Witam, mam aprilkę tuono 125 na rotaxie 122, 5 tys KM po remoncie góry silnika. Mam problem z zaworem wydechowym, od remontu wszystko działało, czyściłem go raz po ok 2 tys KM, wszystko było dobrze leciał 160kmh. Potem zawór się urwał, czyli motocykl się zblokował i jechał tylko 120, to otworzyłem zawór na stałe, jechał normalnie 160 znowu i zamówiłem nowy z allegro. Przeczyściłem wszystko i na tym nowym (najpewniej chiński) jechał tylko 150 ale tego się spodziewałem bo część już jednak nieoryginalna. Jednak po jakimś miesiącu (kilkaset km) urwał się i ten drugi, tym razem z linką, czyli była pewnie linka za mocno naciągnięta i ja głupi jej nie wyregulowałem. Wsadziłem znowu tamten oryginalny na stałe otwarty, ale teraz aprilka ma problem pojechać 140kmh, ledwo przebija 130kmh, a zawór jest definitywnie otwarty bo z dołu mocy nie ma. Przyśpieszenie bardzo ucierpiało, ledwo przegania ibize 1.6 w benzynie. Wie ktoś jaki może być tego powód? Jedyne co w tym czasie wymieniłem to gąbkę w filtrze powietrza ale to niemożliwe żeby moc przez nią spadła. Dla pewności przeczyściłem gaźnik i sprawdziłem czy zaworu nie wsadziłem na odwrót ale wszystko jest niby dobrze.
Druga sprawa, jako że muszę wymienić linkę i zawór, bo źle mi się z otwartym jeździ, nie ma tego dołu i pali mi więcej, to co sądzicie o zaworach pneumatycznych? Rave 2 będzie mnie kosztować tyle samo co chiński zawór z allegro + linka a jako że mam cylinder italkit racing to mogę założyć pneumatyczny bo dziura tam jest wywiercona fabrycznie i nie muszę się bawić. Ten oryginalny też strasznie późno otwierał bo przy 8.2 tys obrotów gdzie rave 2 otwiera przy 6 tys, a jeżdżąc z otwartym widzę że moc ma już od okolic 7 tys. Bardzo mnie to denerwowało jak na autostradzie na 6 biegu człowiek chciał dać jak najmniej gazu żeby mało palił, a tu zawór się zamknął i redukuj na 5 bieg żeby nadgonić. (udało się dobić do 5.2 litra/100km na autostradzie przy jakiś 130kmh).