Witam
Jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość
Niedawno kupiłem skuter piaggio nrg mc3 na wrysku za niewielka cenę. Sprzedawca twierdził ze prawdopodobnie zepsuta jest pompa paliwowa dlatego cięzko pali.
Po jakims czasie w ogóle nie chciał zapalic.
Mechanik powiedział ze padła kompresja ktora kosztuje nowa 400 zł
Podobno wtrysk jest awaryjny
Mam pytanie czy opłaca się przerobic na gaźnik. proszę o odpowiedzi
Witam kolegę serdecznie.
Też jestem świeży na tym forum. Po tych objawach stawiałbym na kompresję tylko i wyłacznie. Co do niej to ona nie jest do kupienia na szt, litry czy inna jednostke. Kompresja to wielkość sprężania mieszanki paliwowo powietrznej. Jest uzależniona od zużycia elementów silnika. Ja bym doradzał w tym wypadku oddać sprzęt do naprawy komuś kto zna się na silnikach - albo znajomemu mechanikowi albo serwisowi, ale Ci znowu skasują sporo i nie wiadomo jak zrobią. Myślę, że Twoja wiedza jest zbyt mała do naprawy. Pozdrawiam.
skuter przebywa u mechanika.
Tylko zastanawiam się czy nie lepiej przerobic na gaźnik
[ Dodano: 08-04-2012, 23:02 ]
teraz są święta i zakład nie pracuje i mechanik powiedział zebym się zdecydował i chce się doradzic
Kompresja jest to cisnienie powodowane przez ruch posuwowy tloka który to poprzez korbowod i wal przeistacza go w ruch ubrotowy ktora pozniej napedza twojego dupowoza. Mowiac prosto duza kompresja odpala dobrze dobrze jedzie, slaba trzeba dac cylinder do szlifu i nowy tlok z pierscieniami. W przerabianie ja bym się nie bawil dosc duze koszta bez sensu. Rozumiem jakbys chcial racing lub cos takiego zrobić to jak najbardziej. Choc jest juz coraz więcej zzakladow ktore się zajmuja tym. Wiec nie przejmuj się. KAzdy skuter się kiedys zatrze a wtrysk zostaw
Dzieki za odpowiedz;)
[ Dodano: 09-04-2012, 10:27 ]
mozesz napisać jeszcze chociaz się cos dowiem spalanie na wtrysku a gaźniku , moc itp
Na wtrysku spalanie jest mniejsze niż na gaźniku. Nie dużo tym bardziej w takim skuterze tego tak nie odczujemy ale jest
I podobno (!) na wtrysku jest lepsze przyspieszenie ale to już nie wiem…
No i jest ogólnie nowocześniejszy
Z drugiej strony jak wtrysk padnie to są dużo większe koszta naprawy.
Możesz pomarzyć o jakimś tuningu skuta bo trzeba wgrywać nowe mapy wtrysku - tzn. nie możesz pomarzyć ale to dużo bardziej kosztówne niż w przypadku gaźnika, który wystarczy wyregulować śrubokrętem
Jak chcesz zostawiać skuter fabryczny bez tuningu to zostaw wtrysk i wymień tylko tłok, cylinder do szlifu i git
Spalanie dynamika, elastycznosc to wszystko lepsze na wtrysku. Brak ciaglegu machania srubkami bo się pora roku zmieńila czy z zinnego powodu. Tu komputer tym steruje w pewnym zakresie. Jesli się dba tzn o filtr, dobry olej, dobre paliwo to tam nie ma co pasc. Zostaw na wtrysku. O wiele lepiej.
Dzieki za odpowiedzi .
Bede jeszcze rozmawiał z mechanikiem to moze doradzi ale tez mysle ze wtrysk zostawic.
[ Dodano: 09-04-2012, 21:42 ]
wtrysk awaryjny
gaźnik bezawaryjny
zgadzacie się ?
Awaryjne to jest wszystko kolego:) Poprostu gaźnik jest odporniejszy np na zasyfione paliwo
Mając już ten wtrysk to się nie opłaca po prostu robić na gaźnik … tym bardziej, że nie chcesz chyba tuningować potem
dzieki dzieki ziomki
nie mieliście wtrysku na opowiadacie gościowi bajki
RudY, nie ma map wtrysku tak po prostu jest tylko komp do zestawu 70ccm malossi lub polini który kosztuje 1000zł
Danielson, może nie ma regulacji śrubkami ale jest za to cięgle wymienianie świec
lksjordan, polecam zaglądnąć na zawór membranowy
a i zostaw wtrysk o ile dobrze ci to chodziło
jakbyś chciał przerabiać na gaźnik to zmieściłbyś się w 200zł
BALU napisał:
nie ma map wtrysku tak po prostu :) jest tylko komp do zestawu 70ccm malossi lub polini który kosztuje 1000zł
Tak koszta i tak koszta ... :)
padł kompresor warty 550 zł nowy
pozdro ;D
na gaźnik 200 zł nie wydaje mi się ?
bo sam dobry gaźnik kosztuje ok 200 zł
Ale gaxnik to w sumie taka częśc którą można kupić używana
a nie pomyślałeś o tym ze wtryski, pompę paliwa możesz sprzedać ?
Hmm miałem wiele do czynienia z wtryskiem w Apce Sr.
Powiem tak, jeżeli skuter służy do kręcenia się po mieście, jest seryjny i właściciel leje normalne paliwo to bym zostawił wtrysk. Daj cylinder do szlifu,wsadź tłok meteora i śmigaj:)
Wtrysk to bardzo fajna sprawa, przyspiesza zdecydowanie lepiej niż gaźnikowiec i osiągi ma lepsze. Jest taki jakby bardziej elastyczny. Dostałem tą apke na testy, miała sucho w baku,zero zalałem równiutko 5L zrobiłem 130km i jeszcze troszkę było, a jeździłem dość dynamicznie, gdzie jak miałem swój seryjny gaźnikowiec to na 5L to sobie mogłem pomarzyć o zrobieniu conajmniej 130km.
Rób tak jak mówiłem wyżej i dbaj !