Tak jak w temacie, może troszkę opisze. Pewnego razu wracałem do domu ponad 50 km, skuter zaczął się mocno grzać, nagle stracił moc coś strzeliło i już nie chciał odpali. Okazało się że poszły pierścienie i przytarł się tłok, wymieniłem tłok,pierścienie, wszystkie uszczelki oraz 2 łożyska i uszczelkę przy pompie wody. Skuter odpali, pochodzić 30 minut na wolnych obrotach aby wszystko się spasowało i zacząłem “docierać” to wszystko. Mam wskaźnik temperatury cieczy w skali 6 stopniowej (5 zielonych i na końcu czerwona lampka, wcześniej nigdy nie zapalio mi się więcej niż 2 lampki, teraz po “remoncie” po 10-15 minutach pal? się 4 lampki zielone (temp. ok 70 stopni), myślałem że jeszcze pierścionki mocną tr? i dlatego się grzeje, natomiast przejechałem już przeszło 300 km i nadal problem wystąpuje. Ze zbiorniczka płynu chodzącego nie ubywa, nie traci mocy i tu pytanie, czym to może był spowodowane? Myślę że można spokojnie jeździć na 4 zielonych lampkach, ale wiem że jednak coś jest nie tak. Jakieś porady? Zapomniałem dodać, bo słyszałem że temperatura gwałtownie wzrasta gdy jest za dużo powietrza w mieszance, a chciałbym dodać że wtedy również czyściłem filtr powietrza w wodzie i w płynie do naczyń i niczym nie nasączam. Możliwe że teraz dostaje się więcej powietrza i przez to się gotuje?
no to zmniejsz ilość powietrza w zupie!
FloreQ napisał:
Okazażo się że poszły pierścienie i przytar? się tłok, wymieniłem tłok,pierścienie, wszystkie uszczelki oraz 2 łożyska i
I założyliście nowy tłok i pierścienie bez szlifu cylkaż?
I się dziwisz, że nie chodzi tak jak powinien?
a od kiedy przy wymianie tłoka trzeba robić szlif cylindra?
Jeśli tak to czemu takie tłoki są w sprzedaży? (nominalne)
Osiągi są takie same, przyśpieszenie o wiele lepsze.
Idźc twoim tokiem myślenia , jak pęknie Ci opona to wymieniasz razem z felgę?
FloreQ napisał:
Idźc twoim tokiem myślenia , jak pęknie Ci opona to wymieniasz razem z felgę?
Kurwa opona to co innego
Jak p?kn? pierścienie to trzeba zrobić szlif cylindra bo jak pękły to na pewno przeszlifoważy i tłok i cylinder i kompresię będzie miał małą.
jezeli teraz pokazuje okolo 70 stopni to masz wszystko w jak najwiekszym pozadku Temp. pracy wynosi troszkę mniej jak 90 stopni, więc ciesz się całą tą sprawę aha i spogladaj czasem na czujnik temp czy nie pokazuje ze się przegrzewa wtedy tylko stan i zostaw go na wolnych obrotach temperatura spadnie szybko.
siwy_fact napisał:
FloreQ napisał:
Idźc twoim tokiem myślenia , jak pęknie Ci opona to wymieniasz razem z felgę?
kurna opona to co innego
Jak p?kn? pierścienie to trzeba zrobić szlif cylindra bo jak pękły to na pewno przeszlifoważy i tłok i cylinder i kompresię będzie miał małą.
dokładnie oglądałem i nie ma nawet najmniejszych rys, dlatego nie kupowałem tłoka do szlifu tylko nominalny, a mój tłok wyglądać jak tłok kolegi z forum :)
PS. wiem że temp. 70 stopni jest ok, ale po prostu jestem zdziwiony, bo zawsze palily się dwie lampki (ok 40 stopni), więc różnica jest spora. Pozdrawiam
40 stopni oznacza ze jezdziles na niedogrzanym silniku wiec bylo źle, teraz jest wszystko oka