Pytanie od początkującego

Witajcie to znowu ja na początku chciałbym przeprosić że zakładam drugi temat i że zawracam wam głowy ale potrzebuję waszej pomocy oraz porady.Otóż dziś kupiłem sobie nowego junaka 901 Sport :) powiem wam że jestem z niego zadowolony jest spory ładnie wygląda posiada ładny dźwięk i tak dalej ale nie o tym chciałem z wami porozmawiać.Ponieważ jest to mój pierwszy motorower to chciałbym go ładnie ,,dotrzec" by w przyszłości dał z siebie jak najwięcej bez awaryjności jednak pojawia się problem ponieważ nie mam kompletnego pojęcia na czym to docieranie polega i jak je wykonać :(.Mógłby ktoś mi opisać jak takiego junaka ładnie dotrzec bez problemu :(?Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

Jeździj najzwyczajniej w świecie normalnie tak jakbyś jeździł po dotarciu z tym że zwracaj uwagę na temperaturę silnika i rób przerwy aby nie doprowadzić do przegrzania, nie katować silnika, zmieniać olej na czas, czyścić filtry a odwdzięczy się bezawaryjnością.

pierwszy zbiornik ostrożniej z przerwami aby ostygł a później normalnie
najważniejsze pierwsze minuty pracy a później się wszystko układa tak jak ma być

Jeździj normalnie tyle że delikatnie przyspieszaj na początku i hamując puszczaj gaz żeby hamować silnikiem - ma to bardzo dobry wpływ na docierany silnik gdyż powstaje próżnia która powoduje wyrzucenie opiłków z procesu docierania przez wydech. Po 30km zmień olej w silniku na półsyntetyczny i wymień go następnie po 300km na syntetyczny (ja leję Castrol Power 1 Racing 10W50). Polecam go bo nawet w upalne dni nie ma mowy o przegrzaniu silnika. Później wymieniaj po 1000, 2000 i dalej co 2 tysiące km.

TSUBA napisał:

Witajcie to znowu ja na początku chciałbym przeprosić że zakładam drugi temat i że zawracam wam głowy ale potrzebuję waszej pomocy oraz porady.Otóż dziś kupiłem sobie nowego junaka 901 Sport :) powiem wam że jestem z niego zadowolony jest spory ładnie wygląda posiada ładny dźwięk i tak dalej ale nie o tym chciałem z wami porozmawiać.Ponieważ jest to mój pierwszy motorower to chciałbym go ładnie ,,dotrzec" by w przyszłości dał z siebie jak najwięcej bez awaryjności jednak pojawia się problem ponieważ nie mam kompletnego pojęcia na czym to docieranie polega i jak je wykonać :(.Mógłby ktoś mi opisać jak takiego junaka ładnie dotrzec bez problemu :(?Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

Wystarczy stosować się do zaleceń instrukcji obsługi, tam masz opisane jak jeździć i serwisować ;)

Ok dzięki tylko jest taki problem że jak ja go kupiłem to mi instrukcje obsługi dali od skutera i nie wiem czy dobrze dali czy pomyłka jakaś bo na ostatniej stronie wszystko jest od mojego motoru ,,karta gwarancyjna" i jeszcze mam jedno pytanie napisaliście żeby wymienić olej po 30km a jeśli ja mam zapisane że na przegląd mam się zgłosić po przejechaniu 300km tam do salonu i tam będzie wymieniane wszystko to wcześniej przed tym umówionym przeglądem mam coś w nim wymieniać?

Sam docierałem niedawno Junaka 901 i do 400 km jeździłem do 40km/h i nie przekraczałem 5 tysięcy obrotów a po 400 możesz już jechać ile da radę i pamiętaj, że czasami podczas docierania musisz mu dać w tzw "pizdę" bo może w późniejszym czasie zamulać i nie bd chciał ładnie wchodzić na obroty.

Jak ja kupowałem to dostałem instrukcję konkretną do tego modelu od Junaka.

harek czyli mam rozumieć że do tego umówionego przeglądu mam nic w nim nie wymieniać żadnego oleju ani nic i jeździć nim max 40km/h póki nie przejadę nim tak z 300km-400km tak?

Żadnych olejów nie zmieniaj po 30km... Spokojnie wymienią Ci po 300km w serwisie. Po 30km docierania ten olej jeszcze jest świeży :)

Nie wiem ile on ma biegów... ale jeździć bez mocnego ciśnięcia manetką, biegi zmieniaj do 3 tyś obrotów, i jeśli najwyższy bieg masz 5 to rozpędzaj się do 4 biegu i jeździj do 3 tyś maksymalnie najlepiej tak koło 2600 obr. Na piątym biegu taki mały silnik musi więcej mocy wydobyć żeby jechał na piątym biegu a i też nie jeździj na bardzo niskich obrotach typu 1500 obr.
Pamiętaj też żeby wachlować obrotami. czyli jak jedziesz gdzieś dłużej prostą trasę to wachluj co jakiś czas manetką, raz na 2000 obr a raz na 3 tyś... żeby te obroty płynnie się zmieniały pod czas trasy.

