Witam mam problem z ustawieniem wolnych obrotów w junaku 901. Silnik 139fmb cylinder tłok głowica 72cc. Kilka dni temu zniszczony został tłok który wydarł też ścianki w cylindrze. Rozebrany był cały silnik, kawałki starego tłoka wyciągnięte, wymieniony cylinder i tłok na nowy, rozrząd ustawiony i wszystko śmiga tylko że ma problem z trzymaniem wolnych obrotów. Mimo spędzonej połowy dnia na ustawianiu tego śrubkami na gaźniku itd i tak na koniec wychodzi to samo. Raz się uda ustawić ładne obroty, przejedzie parę kilometrów wróci wszystko chodzi ładnie i tak znikąd nagle jakby znów obroty miał za niskie i zgaśnie. Ustawi się ładne i po chwili potrafi sam zniżyć obroty tak że zgaśnie. Sam z siebie też potrafi podnosić obroty itd. nie idzie mu ustawić tego dobrze. Może być przyczyną linka gazu? Sama potrafi nie wracać itd.
lewe powietrze lub złe luzy zaworowe
też myślałem o lewym powietrzu, luzów nie będę miał teraz czasu ogarnąć niestety czy są dobre, najlepsze jest to że przed tym jak tłok się posypał jak jeszcze motorek jeździł to nigdy nie miał problemów, kupiony w 2023 w sierpniu miał leciutko za niskie obroty, leciutko się je podniosło i zawsze trzymał niskie fajne obroty do czasu tego aż tłok posłuszeństwa odmówił. mimo tego jeździ fajnie, nie ma innych problemów ale szkoda tych troszke wysokich obrotów wolnych. zawsze mial z tego co pamietam z 2 tysiace moze troche mniej a teraz 3-4k musi mieć bo inaczej zdycha
wolne obroty powinny być na poziomie 1700 obr. Skoro musisz mieć 3-4 tysiące to masz gruby problem a w zasadzie poważną usterkę.
Jakbyś musiał mieć 2000-2300… no to jeszcze bym to nazwał “problemem”.
uda sie tez czasem ustawic mu z 2,5k obrotow. Sam tez nie wiem czy dobrze ten obrotomierz pokazuje obroty bo to chińskie tak samo nie ufam prędkościomierzowi, nigdy nie pokazuje dobrze