Witam! Skuter przeszedl generalny remont. Gaznik, cylinder 70ccm, iskrownik, wiatrak na lepsze chlodzenie,gaznik wraz z ssaniem, oryginalny filtr powietrza, oslona na cylinder, generalnie duzy zabieg nowych części. Skuter odpala az milo, mocy ma tak duzo, ze az nie chce sie docierac, ale trzeba xd. Skuter dostal dysze 80,powietrze skrecone na maxa, a on jedzie, no ok, tak musi byc, skoro dobrze jedzie. W koncu zdechł, przegrzal sie... Wtf? Zalozylem dysze 92 i to samo, myślę lewe powietrze. Zmienilem kruciec ssacy i uszczelki, bez zmian, spraedzilem zimering od strony wariatora, ostatnio oba byly zmieniane, ale ten drugi nie mogl by pasc, bo byl dobrze wsadzony a mial swietne chlodzenie. Wkreca sie na obroty i schodzi z nich bardzo dobrze, ale powietrze potrzebuje tylko gdy chodzi na ssaniu, tak 1 obrot, jak jest goracy nie chce wcale i trzeba zakrecic, po kilometrze na 7 tys obrotow umiera, co robic? Gaznik nowy, szczelny. Zauwazylem tylko takie cos, jak postoi minute na wolnych, to jak dodaje gazu to skuter umiera... Nie ma szans zeby odzyl, ale gdy stoi tak ta minute i pierw pociagne ustami podcisnienie to nie umrze po dodaniu gazu, bo dostanie paliwo
Sam odpowiedziałeś - oryginalny filtr powietrza. Jesli dałeś większy cylinder i więcej paliwa z większej dyszy i gaźnika to potrzeba teraz więcej powietrza aby przepalić to co jest w cylindrze.
Wykreć świecę po dłuższej jeździe na wyższych obrotach. Jeśli jest czarna to mamy przyczynę.
Jest szara. Zalatuje spalenizna, gdyby mial za malo powietrza, to by sie zalewal, a tak jest tylko na ssaniu, zalewa sie na ssaniu i brakuje mu powietrza, gdy ssanie sie włączy ewidentnie mu brakuje paliwa, bo się Przegrzewa jestem tego pewien, czy jest to możliwe przez nieszczelny przewod paliwa między filtrem paliwa a kranikiem? Bądź przez iglice? Skoro on na dyszy 80 i 92 ma taką samą przepustowość, to moze iglica jest za nisko? Hmm
Gdy ssanie sie wyłączy *
Nieszczelny mam na myśli, że czasem kapie tam benzyna, przez noc zleci 10 kropelek na pokrywę od napędu
Ktos ma pomysł?
Podnieś iglicę, a się dowiesz. Strojenie układu zasilania paliwem po tuningu w każdym skuterze jest inne. Może pokreć jeszcze śrubką od mieszanki.
Przez nieszczelny przewód wątpię aby była mieszanka za uboga. U mnie kapało, a nie czuć było spadku mocy.
No moc jest, niby wszystko szczelne, dlatego juz nic nie rozumiem, to nie jest wina lewego powietrza, bo dostaje tak malo paliwa, ze powietrza mu starcza z filtra, musze iglica podniesc wyzej i wszystko bd jasne, dzieki chlopaki za pomoc, napisze dzis co i jak
W moim odczuciu, za mało paliwa. U siebie iglicę musiałem podnieść na ostatni ząbek.
miałem podobny problem w swoim Bartonie. (Tylko ja mam 4T.) Po przejechaniu 6km tracił moc i gasł. Się wkurzyłem bo nie miałem siły go pchać 10km do domu i zaczołem regulować gaźnik. Teraz wszystko pięknie chodzi.
Wyreguluj gaznik. Mi to pomogło.
Ale co mam wyregulowac, jak on dostaje za malo benzyny na dyszy 92,to cos jest nie tak z nim:(
Iglicę podnieś maksymalnie.
Uwaga, podniosłem iglice maksymalnie, dysza 82, jak rusze na zimnym jest moc, kompresja, rozgrzeje sie, ssanie sie wylaczy i zdycha. Iglica dala rezultat pozytywny, nie gasnie tak szybko, ale jest problem. Jak skrece calkiem powietrze, to skuter jedzie, ale gdy juz ssanie sie wylaczy, na ssaniu chce 1 obrot. Gdy ssanie sie wyłączy jak mam na maxa skrecone lub gdy calkiem wyjme srube od regulacji powietrza - bez większej różnicy, rzeklbym, że tak samo, ale jest delikatna roznica, tak samo na ssaniu z 1 obrotem powietrza, Wkreca się az milo, gdy ssanie sie wylaczy i zostswie jeden obrot, startuje i ma duzo mocy i nagle slabnie... Filtr seryjny, nie stozek, bo wiem, że stożek ciężko wyregulowac. Iglica najwyżej, dysza 82...
Najprościej będzie tak - nie dostaje paliwa jak ssanie się wyłączy, ma tak duzo powietrza gdy wyłączy się ssanie, ze nawet nie reaguje na regulację, na ssaniu natomiast reaguje na regulację powietrza, tylko na ssaniu reaguje- gdyby się dało jeździć ciągle na ssaniu byłoby idealnie
Prawdopodobnie zostaje zakup większego gaźnika
Tez o tym myślałem, zas stary chodził ok, może kwestia wymiany wszystkich dysz?
Stary mial ta sama przepustowosc rejczel
Założylem stary gaznik i skuter nie chce się dac wyregulowac na dyszy 82 - nie Przegrzewa się jednak. Dostawał za mało paliwa na tamtym gazniku, chciałem lepiej a wyszło gorzej.