Pytanie o zasadę regulacji przeniesienia napędu

Wszyscy piszą, że po założeniu tłumika sportowego trzeba założyć lżejsze rolki, a znowu ci sami piszą, że im cięższe rolki tym większa prędkość (oczywiście chodzi o teorię). A więc z logicznego punktu widzenia po zmianie tych rolek zmniejszamy sobie prędkość. A więc o co chodzi?

Na to nie patrz!! To tylko teoria, że lżejsze rolki zmniejszają v-max (w rzeczywistości to około 3-5 km/h)

no ale w takim razie po co trzeba wymieniać rolki na lżejsze podczas wymiany tłumika na sportowy skoro zmniejszają prędkość?? Co się takiego dzieje w silniku że jest taka konieczność?

zakładając że masz tłumik seryjny i rolki np. 6gram i jeździ ok, wymieniasz tłumik na sportowy pojawiają się muły, skuter zamula itd bo tłumik nie może wejść na wysokie obroty a tłumiki sportowe najczęściej lubię wysokie obroty a ciężkie rolki uniemożliwiają wejście płynne na obroty przez co pojawiają się dołki i muły w przyśpieszeniu, wkładając lżejsze rolki skuterówi łatwiej wkręcić się na wyższe obroty i jednocześnie kręci te obroty większe niż na rolkach cięższych i skuter już nie ma mułów bo skuter bez problemów osiąga wysokie obroty przy których sportowy tłumik pracuje najlepiej, a v-max czasem się nawet zwiększa lub pozostaje bez zmian. pomogłem to wciśnij pomógł. :smiley:

To jest odpowiedź :smiley: