Hej, od 3 dni walczę z moim motorkiem… Wszystko zaczęło się od tego, że podczas jazdy na delikatnym gazie motor zaczął przerywać. Myślę “okej, pewnie jakiś syf w gaźniku”, po wyczyszczeniu zaczął normalnie pracować na wolnych, ale po chwili to samo… Myślę “sprawdzę zawory”. Okazało się, że nie było luzu na ssącym, a na wydechu był bardzo mały (chyba 0.02), no to poprawiłem na 0.06 na ssącym, a 0.08 na wydechowym. Problem nadal nie ustąpił. Stwierdziłem, że zajrzę do rozrządu… Również okej. Kolor świecy? Kawa z mlekiem (no troszkę jaśniejsza). Kompresja jest. Po dwóch dniach majstrowania przestał odpalać, ale po podmiance gaźnika z 72ccm odpalił i końcowy efekt mam nagrany, ale nadal coś jest nie tak… Silnik ma dopiero 4 dni, a już problemy… Ktoś ma jakąś sugestię co do tego? Bo ja już się poddałem…
Filmik tutaj -> https://youtu.be/Q9pT9_A0kzk
brak paliwa?
jaka jest ta kompresja?
Paliwo jest, kompresja 8,5 bar na zimnym silniku
paliwo jest ale może za mało.
a 8,5Bar to w zasadzie poniżej progu kwalifikującego cylinder do wymiany (9bar)
Czyli w ciągu 4 dni zajechałem nowy silnik? Przecież nawet go bardzo nie wysilałem, miałem też na uwadze to, że muszę go dotrzeć, specjalnie też zamontowałem czujkę temp i maksymalne wskazanie wyniosło 75 stopni…
@edit: A i podczas mierzenia kompresji, nie podniosłem przepustnicy, może stąd taki niski wynik, bo to w sumie teraz na szybko robiłem
a tą temp. gdzie mierzyłes?
świece masz jasną, silnik przerywa, zawory ci się ni domykały.
Spełniłeś sporo warunków żeby nie pykło.
Natomiast co do paliwa? Jaką dysze wsadziłeś? Jaki jest poziom paliwa - pływak cały?
Mam czujkę wsadzoną w olej, dyszy ogółem nie zmieniałem, jest seria od PZ20(jeździł na tym ponad 200km i nic mu nie było)…
Co do pływaka w baku, niby nowy, ale na desce nie dźwiga wskazówki (coś z elektryką albo wskaźnikiem), co do pływaka w gaźniku, jest okej, nie przelewa, pływak zaworek iglicowy dociska i zamyka dopływ jak gazior jest pełny… Dla pewności, “przemyłem” bak paliwem, bo trochę syfu tam było
Wsadziłeś ogólem większy cylinder i ogołem dyszy nawet nie zmieniłeś… ładnie.
czujka w oleju mierzy ci temperaure oleju w misce olejowej a nie temperatura na głowicy a tym bardziej w komorze spalania gdzie powinno być około 850 stopni a jak masz źle wyregulowany gaźnik to może i być ponad 900 - wiec jakby mało to jest miarodajne bo tam jest “bardzo lokalnie” z temperaturą.
Jest duża szansa że masz po cylindrze
To znaczy ja ogółem nowy silnik kupiłem, to nie tak, że tylko cylinder, tłok i resztę… A w zestawie dostałem gaźnik PZ20, moduł, cewkę, chłodnicę oleju i coś tam jeszcze… Czyli najlepiej jakbym zrzucił głowicę i popatrzył czy jeszcze mogę coś w tej kwestii innego zrobić ?
skoro to zestaw to potencjalnie powinno być ok. Tylko ta kompresja marna. Jaki masz dolot powietrza do tego zestawu?
Stożek materiałowy
Mały update: Po zmierzeniu kompresji dokładnie i z w pełni otwartą przepustnicą: 14,8bar
no to silnie dobra zmiana :).
Pozostaje kwestia regulacji lub zapłonu.
Zobaczę na magneto + iskrownik, czy tam coś się nie stało albo nie zalało, iskrę przy okazji sprawdzania kompresji sprawdzałem to jest i to porządna, a i jeszcze przed sprawdzeniem odpaliłem go (o dziwo za 2 kopnięciem) i świeca jest ciemniejsza (prawie czarna), jutro spróbuję swoich sił, przeczyszczę zapłon i postaram się wyregulować gaźnik…
Po przeczyszczeniu wszystkiego nadal to samo, świeca zrobiła się czarna okopcona (nie tłusta), nie wiem już co się dzieje… Cewkę zmieniłem i bez efektów… Iglicę opuściłem trochę na dół i nadal tak samo… Regulacja gaziora, zero efektów A może to poprostu chu**** paliwo ?
to jak świeca czarna to albo tego paliwa jest za dużo albo wypadają mu zapłony. ale raczej z uwagi na kompreche stawiał bym na nadmiar paliwa i zalewanie go.
Choc przy takiej kompresji to może i iskre zdmuchiwać. A zrób testa i podczas pracy psiknij jakiś samostartem/ dezodorantem/plakiem i zobacz czy sie wtedy równo nie wkręci. Albo podziałaj jeszcze z zaworami ustaw dolot na 0.05-0.06 a wydech nawet na 0.1.
Ale to może być i świeca i fajka i przewód WN i marne paliwo. Coś musisz zmienić i obserwowac czy sie cokolwiek zmieniło w pracy silnika
Zawory ustawiłem na 0.06 ssący a 0.09 wydech już wczoraj, spróbuje z tym dezodorantem zaraz, o ile będzie chciał współpracować… Filtr dolotu ściągać?
ściągaj na czas testa
Gaśnie… Zrobiłem jeszcze filmik jak go odpalam i jak teraz pracuje. Nie wiele się zmieniło -> https://youtu.be/mWajVq3m4_w
Chyba mam już powód! Uszczelka na elektrodzie świecy cała lata, podmienię świecę i zobaczymy efekty, o ile takową znajdę…
https://drive.google.com/file/d/12Fx-cc6Ma8z6s-5Hrbuw2UbUVoA6JMoC/view?usp=sharing
I ta uszczelka cała lata