Witam !
Mam do was niecodzienne pytanie mianowicie jaki skuter i motorower do (50 cmm3) według was jest najszybszy i ma najlepsze przyspieszenie.
Chodzi o skutery i motorowery do 4000 i te powyżej 4000 zł.
Skuter - Yamaha Aerox, Gilera Runner, Aprilia SR
Motorower - Yamaha TZR, Aprilia RS, Derbi GPR, Peugeot XR6 i XR7.
Innymi słowy, w skuterkach:
Każdy z silniczkiem Minarelli Horizontal
W motorowerach:
Każdy z silnikiem Minarelli AM6 lub silniczkami od Derbi (Derbi, nowa Aprilia)
Przy 50 cm3 i serii to chyba Piaggio NRG będzie najszybsze...
Pytanie moze niecodzienne ale tygodniowe pewnie tak.
Najszybszy to raczej coś pokroju Yamahy, tyle, że musi to być 2T, ponieważ 4T nie ma takiego kopa :) Kolega ma Yamahe MBK Nitro i jedzie jemu te ponad 100 km/h. Tyle, że wiadomo jak to jest z odblokowanym... Ona kosztuje chyba z 4 tyś. zł. Ale za tą kasę masz moc, co widać, że się liczy ;)
Na serii 100? Fajne bajki misiu:)
Nie, mówię serio :) 50 2T bez żadnych, ale to żadnych blokad idzie tyle ;) To nie chińczyk, tylko yamaha, więc to ma moc ;)
RomaDriver napisał:
Nie, mówię serio :) 50 2T bez żadnych, ale to żadnych blokad idzie tyle ;) To nie chińczyk, tylko yamaha, więc to ma moc ;)
Proszę Cię. Seryjny Aerox w LC idzie 85km/h a to przecież ten sam silnik..
żadna seryjna pięćdziesiątka nie pojedzie 100km/h ( Skuter ;0 )
50 - tka po tuningu ( cała przekładnia nowa, większy gaźniki inne pierdoły)i nie pod wiatr (a najlepiej z wiatrem) to do 110 aerox dobije - ale z tej pojemności to więcej nie wyciśniesz, a 4t 80 ccm też dobija do podobnych wartości więc bez tuningu o 80 km/h ( chodzi mi o realne, a nie licznikowe) można zapomnieć
Tak sete z dobrej przepasci -.-
Bez tuningu nie jedzie ani 2T ani 4T, ani firmowy ani chinski. Wyjeżdżam z pod biedronki szaleje dwóch małolatów jeden czarnym krosem drugi niebieskim aeroxem i pojechali ulicą yamaha pierwsza kros za nim, bzyknąłem koło krosa i patrzę na końcu ulicy yamaha jeździ w koło ronda i czeka na krosa pojechałem w swoją stronę i tyle, dojeżdżam do świateł , czerwone stoję, nagle wpadaja te dwa motorowery aerox z prawej kros z lewej i obaj mi pokazują że chcą się ścigać, podniosłem szybkę i temu z lewej zaśmiałem siew twarz na całą gęmbe, nagle zielone światło i ogień. Czarny kros który najbardziej prowokował to jak go oglądałem w lusterku to nie wiedziałem czy on w ogóle ruszył czy stoi (taką miał dynamikę), aerox coś się rzucał jak lekkie w garnku , został w tyle myslałem że dał sobie spokój skręciłem na nastepnym skrzyżowaniu i wlokę sie za autem jakieś 3 metry za autem nagle wpada aerox i wpierdziela się przede mnie na sam zderzak auta i kierunek i wyprzedza auto z lewej. A ty kur... twoja mać sobie myślę kierunek i z prawej auto wyprzedzam i ogień chiński skuter tylko gwizdnął koło tej yamahy a mały szczyl to pewnie się teraz po nocach moczy bo tata kupił drogi skuter który dostał baty na wszystkie sposoby od chińskiej mysli technicznej. Więc chciałem się dowiedzieć gdzie jest ta moc tych markowych 2T, to ma po odblokowaniu 6,5 konia , jak ktos mysli że to jest ta gigantyczna moc to proponuję zmienić pieluchę i iść dalej stawiać babki w piasku. Po za tym mimo ze mój skuter dośc sympatycznie ciągnie 100km/h jak osiagnie to z dobrej góry, po prostej drodze nie wykonalne. Moc hm? za dwa lata planuje maxi żeby miał coś około 40 koni, myslę że wtedy choc trochę mocy poczuję bo na razie o mocy mowy nie ma. I pozdrawiam opisywanych dwóch baranów, moze akurat są na tym forum i skojarzą opisaną sytuację, nastepnym razem proponuje porywać się na chińczyki 4t 50ccm i koniecznie zablokowane, przynajmniej nie będzie kwasu no i przed kolegami będzie się czym pochwalić , bo tym razem nie będzie naśmiewania się przy kolegach coś w stylu: chińskiego 4t to biorę na pół manetki.
enter1978
I zgasiles kolegow :-D
Bo miałem przyjemność przejechać sie burgmanem, chyba 400ccm (a może więcej nie pamiętam właściciel mówił ile ale byłem w szoku i nie zapamiętałem) Ten skuter ciągnie, tam się nie czeka na 100km/h. A jaki wygodny :). A ja myślałem ze mój quantum jest duży :)
Przejechałem się kiedyś seryjnym Aeroxem ściągniętym z Anglii, lekko ponad stówę wyciągał a był chłodzony powietrzem. Nie wierzysz? Źle robisz, naprawdę tyle wyciągał, w końcu 100 cm3 robi swoje. Jak 100cm3 wyciąga lekko ponad setkę to jak 50 cm3 ma to zrobić? Ano liczniki mają inne, inaczej zawyżają prędkość.
Piaggio NRG mc2 LC z 1996 roku, po remoncie na częściach klasy sport (50 cm3) z ładnym, dedykowanym tłumikiem leci lekko ponad stówkę. Spalanie - 3,4l/100km przy jeździe do 60 km/h (blokada załączana przyciskiem - z tym był ściągnięty z Italii), po wyłączeniu blokady ponad 5 litrów. Mój samochód potrzebuje średnio litr więcej w takich warunkach.
A co do prędkości w 4T - im więcej mocy tym większa prędkość, więcej mocy pojawia się przy wyższych obrotach które lubią po dwa zawory na kanał, idealne wykonanie elementów odpowiadające za tarcie (łożyska, pompa oleju) oraz rozrząd i oczywiście odpowiedni zapłon.
Tam dodajesz gazu i gasisz wszystkich od razu:-)
Jamaszka chyba Aeroks stojąca na Ikara ma wyskalowany licznik bodajże do 130 km/h (mała blacha) ale to przecież nie znaczy, że tyle wyciagnie...
Mój chiński 2T w całkowitej serii ma blokadę obrotów i przy licznikowych 75 km/h odcina zapłon. Gdyby tego nie było to poszedłby - myślę - licznikowe 80 km/h, a i to nie wiem czy nie z górki. Więc realnie jakieś 72 km/h...