Witam, zgaduje że nie pierwszy raz jest poruszamy ten temat ale nigdzie nie dostałem jasnej odpowiedzi, mianowicie rozchodzi się jak w tytule, kupiłem zębatkę zdawcza przednia 17z i mam teraz mam przełożenie 17/48 i po tym zakupie uległo zmianie nie wszystko tak jak myślałem, bieg 3 sporo się wydłużył( wcześniej do max 55 km teraz ok 65) ale niestety bieg ostatni się nie zmienił, v max 83 coś takiego, do tego czuć że na tej 4 ma lekkiego muła co mnie dziwi bo na wczesniszym przełożeniu 15/48 jechał podobnie na wyższych obrotach, miał dużo siły że czasami nawet nie trzeba było redukować na zakrętach. Był by ktoś mi w stanie co mogę poprawić albo co źle zrobiłem? Gaźnik to pz 22, iglica ustawiona na środku i jak wyłączyłem silnik na v max i zobaczyłem świece to dobrze wypala paliwo, trochę jaśniejsza kawa z mlekiem jak by była w stanie przepalić jeszcze więcej i właśnie myślę nad daniem mu więcej papu, silnik to 139 fmb jezkie się nie myle i nie był robiony 50/110 tylko odrazu kupiony nowy( piszę bo chyba tam skrzynia lekko się różni może to komuś pomoże) z góry dziękuję.(na innym forum pisałem o tym ale zabardzo nikt nie odpisał więc spróbuje jeszcze tu)
wbrew twoim odczuciom przełożenie zmieniło sie na wszystkich biegach (musiało - bo zmieniłeś przełożenie główne które dotyczy wszystkich biegów).
Natomiast to o czym piszesz to jest zwykły brak mocy żeby na dłuższym przełożeniu dalej się rozpędzać.
To samo masz w samochodach z V-biegową skrzynią gdzie np prędkość maksymalna to 160km/h i można ją osiągnąć na IV biegu i wrzucenie wtedy V biegu nie powoduje już dalszego przyśpieszania. Po prostu obroty silnika spadają (w zakres gdzie jest jeszcze słabszy) i jazda jest ekonomiczniejsza ale przyśpieszyć sie już nie da (do utrzymania prędkości potrzeba znacznie miej mocy niż do dalszego przyspieszania).
Wiec jezeli na najwyższym biegu nie ma siły dokręcić sie do odciny - to jest to po prostu brak mocy. Im wieksze przełożenie masz tym więcej mocy potrzebujesz - dlatego im wyższy bieg tym przyspieszasz wolniej.
Wiec “leczą cie” tylko zabiegi podnoszące moc (zmiana pojemności, wymiana cylindra na wydajniejszy, lepsza regulacja jeżeli jeszcze ma sens…itd).
A więc jakie przełożenie byś proponował to takiego silnika żeby przyspieszenie było wporządku ale bardziej liczył się v max
a na poprzednim przełozeniu dokręcałęs sie na najwyższym biegu do odciny przy Vmax?
bo jak nie to bez sensu zmieniłeś przełożenia - zmuliłes tylko przyspieszenie
a co sądzicie o przełożeniach 16z 40z do silnika 110ccm. aktualnie mam 16z 49z i jest to na moc v-max to jest 70km/h nieważne czy jade sam czy we dwoje. pod każdą górke na 4 biegu wyjedzie z dwoma osobami. a chciał bym zwiększyć ten v-max do ok.100km/h (jeżeli to realne) i zeby miał też moc. podpowiedzcie coś. z góry dzięki
na 16/40 romet ogar 125 jedzie 85-90km/h.
wszystko sobie możesz policzyć ile teoretycznie pojedziesz
https://www.motocykle.slask.pl/topic/140567-przełożenia-zębatek-przelicznik/
o ile oczywiście wystarczy ci mocy żeby sie na takim przełożeniu napędzać.
wystarczy poszukać i masz informacjo do porzygu
https://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?f=3&t=3628
https://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=5035
https://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=6622
i jeszcze więcej:
https://www.google.com/search?q=przełożenie+16%2F40+125&biw=1309&bih=756&sxsrf=ALiCzsZoFQ2jlatESb9SpFcPCr_UKY0OCQ%3A1672326131526&ei=86utY6rbH8rmrgTXvIuQBg&ved=0ahUKEwjqoJKojJ_8AhVKs4sKHVfeAmI4ChDh1QMIDw&uact=5&oq=przełożenie+16%2F40+125&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIFCCEQoAEyBQghEKABOggIABCiBBCwAzoKCAAQHhCiBBCwAzoFCAAQogQ6BwgAEB4QogRKBAhBGAFKBAhGGABQ_QtY2BFg0hRoAXAAeACAAbsBiAGlBJIBAzAuNJgBAKABAcgBBMABAQ&sclient=gws-wiz-serp