie takie same , x-pro może być trochę ponad klase.

Do tego daj se jakiś wariator , do wyboru , w klasie sport masz mallosi multivar , polini speed control i hebo NG chyba. Według for , najbardziej polecanym jest multivar , jak jest naprawde to ci nie powiem , bo mam tego multivara ale nie porównywałem go z innymi , ale w stosunku do serri sprawuje się b.dobrze

i na koniec daj gaźnik 17,5 (dellorto najlepiej) , i po zmianach przy dobrej regulacji licz się o ok 0,5 l większym spalaniu , i prędkość max powinna wzrosnąć ok 10-15km/h i również dużo lepsze przyśpieszenie.

swatcom napisał:

Czy trudno się remontuje silnik samemu mam porządny warsztat



Warsztat ci dużo nie da , bo dużo narzędzi nie jest potrzebnych tylko są potrzebne specialne a mianowicie jedno , ściągacz magneta , do każdego silnika jest inny , można pokombinować i zorbić owy samemu. Żeby robić remont takiego silnika trzeba znać chodź trochę teorii , jak to wszystko wygląda , gdzie co jest itp , poczytasz forum pobedziesz trochę z nami , nauczysz się.

swatcom napisał:

Czy trzeba ustawić zapłon oraz wyprzedzenie wału…



z tego co wiem we wszystkich piździkach 2t , nie ma możliwoście regulacji zapłonu ale jednocześnie nigdy nie wymaga żadnych regulacji.

swatcom napisał:

Czy ma ktoś budowę silnika oraz schemat elektryczny



schematy elektryczne do piździków gdzieś na forum są , co do budowy silnika , tak jak mówiłem poczytaj trochę , tu poczytasz tam poczytasz i będzie wiedział , ja moj pierwszy remont silnika , zrobiłem opierając się na info z tego forum , remont zakończony był sukcesem.

potrzebuje wiedzieć jakie części dobrać
Cylinder
Wał-korbowód
sprzęgło
wariator tłumik itp
kasę jaką mam 1200-1500 zł

To zależy

wrona napisał:

jeżeli ma to być szybki środek transportu , od punktu A do punktu B


to po prostu się nie opłaca zmieniać takich rzeczy jak sprzęgło, cylinder i wał…
Wpakujesz kase, już jej nie odzyskasz nawet przy sprzedaży a różnica będzie nie wielka.
Ja tam zostaje przy swoim, że zmienić tylko wydech i niczego więcej chyba, że dla pasji i utopienia gdzieś pieniędzy to po kolei aż do cylka :wink:

A co do wydechu to tak jak wrona pisał:

wrona napisał:

wydech pokroju leo zx , tecnighas next-r laser-xpro

według mnie to za mało kasy jak chcesz dobre części…
Cylek… Malossi Sport 70
Wydech… Laser x-pro
I już kasy nie ma :stuck_out_tongue:

Adverion napisał:

Malossi Sport 70



do tego TRZEBA już gaźnik żeby to pracowało jak należy :-)