Witam, mam od wczoraj problem z elektryką w Bartonie sprint 50, a mianowicie motorower ten po przekręceniu stacyjki zachowuje się tak, jakby nie był podłączony do akumulatora. Działa tylko światło postojowe. światła mijania i drogowe nie działają. (napięcie na kablach podłączonych do żarówki wynosi 4.47V a powinno być 12V) Drugą sprawą jest wskaźnik ilości paliwa oraz podświetlenie liczników. Kiedy włączam kierunkowskaz, wskaźnik skacze w górę i oświetlenie świeci mocniej w takim samym rytmie co kierunkowskazy.
na akumulatorze jest stałe 13.47 V nawet przy włączonym silniku.
to 50cm wiec tam raczej lampa główna jest zasilana z prądnicy kiedy pracuje silnik. z akumulatora bez silnika powinny działac kierunki i klakson i rozrusznik oraz STOP.
Sprawdż akumulator czy ma swoje 12V, bezpiecznik, kabel masy i ew. wymienien regulator napięcia
nie ma czegoś takiego jak “cała elektryka”.
Instalacja elektryczna to wiązka główna (która kosztuje w okolicy 75-200zł) i cała reszta osprzętu dokupowana osobno - stator, moduł, cewka, regulator napięcia, przekaźniki, lampy, rozrusznik, klakson, przerywacz kierunków, licznik, pływak, czujniki hamulców, czujnik biegu…itd.
I do tego dochodzi robocizna związana z wymianą - w zależności od stawki warsztatu. Roboty w zależności od tego ile z tego ma powymieniać jest na od 2 do 5 godzin - wiec to może i 100zł kosztować i 500zł też może kosztować.