Witam!
mam zarejestrowany skuter na próbnych co sie stanie jak je nie oddam na czas?
oddaj
no ale jak wyjeżdżam na długo to co mam zrobić?
to idż to urzędy i się spytaj ich
Dostałeś przecież do tych tablic czasowy dowód rejestracyjny. Jeśli nie wymienisz tablic i dowodu, to będziesz jeździł nie zarejestrowanym pojazdem - zadzwoń na najbliższą komendę policji - dyżurny wyjaśni Ci jakie konsekwencje takiej jazdy Cię czekają :-)
ale ten skuter będzie stał w garażu
A co Cię powstrzymuje od wymiany tej tablicy i dowodu rejestracyjnego? W czym problem, bo nie bardzo rozumiem...
w tym że mnie nie będzie wtedy kiedy sie kończą tablice
Jak się kończą tablice ? Wyparowują czy jak, bo nie czaje...
no normalnie, próbne są!!!!!
To wymienisz gdy wrócisz...
a można tak?
zanim wyjedziesz zadzwoń do wydziału komunikacji i powiedz, że wyjeżdżasz i czy nie mogą Ci wcześniej dać twardy dowód. A jak się nie da to uprzedź kiedy odbierzesz po powrocie.
no to chyba będzie najlepsze rozwiązanie dzięki
Napisz teraz dokładnie co za tablice dostałeś?
Nie ma czegoś takiego jak tablice próbne. Są tablice czasowe.
Dostałeś te tablice w wydziale komunikacyjnym dla sprowadzonego z zagranicy motorowera?
Jeśli tak, to tablice te są wydane na czas i na potrzebę dojechania do stacji diagnostycznej celem zbadania stanu technicznego zakupionego sprzętu.
Na te tablice zapewne dostałeś czasowy dowód rejestracyjny.
Hanita - on dowodu twardego nie dostanie w zamian za ten tymczasowy, dołączony do tych tablic!
Jeśli uda Ci się uzyskać pozytywne badanie techniczne, to wówczas z takim zaświadczeniem idziesz ponownie do WK zdajesz tablice czasowe i dostajesz normalne tablice oraz kolejny dowód rejestracyjny czasowy.
W między czasie oczywiście polisa OC - najpierw na tablice czasowe (te z czerwonymi literami i cyframi) bo nie możesz jechać na przegląd bez ważnej polisy OC.
Potem już tylko polisa na nowe tablice. Po dwóch tygodniach odbierasz twardy dowód.
Twój portfel odchudzi się o kilka stówek :-)
Czy właśnie tak to miało wyglądać?
Więc moja rada. Zanim posłuchasz się rad forumowiczów, którzy tak na prawdę nie bardzo sami wiedzą o co biega, koniecznie zadzwoń do Wydziału Komunikacyjnego i wszystko wyjaśnij sobie.
Z tego co wiem, to są to nieprzekraczalne terminy, po których możesz być ukarany.
Kolejne pytanie. Jeśli był skuter sprowadzany, to czy zapłaciłeś opłatę skarbową i celną?
Za brak takiej opłaty w terminie też są surowe kary.
To wszystko co napisałem dotyczy się zakupionego pojazdu za granicą, który do Polski trafił bez tablic (został przywieziony np. busem) bo za granicą został wyrejestrowany...
Takie są obecnie procedury rejestracji sprowadzonych sprzętów.
Oczywiście podstawą do próby rejestracji w kraju są oczywiście tłumaczenia dokumentów przez tłumacza przysięgłego :-)
Benekpe sorry jeśli źle podpowiedziałam, uznałam, że pisząc próbne miał na myśli po prostu czasowe tak jak ja miałam :) no najlepsza rada zadzwonić do macierzystego wydziału komunikacji i tam o wszystko wypytać. :)Sorki za zamieszanie
Autor wątku przedstawił jedynie zdawkowe informacje.
Do końca tak naprawdę nie wiemy jakie jest źródło pochodzenia pojazdu, czy sam go sprowadził, czy kupił od handlarza - jeśli posiada fakturę VAT zwolniony jest z opłat skarbowych.
Coś nowego w omawianej sprawie?
no już wiem wszystko dzięki wszystkim za odpowiedzi
To ja się dołączę do rozmowy:) Chciałbym ściągnąć skuter do PL z NL, zgłosiłem go jako złom, wyrejestrowałem i pozbyłem się ubezpieczenia. Co teraz? Opłata skarbowa i celna płacona jest po przyjeździe do PL tak? I jak wygląda sprawa jeśli pojazd został sprowadzony z blachami, dalej jest zarejestrowany i ubezp. w NL, mogę się nim poruszać po wykupieniu w PL jakiegoś OC czy coś takiego?