Zainteresował mnie temat przełożeń z innego tematu, więc dzis policzyłem swoje i mam 13 obrotów dzwonu na jeden obrót koła. Czym różni się przekładnia 11/1 jaka bedzie różnica w szybkości na takiej przekładni, i gdzie mozna tanio dorwać taką przekładnię? może byc używana. Może ktos będzie zorientowany i udzieli mi informacji, bo ja dwa razy w ogóle na oczy widziałem tą przekładnię to w tym temacie jestem zielony. Silnik 139qmb
Przede wszystkim powiedz jakie masz koła w swoim skuterku. Domyślam się że 12".
Ogólnie to moc jest wyznacznikiem prędkości maksymalnej więc ona się nie zmieni jeśli o to Ci chodzi.
Niedawno gość mi pożyczył cały karter z przekładnią 11/1 z jakiegos Torosa czy coś takiego. Jeszcze dziś mam zamiar wyjąć i zamienić przekładnie, i sprawdzić jak będzie. Mocy mi nie brakuje bo mam silnik 90ccm, i czuję że 10-15km/h szybciej jak by przełożenie pozwoliło pojechać, silnik specjalnie by nie protestował. Wszystko wyjdzie w praniu, dziś około 20,00 idę brać się za zmianę przekładni :)
Więc jestem juz dawno po wymianie przekładni, i powiem że warto było , troszkę pogorszyło się przyspieszenie,a własciwie nie przyspieszenie tylko ruszanie z miejsca, bo chyba sprzęgło pracuje ponad siły, na przekładni 13/1 z miejsca wystrzeliwał jak z procy, a na przekładni 11/1 potrzebuje pół sekundy więcej czasu na ruszenie, przyspieszenie identyczne jak na tuningowym wariatorze WMmotor, po prostu koło domu mam sporą górę i pod to wzniesienie zawsze robię testy i takie sprawdzanie pod górę jest jak dla mnie bardzo miarodajne bo silnik ma ciężko i zawsze jest ta sama góra ale inne ustawienia i mam taki punkt odniesienia.
I tak Przekładnia 13/1 wariator WMmotor z pod owej góry na wierzchołek góry , i na górze 40km/h.
Przekładnia 13/1 wariator Malossi multivar na owej górze 48km/h.
I przekładnia 11/1wariator Malossi multivar na owej górze 40km/h
Zawsze przekładnia bezstopniowa jest wystrojona żeby silnik kręcił 7000 obrotów.