Witam , posiadam skuter zipp quantum 4t 50cc , brakuje mi mocy w nim i moje pytanie brzmi czy można zmienić silnik na 125cc ( z tego samego modelu) jakich przeróbek powinienem dokonać , co powinienem zmienić.Ile to wszystko będzie kosztować ? , szukając na allegro znalazłem kompletny silnik za 1000zł , ale wiadomo , że nie silnik wystarczy wymienić.
mocowanie może być inne więc spawarka może się przydać elektryka całkiem możliwe że będzie pasowała (obydwa 4T) kabel od rozrusznika też powinien pasować i to wszystko jeśli masz w zestawie gaźnik
PS : nie wiem czy tłumik pasuje na 100 %
PS2: ktoś już robił coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=g8KzsLT9v78
Masz uprawnienia kat A1, albo A2 albo A?
o tym nikt nie mysli tylko o szybkosci - potem placz
Przeróbka będzie dość prosta, silnik będzie pewnie kompletny z gaźnikiem, trzeba wstawić górne mocowanie silnika, jest do kupienia bez problemu około 60zł wspawasz to, czy ktoś ci wspawa, zostaje jeszcze wydech ale też jakiś kupisz za grosze choć by używany, elektryka będzie raczej pasować. Problem jest taki że ten silnik jest słabiutki ma około 6,5 konia, ja się przymierzałem do zamontowania takiego chińskiego silnika 150ccm ale on też okozał się za cienki bo miał moc około 8 koni, te silniki mają co prawda większy moment obrotowy i on będzie ciągnął bez w zględu na ilość koni, ale dla mnie parametry tych silników były za słabe. Wybrałem firmowy silnik używany, czy dobrze zrobiłem? mam mieszane uczucia, Mocy mam nadmiar bo silnik generuje 15 Koni i 12Nm momentu, ale jak patrzę na ceny części to mi się włosy na głowie jeżą, Do chińskiego silnika cylinder kosztuje 300zł do mojego 1300zł pasek do chińskiego mniej więcej 50zł do mojego 250zł i tak mogę wyliczać w nieskończoność, gdybyś znalazł taki chiński silnik 125ccm z czterozaworową głowicą to moc by była przyzwoita i części zamienne za grosze. Tak czy inaczej jak będziesz miał silnik z gaźnikiem i kolankiem i tłumikem to reszta modyfikacji nie przekroczy 150zł pod warunkiem że wykonasz je sam, Nie jestem pewny czy chiński silnik GY6 nie ma modułu zapłonowego DC jak tak to jeszcze około 35zł na moduł, kilka dni zabawy w warsztacie i wyjeżdżasz swoim wehikułem:)
entero miales dodac jak juz ponagasz zeby wzmocnil rame
miejmy nadzieje ze krew sie nie poleje
na filmiku widać moduł AC. to łatwa przeróbka