Witam, wszystkich maniaków, czy mamy kogoś tutaj kto przerabiał Aprilie Sr 50 Factory z wtrysku na gaźnik? Pokusiłem się o takie coś i wpadłem w kłopoty. Robiąc ,wydawałoby się, zgodnie ze znanym powszechnie algorytmem, niestety skuter nie chce ruszyć z miejsca. Skuter pięknie odpala, praktycznie na dotyk, ładnie chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu płynnym ruchem skuter zwiększa obroty silnika i w momencie gdy koło powinno już zaraz zacząć się obracać to silnik gaśnie :evil: . Pierwsza moja wątpliwość dotyczy błędów na sterowniku, czy nie jest ich aby za dużo, po mimo zwarcia dwóch środkowych przewodów po przepustnicy:
- ECU 03 Nieprawidłowy sygnał z czujników położenia przepustnicy
- ECU 04 Nieprawidłowy sygnał z czujnika 1 pozycji przepustnicy
- ECU 05 Nieprawidłowy sygnał z czujnika 2 pozycji przepustnicy
- ECU 06 Nieprawidłowe działanie czujnika 1 pozycji przepustnicy
- ECU 07 Awaria czujnika położenia przepustnicy 2
- ECU 08 Nieprawidłowe działanie czujników położenia przepustnicy
- ECU 11 Usterka wtryskiwacza powietrza
- ECU 14 Awaria pompy paliwa
Co zostało zrobione/sprawdzone: 1) sprawdzono kranik i przewody paliwa, podmieniano gaźnik, kruciec i membrany. Skuter posiada nowy zestaw cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki. Nowa świeca z fajką. Pożyczyłem także drugi sterownik ECU. Przy pracy silnika napięcie na akumulatorze wzrasta , także stojan raczej sprawny, impulsator książkowo posiada rezystancję 104Ohm. Ssanie podczas pracy silnika nagrzewa się więc też odpada, przekaźnik/ wyłącznik zapłonu sprawdzony, działa. Jakieś pomysły co to może być? Błagam o pomoc…