Siema. Mam taki problem kupiłem rok tem skuter 50cc 2t a mianowicie longjia grido przez 1 miesiąc było wszystko git leciał mi 80km/h po tem przy 50-65km\h zaczął dziwnie przerywać zwalniał i po 3s znowu jechał i tak w kułko no ale jakos6nie chialo mi się tym zajmować z 55km/h mi starczało ale ostatnio po 3msc przestoj zacząłem jeździć i teraz gdy jadę pod gurke mam manete na fula i idzie mi 30km/h kiedyś bez problemu 50 szedł gdy mam z 3/4 matentki rozpędza się dalej ale gdy dam już całą to przerywa tak samo jak pisałem u góry skuter też ciężko rusza czasami muszę dać nawet pół manetki aby ruszył. Proszę o pomoc z góry bardzo dziękuję.
rozregulował sie gaxnik lub (co bardziej prawdopodobne) pada cylinder.
Kupiłęś go dotartego czy świeżo po remoncie? czy tez po prostu nie masz takiej wiedzy?
Nie kupiłem go dobrego miał 4 tys przebiegu.
Jeśli osiągi silnika były coraz gorsze, a później po dłuższym postoju jest jeszcze większy problem to raczej ukierunkowałbym się na nieprawidłowe działanie gaźnika. Tym bardziej, że dłuższy postój spowodował odparowanie paliwa w gaźniku, a co za tym idzie - z paliwa mógł wytrącić się osad skutecznie zatykając gaźnik. Oczywiście Wombat również ma rację odnośnie cylindra. Odrzucenie tej przyczyny możliwe by było po zmierzeniu ciśnienia sprężania.
Dziś rozebrałem mojego skutera co się okazało po 1 najważniejsze poszło łożysko igiełkowe i jest szrama z pół milmetra przez cylinder ale co mnie dziwi jak on jeździł wogule jeszcze i nabierał takiej prędkości wytłumaczycie mi to. A po 2 na rolkach zrobił się już płaski prug wszystko inne dobre sprzęgło nie spalone pasek dobry.
czyli zajechany cylinder i kwadratowe rolki.
masz co naprawiac
Jakieś ciśnienie sprężania przecież będzie, ale nie takie jak być powinno. Różne przypadki się zdarzają. U Ciebie stopniowo zmniejszały się osiągi, czyli to ciśnienie było coraz gorsze, uszkodzenia się pogłębiały.
W tym przypadku też nic nie zwiastowało aż takich problemów.
A ten przypadek miał ciśnienie sprężania na poziomie 9,5 bar.
Jeszcze takie pytanie czy polecacie mi zamówić zestaw cilindra minarelli 70cc i czy lepiej wsadzić łożysko igiełkowe czy tulejkę?
jaką tulejke??? oczywiście że potrzebujesz łożyska
Kolega powiedział że lepiej na tulejkę jeżeli włożę 70cc bo łożysko może walnąć
Piszesz mega nie zrozumiale. Owszem możesz sobie zamówić 70ccm ale za tym idzie zakup lepszego tłoka, gaźnika min 17,5mm oraz zweryfikowanie łożysk wału jak i samego wału. Jeżeli problem następował powoli to od początku, pomiar kompresji i jeżeli ta w 2t wskaże ok 10 Bar to jest ok ale… ale nie o końca bo to, że będzie 10 bar nie oznacza, że tłok nie puchnie. Obadaj gładź cylindra, jeżeli są delikatne ryski to oddaj go do szlifu ale w takie miejsce gdzie potem dopasują Ci tłok nad wymiarowy. Jeżeli tłok nie ma śladów jak na zdjęciu od Luk444Sz to możemy założyć, że “góra” silnika jest ok. Następnym co musisz sprawdzić to kolor elektrody świecy bo ktoś na dotarciu mógł tak a nie inaczej ustawić mieszankę a teraz po dotarciu silnik może mieć mniejsze lub większe zapotrzebowanie na paliwo albo powietrze. Jeżeli to wszystko wykluczysz to zostaje Ci wyregulowanie lub sprawdzenie poprawności działania napędu ale w tym wypadku odsyłam do szukajki gdyż nie chce mi się pisać poematu dotyczącego regulacji napędu. Pozdrawiam
Przepraszam postrarm się pisać wyraźniej. Co do skutera zamuwilem mu cilinder 70cc minarelli i rolki 2.5g org. Były 3.2 co do pozostałych żeczy w napędzie jest wszystko ok. Jeżeli włożę cilinder 70 to będę musiał regulować gaźnik i wsadzić większą dysze?. Pozdrawiam
po pierwsze nie ma cylindra “oryginalnego minarelli”… tzn są ale do oryginalnych silników yamaha/minarelli a nie do longja.
To raczej do chinarelli i cena pewnie 80-250zł… to wtedy nawet nie leżało obok oryginału.
Mało który chiński skuter miał oryginalnie rolki 3.2g. Raczej 5.5-6g mają. Wiec wciąż masz coś grubo namieszane.
DO tego jeżeli kupiłes te 70cm z “tłustą mocą” (~10KM) to bez wymiany wału i łozysk to sobie gruba krzywde zrobisz bo seryjne graty tego nie wytrzymają
Mój kolega naprzydklad miał tak ja kupi 70cc cilinder minarelli tak jak muwiłeś nie ma oryginału do takich skuterów ja kupiłem taki za 240zl zestaw tak jak mój kolega i kolegi skuter działa do tej pory bez wymiany wału dodam jeszcze że skuter kolegi ma przejechane na cyklu 70 7500km a co do rolek czy one mogły być zmieniane przez poprzedniego właściciela czy org takie były?