Ten temat ma za zadanie raportowanie usterek we wszystkich modelach skuterów. Na podstawie tych zapisów opracujemy Raport Awaryjności Skuterów Skuterowo.com . Dane zgromadzone pozwolą wyłonić najbardziej awaryjne pojazdy.
Wzór raportu: Marka, Model, Pojemność, Rodzaj silnika (2T/4T), Kraj Produkcji, Rok Produkcji.
Rodzaj usterki/Opis usterki/Przebieg przy którym usterka wystąpiła.
Przykład:
RM Motor Jazz, 50 ccm, 4T, Chiny, 2008. Awaria akumulatora. Brak napięcia baterii, całkowity zanik przyjmowania i wydalania zasilania, przy przebiegu 2540 km.
Inca Sprint Sport, 4T, 50 ccm, PRCh 2009 Przebieg- 4070, pęknieta linka prędkościo i dystansomierza Przebieg- ok 6600, światło stop nie działa po wciśnięciu tylnego hamulca, tym samym po jego wciśnieciu nie działa starter.
- w moich spostrzeżeniach i lekiem jest używanie świateł pozycyjnych . Ciągłe używanie świateł drogowych wiąże się z ciągłym rozładowaniem akumulatora.
2. Przedni hamulec.
Po przejechaniu ponad 500 km. rozsypał się przedni hamulec tarczowy. Sprawa bardzo dziwna ale prawdziwa. Serwis miał i pewnie ma problem do teraz jak to się mogło stać.
3. Stopka główna.
Niestety ale podczas jazdy cudownie odkręciła się śruba mocująca stopkę główną i także cudownie podczas jazdy znikła. Domowym sposobem zostało to naprawione - wkręcenie nowej śruby.
4. Tłumik.
Przy ciągłej jeździe na dystansie 92km odkręciła i straciła się śruba od mocowania tłumika.
5. Gaźnik.
Po 1500km zaczęły się problemy z gaźnikiem. Ze wszystkich możliwych uszczelek zaczął przeciekać. Wymiana gaźnika w ramach gwarancji.
6. Trzpień trzymający tylnie zawieszenie z silnikiem.
Po przejechaniu stwierdziłem luz na trzpieniu trzymającym całe tylnie zawieszenie. Objawia się to ruchami całego tylniego zawieszenia w osi x(poziome ruchy całego zawieszenia w granicach 0,5cm). Natychmiast zgłosiłem się do serwisu - do wymiany cała tuleja w którą wchodzi trzpień.
7. Przetarta plastykowa osłona linki hamulca tylniego poprzez stawianie skutera na stopce centralnej.
Po roku czyli w 2009 i przebiegu +/- 3k wystrzeliła wentylownica w tylnym kole. Jakość gumy poniżej krytyki. Profilaktycznie wymieniłem wszystko łącznie z oponami. Od tamtej bolesnej pory wszystko ok. No może prawie. Pękł plastik łączący osłony (ten z otworem na wlew paliwa) ale to jest bez większego znaczenia.
Baotian Maver, kupiony miesiąc temu, używka z przebiegiem 5400 km. do 7000km padł pasek, po 7 tysiach stracił kompresje. 5 dni u mechanika, wymieniony tłok, cylinder na zwiększoną pojemność 70 cm, głowica, gaźnik, oleje płyny itp koszt 700pln, na dotarciu, w planach zmiana wydechu. Mam nadzieję że kilka sezonów nim przejeżdżę
Przebieg mam astronomiczny 26000km przy 24000 musiałem jedynie sprzęgiełko kierunkowe w rozruszniku naprawić jestem zdziwiony że tyle przejechała aprilia sr 50 rok 1997 bez większych napraw przypuszczam że po 30000 będę muśiał zrobic szlif lub kupic cylka ale naraźie zapierdziela
Peda VIA Warrior 50, 4T, 2007 - niedoładowanie akumulatora (za słaba prądnica) - brak hamulca tylnego (połamane szczęki) - sprężyna stopki centralnej rozciągnęła się - przerywa po przejechaniu 6 km.
Romet 777. Mam od września. A padło: -Wariator i wymiana rolek -sprzęgło -pasek -filtr paliwa i powietrza -pierścienie no i uszczelki -a teraz prawdopodobnie cylinder... I muszę to napisać:po powrocie od mechanika i i to zachwalanego!Założył oryginalny patent!Zatkał Mi wydech i wtedy Skuter jeździł jak marzenie,do momentu aż zachciało mi się to wydłubać.Moim zdaniem to mistrzostwo!Nie wiem jak na to wpadł i po co,ale jeździł... 8O -------------------------------------- I życie jest piękne.Nawet w samochód tyle nie pakowałem(Viva la china)
zipp quantum gt5 2009 - po 974 km - zatarty starter nożny + wymiana napedu rozrusznika - po 1400 km lewe lusterko same odpadło - 1900 km jedzie do przegladu