Witam, czy jest tu ktoś kto zmieniał instalacje w euro4 na stary typ? Najeba… tu elektroniki i zaraz wszystko sie psuje. Chciałbym przerobić to na zwykły moduł i zwykły gaźnik zamiast sterownika i gaźnika elektronicznego. Jak z tym zacząć, co wywalić i co potrzebuje kupić?
tej elektroniki (to chyba i tak za wielkie słowo) to jest tam akurat tyle co kot napłakał.
Potrzebujesz gaźnik i moduł zapłonowy od “zwyklaka” a druty przerabiasz zgodnie z dowolnym schematem od 4T.
jedyna rzaźba od zera to plus i minus do ssania automatycznego w gaźniku - chyba że kupisz gaźnik z recznym ssaniem ale to mało wygodne w skuterze
Kranik też trzeba wymienić na zwykły bo masz podciśnieniowy, załatwiasz sobie tą przeróbką wszystkie blokady out i to taniej niż kupno modułu tzw odblokowanego , kibicuję .
w gaźniku tez jest kranik podciśnieniowy
Ja co prawda dałem odblokować moduł potem wymiana cylka i głowicy na 90 cm ale jeszcze jak mi to zadziała to sprawdzę sposób choć nie wiem czy w bartonie on się sprawdzi bo on nie ma czujnika na dzwonie , tu gościu pokazuje jak to można też tanio tę normę euro 4 okroczyć
https://www.youtube.com/watch?v=bTDbTnd8KH4&t=81s
Moduł mam już odblokowany ,gaźnik starego typu ale specjalnie ducha to temu nie dało trzeba by wymienić cylinder tłok itd ale sęk w tym że w bartonie jest silnik SYM-a i ceny nijak nie mają się do tego co chciałbym osiagnąć więc to olewam w sumie skuterek służy mi tylko w wekendy pobrykać wokół komina więc bez sensu. kupiłem drugi skuterek router wstawiłem cylindedr 90cm3 ,to stary typ bez blokad i zapierdale o wiele lepiej niz to gówno z euro 4 więc chyba tego bartona sprzedam i tyle.
ps zapomniałem napisać że za tego routera dałem 400 zł to mniej niz sam cylinder do bartona a gdzie reszta ?
barton ma silnik SYM-a? mało prawdopodobne. po czym wnosisz że masz tam silnik SYM-a?
W bartonie powinny być te same silniki co z Junaku i ZIppie i Romecie.
No kupiłem cylinder 90cmm z tłokiem no to klucze w ruch rozbebeszam a tam całkiem inny cylinder inna głowica więc latam po częściach podobnych do tego co ja mam w tym bartonie i wychodzi na to że to silnik SYM-a , na pokrywie napis moretti dom wariatów z tym , a ten cylinder który by mi pasował to koszt ok 500 stów
Olewam całe te cylindry moduły inne bzdety , zamawiam silnik moretti 150 cm3 i do widzenia ,przed przeglądem założe 50-kę i tyle , nie widzę sensu tzw tuningu bo to ślepa droga i zabawa za zbyt dużą kasę w stosunku do osiagów , tu wydam tylko 1200 zł niecałe nawet i szarpie jak dziki koń, polecam i nie dajcie się namawiać na jakieś tuningi, a zwłaszcza na programowanie modułu bo to przerabiałem po odblokowaniu tylko z górki lepiej ciutkę jedzie ale u mnie nie ma górek więc jedzie tak samo z tego względu że euro 4 tak wrednie zdławili ten silnik że szkoda na niego nerwów .
wiesz. to że tobie nie wyszło nie oznacza że w innych przypadkach jest tak samo.
Ale co nie wyszło ? czego nie zrozumiałeś ? wg mnie wyszło jak wyszło więc radykalne posunięcie i dużo lepsze to wymiana silnika na nowy 2 razy mocniejszy i nie widzę powodu aby jakiś moduł dokupywać za 800 zł (mam) tylko po to aby z górki szedł 10 więcej a przy tym prawie się rozsypywał , co mam dokupić złoty cylinder ? zresztą do bartona największy cylinder to tzw 60-ka większych nie ma bo to dziwaczny silnik a wolałbym zwykły QMB byłoby tanio , z 60cm3 szału nie wyciągnę , mnie skuterek potrzebny tylko na wekend odchamić się trochę po lasach czy starej piaskowni i tyle , na codzień mam 3 auta.