Przekładnia wtórna - Co to jest???

Żeby nie było - wiem co to jest przekładnia wtórna w skuterze.
Na dole przekładni przy korkach wlewu, i zlewu jest fabryczny otwór, do tego fabrycznego otworu było wepchnięte plastikowe to coś (zdjęcia). To coś się stopiło, a więc to wyjąłem ręką z tego otworu. Po przechyleniu silnika z tego otworu wylał się olej przekładniowy. Przekładnia od nowości nie była ruszana nie wiem co tam się dzieje, przebieg 18 000 km.





1. Czy to tak powinno być?
2. Do czego służy ten otwór
3. Co to za gówno plastikowe
4. Olej się wylewa, czy to znaczy, że coś jest nieszczelne?

No jak wyjąłeś zaślepkę to się leje,zaślep ten otwór z powrotem

Chyba nie ważne co to, ważne że jak było tam to olej nie lecał;)

Ta zaślepka jest to rurka na wylot, trochę spłaszczona kombinerkami. Też się olej pocił. Wlałem olej na max, przechyliłem silnik w prawo, do pionu i poleciało.
Interesuje mnie do czego to służy, co to jest, i czy olej ma się tamtędy lać.

Ja bym obstawiał na odpowietrznik albo na zawór kontrolny, w przypadku zalania zbyt dużej ilości oleju na wysadzić.

Nie obstawiał tylko pewność mam mieć. Czyli co mam wylać to co tam zostało w tym otworze, i dolać oleju? A może jakieś serwisówki? Szukałem w manualu 139qmb ale nic o tym nie znalazłem.

Jest to odpowietrznik przekładni i jest konieczny,znalazłem do 2t lecz chyba są standardowe.
https://motor-x.pl/odpowietrznik-przek%C5%81adni-j103-2,p.html

dzięki wielkie, zgadza się. czyli co, tamtędy ma prawo kapać olej, czy to przez to, że przechyliłem silnik max w lewo?

raczej przez to że przechyliłeś kapało a dlatego jest tam żeby ci ciśnienie w czasie jazdy jak się przekładnia nagrzeje i olej zwiększy swoją objętość simeringów ci nie wystrzeliło

no i prawidłowo. Wielkie dzięki :)