Witam, przerabiam właśnie motocykl z chińskim silnikiem ze 150 na 250ccm, po włożeniu silnika i odpaleniu go Padły mi światła przednie oraz tylnie, działają tylko kierunki oraz stop(który świeci cały czas) dodam tylko że zmieniałem także moduł i cewkę(w poprzedniej było 5 pinów, teraz jest 4, moduł także jest inny. Ktoś coś poradzi?
twoje silniki 150 i 250 jak widać różnią się układami elektrycznymi.
takie rzeczy sie porównuje zanim sie to polepi i zacznie odpalać.
szkoda że standardowo nie podajesz oznaczeń silników - dzieki temu nie bardzo wiemy o czym mówimy i ciezko jest poradzic konkretnie.
Ale tak zasadniczo masz statory wewnętrznie zmasowane i niezmasowane - wymagają innych regulatorów napięcia i innego podłaczenia.
Nie tkneło cie że że coś jest nie tak skoro miałes moduł na 5 pinów a teraz masz na 4? Jak to podłaczyłes?
250 ma zapewne prądnicę z cewkami odmasowionymi 3 lub 2 fazową. Ze statora wychodzą 3 czy 2 żółte przewody? Powinieneś założyć regulator napięcia z jakiegoś quada odpowiednio 2 lub 3 fazowy. Podszedłeś do tematu nie wiedząc co się z czym je ? Najpierw teoria potem praktyka
Wieczorem podam modele silników i posprawdzam
Silnik 150 to 162fmj a teraz co włożyłem 250 to 167fmm
Zapytam jeszcze raz, ile i jakich kolorów wychodzą Ci przewody z prądnicy ?
i w jednym i w drugim.
Moim zdaniem Wombacie 150ccm światła szły przez regler z prądnicy bo w 150 prądnice są na tyle mocne, że zasilą światła bez przygasania na wolnych a w 250 ma 2 lub 3 fazy i światła powinny iść z aku. Jak podłączył cewkę bezpośrednio pod regler od 150 to zjarał regler bo taka 250ccm generuje spokojnie po 140V i kilka/kilkanaście Amper, regler tego nie wytrzymał i padł. Robiłem quada kolesiowi po zmianie silnika i tamten zrobił dokładnie to samo. Dlatego pytam jakie przewody. Zapewne 3 żółte i 1 impulsator a drugi cewka zapłonowa.
moim zdaniem szkoda życia na wymyślanie “a co on tam może mieć” i wymyślanie kolejnych wariantów tego co mu sie nie chciało opisać. Szanujmy swój czas. Niech opisze co ma i wtedy można myśleć.