Streszczając wszystko to jeździj pierwsze 100km tak żeby silnika nie przeciążać w żadną stronę i uzyskiwać prędkość od 40-50km/h ;)
od 100 do 200km z prędkością do 55km/h
od 200 do 300km z prędkością do 60km/h
delikatnie odkręcaj gaz i dotrzesz go fajnie :)
Ja jeszcze ale to Mój sposób i to w skuterach dolewam ciutkę oleju do baku, ale to dosłownie odrobinę :) 10-20ml na bak 5 litrowy przez pierwsze 100km docierania, no ale to tylko Mój sposób :)

Ja też jestem zdania że silnikowi trzeba czasem dać w palnik ale nigdy nie robiłem tego w pierwszych 100km docierania.
Jeśli będziesz się zbliżał już do 100km np będziesz miał 80km przejechanych to co jakiś czas pozwól Sobie jechać chwile z obrotami 4, 5 tyś a po 100km płynnie dodając gazu pozwól mu wejść na czerwone pole prawie :) lepiej płynnie i powoli go wrzucić na takie obroty niż tak jak ktoś napisał wyżej "dać w pizde" bo przy nagłym dodaniu gazu obciąża się wszystko, a chodzi tylko o to żeby silnik się przyzwyczaił do wysokich obrotów i musisz wyczuć na którym biegu, spróbuj tak żeby uzyskać to czerwone pole tak łagodnie, czyli żeby silnik miał delikatne problemy z tym wkręceniem ale też nie za duże. Pewnie najłatwiej będzie na 3 biegu i takie operację powtarzaj np co 30km. Dosłownie niech takie wkręcanie na obroty zajmie 10-15 sek i odpuść gaz bez naciskania sprzęgła żeby zwalniać silnikiem, i gdy wrócisz do tych np 2500 obr to jedziesz dalej.

Pamiętaj tylko żeby silnik chwilkę rozgrzać przed jazdą, ale też nie przegrzać w Twojej sytuacji :) i to rozgrzewanie lekkie silnika tyczy się nie tylko przy docieraniu ale i potem przy normalnej jeździe :)
Ja podchodzę do skutera, odpalam i dopiero zakładam kask, kurtkę, rękawiczki, żeby ten silnik delikatnie nabrał temperatury i żeby olej lepiej smarował.
Przy niższych temperaturach typu od 0 do 10 stopni pozwalam Sobie zapalić papierosa przy odpalonym skuterze a potem się ubieram :P i Sobie razem tak palimy :D Ja faje a on benzynę :P

WOW ALE OPOWIADANIE NAPISAŁEM :D KURDE MÓGŁ BY BYĆ NA MATURZE TEMAT "DOCIERANIE SILNIKA" HAHA UZYSKAŁBYM MAX PUNKTÓW xD

xD spoko co do mojego motoroweru to posiadam Junaka 901 Sport (4-biegowy) ale problem polega na tym że na desce nie ma pokazanych obrotów =o.Mam tylko takie dane jak wskaźnik paliwa,prędkościomierz w milach i km/h oraz pokazany aktualny bieg więc kiedy w nim biegi zmieniać xD?!!.Może to głupio zabrzmi ale ja przyjąłem taką zasadę 1bieg-10km/h 2bieg-od 10 do 20km/h 3bieg-od 20 do 30km/h 4bieg od 30 do 40km/h tylko pewnie źle wymyśliłem dlatego prosiłbym o poradę kiedy najlepiej jaki bieg wrzucać :) a i jeszcze jedno otóż mam problem z manetką gazu mianowicie wygląda to tak że dodaje lekko gazu i powiedzmy trzymam w jednym miejscu ją to motorower wyje coraz głośniej =o tak jak bym dodał gazu na maksa i pytanie czy aby to naprawić wystarczy dokręcić te śrubki od manetki?

hmm z tymi biegami może i masz dobry sposób. Najlepiej weź silnik na słuch. Popatrz kiedy ma niskie obroty a kiedy zaczyna wyć i trzeba zmienić bieg.

a co do manetki... hmmm to wygląda tak jak by ruch manetki był bardzo krótki(co powinno być przynajmniej dla Mnie zaletą). A manetka Ci się rusza że chcesz dokręcić śrubki?

Nie nie rusza nic tylko to jest na zasadzie lekko dodam gazu i trzymam na tym samym że tak to ujmę ,,poziomie" manetkę a motor wyje coraz głośniej.

Hmmm dziwne... tak jak by przepustnica za bardzo sie otwierala... a moze zbyt duza mieszanka...
hmmm mozesz nagrac film?

Jak najbardziej jednak zrobię to dopiero w poniedziałek ponieważ jutro jestem poza domem :(.Co do mieszanki to wątpię ponieważ motor jest nowy zupełnie i oni go przed oddaniem mi sprawdzali technicznie i przygotowywali