Witam forumowiczów!
Od niedawna mam motorower Romet Z50 rocznik 14’ i mam odnośnie jego pytanie. Jaką prędkość powinien rozwijać taki motorower po przerobieniu przez poprzedniego właściciela na 80ccm. Mój osiąga 70km/h, maksymalnie jechałem 72. Wydaje mi się że powinien jechać nieco szybciej, bo jeżeli jest przerobiony na większą pojemność to ma na pewno zdjęte blokady. Może któryś z kolegów ma taki pojazd i wie jak można mu poprawić osiągi. No chyba, że nie trzeba pomocy bo tyle powinien jechać…
Silnik 4T? W 2T to powinno jechać szybciej ale jeśli 4t to niekoniecznie. Warto brac pow uwagę również obciązenie (wagę kierowcy)
Czterosuw, ja ważne niecałe 70 kg, bo jeszcze młody jestem Mimo wszystko myślałem że pociągnie szybciej…
Możesz jeszcze powymieniać zębatki , w standardzie masz zdawczą 13z - zmień na 14-15z , z tyłu pewnie masz 53z - zmień na mniejszą np. 47 - 43z - troszeczkę przyśpieszy - pod warunkiem że nie mieszkasz w górach
A wtedy spadek przyspieszenia bedzie mocno odczuwalny?
70 jest normą przy chińskim sprzęcie na chińskich częściach. Markowy skuter/motorower 4t z markowym osprzętem pod 70ccm pojechałby te 10-20km/h więcej zależy jak bardzo się wyżyłowane byłyby parametry tłoka i osprzętu.
4T nawet markowe bez grubego tuningu nie pojedzie 80-90km/h
Wombat wyraźnie napisałem że wszystko zależy od gratów jakie się wsadzi i jak się mierzy prędkość. Tylko tego zapomniałem dodać
A i jest jeszcze jedna rzecz: żeby rozpędzić się do tych 70 km/h trzeba go bardzo piłować (słychać okropny dźwięk z silnika, są wibracje). Czy to jest po prostu za wysoki zakres obrotów dla tego silnika? Czy można coś z tym zrobić?
może ci sie sprzęgło ślizga
Trudno się sprzeglo wymienia? Czy potrzeba z tym do serwisu czy sam dam radę?
najpierw trzeba określić czy to sprzęgło sie slizga zanim zaczniesz sie martwić o jego wymiane
A jak to określić? W samochodzie jest chyba tak, że obroty wzrastają a nie dostaje prędkości. Tutaj tego nie zauważyłem. Są jakieś inne objawy?