Problem z qmb 139 po dluzszej trasie silnik zamula + metaliczny dzwiek i szum

Witam niedawno kupiłem skuter z silnikiem qmb139 z cylindrem 80 bez zadnych blokad
przez tydzien bylo wszystko dobrze jezdzilem sporo po miescie ladnie sie zbieral na swiatlach itp predkosc max tez czuc bylo ze sporo ( brak slimaka nie wiem dokladnie ile)
wczoraj chcialem przejechac sie nieco dalej niz po miescie wyskoczylem na trase i jazda po przejechaniu ok 20km praktycznie caly czas na ful gazie w pewnym momencie na prostej drodze skuter nagle zaczal zwalniac mimo odkreconej na ful manetki dzwiek silnika zmienil ton na bardziej stlumiony jednoczesnie pojawil sie jak by metaliczny dzwiek cos jak by lozysko zatarte dzwiek ten dochodzi jak by od strony przekladni wydaje mi sie ze ze sprzegla ale.nie dam sobie glowy uciac ( nagram pozniej ten dzwiek na filmiku)
na postoju sprawdzilem olej i jest w normie cieknie delikatnie na simmeringach walu z jednej i drugiej strony ale w silniku jest go wystatczajaco
ostatnio wymienialem pasek napedowy i regulowalem zawory bo byl za duzy luz i klekotaly za bardzo czyscilem tez gaznik
wracajac do wycieczki to po krotkim postoju odpalilem i przez ok kilometr bylo wszystko w porzadku tylko ten dzwiek a zaraz znowu zamulilo silnik sie jak by zdlawil mimo ful gazu obroty spadly i znow zjazd na pobocze i od tego czasu co chwile musialem sie zatrzymywac na krotka przerwe. skuter za kazdym razem odpalal bez problemu na dotyk
dzis do pracy dojechalem rowniez bez najmniejszrgo problemu jedynie ten dzwiek jak by lozysko ale nie zamulil ani razu
Dzis zobaczylem na stopce centralnej slady oleju mozliwe ze cieknie spod cylindra wczesniej tego nie bylo
czy to moze byc przyczyna tego zamulania ?
bardzo prosze o jakies rady

kupiłeś przerobiony na 80 a dotarty był?Jak nie to zarżnąłeś bestię i generalka się szykuje

Możliwe że jak jechałeś "20km praktycznie cały czas na ful gazie", to tłok Ci spuchł; może go już przytarłeś.
Olej nie ma prawa NIGDZIE wyciekać. Skoro są wycieki,czeka Cię szukanie przyczyny i jej usunięcie. Jak cieknie z połówek karteru, to masz rozbieranie silnika :-( . Poszukaj skąd dokładnie wycieka.

cylinder byl dotarty przez poprzedniego wlasciciela zanim zaczelo sie to dziac tez zrobilem ze 300km bez zadnych problemow a tu nagle taka sytuacja

a jezeli silnik by sie zacieral lub jak vy spuchł tłok to chyba z odpalaniem tez byl by problem ? a on pali na zimnym czy na cieplym na dotyk z rozrusznika nie ma zadnego problemu z odpalaniem
nawet wczoraj jak sie zaczelo tak. dziac ze zwolnil nagle to pp krotkim postoju zapalil od razu

zastanawiam sie czy to nie bedzie od sprzegla bo ewidetnie z tamtad dochodzi ten dziwny szum moze gdzies sie blokuje i wtedy zamula silnik ?
nie wiem nie znam sie za bardzo a na mechanika narazie brak kasy wolal bym sam z waszą pomoca sie z tym uporać
nie wien moze zaczne od sprzegla i wymiany simmeringow na wale co by oleju nie gubil i zaraz pojde zobaczec ten swiezy wyciek czy to spod cylka czy skad

co do wymiany simmeringow na wale to trzeba rozbierac silnik czy bez rozbierania sie je wyciaga ? w motorynce to sie rozbieralo pamietam a tutaj czytalem rozne zdania na ten temat jedni mowia ze bez rozbierania inni posza ze trzeba rozbierac caly silnik

Zdejmij pasek odpal na samym przeciw talerzu to się dowiesz jak ie będzie piszczał to znaczy sprzęgło a jak tak to d...a

no fakt o tym nie pomyslalem ze mozna odpalic bez paska zaraz sie za to wezme i zobaczymy czy szum ustanie to by byl jeden problem z glowy jak by to bylo to

a wiec tak sprawdzilem co szumi i szumia lozyska na wale Do wymiany oba razem z simmeringami czyli sprawa szumu rozwiazana
olej cieknie miedzy glowicą a cylindrem czy ta nieszczelnosc moze powodowac takie chwilowe zamulanie co pare km ?

Czyli generalka:(

zamawiam nowy wał simmeringi i cylinder 80 z tłokiem tego jeszcze nie rozebrałem ale jak juz robić to zrobie porządnie bo zaraz sie okaze ze jeszcze cylinder sie zatarl
do tego komplet uszczelek zeby na silikon nie skladac i to chyba na tyle
bede to robil sam bo mechanik zwariowal i powiedzial 600 zl hahah
duzy problem jest ustawic rozrzad pozniej ? jak myslicie w jedna dniowke sie z tym uporam ?
mozecie podac jakies linki do ww czesci nie za drogimi ale tez nie najtanszymi ?

zrobisz sam w dniówkę albo i nie może 2 ale 600 ci zostanie a wszystko masz na yt. można tak a uszczeli na allegro
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-top-racing-std-22-zeby,pZ045981.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-top-racing-std-16-zebow,pZ045980.bhtml lub tak twój wybór.
http://allegro.pl/wal-cylinder-glowica-moretti-80-skuter-4t-139qmb-i5086463985.html
jak wymienić
https://www.google.pl/search?q=skuter+4t+wymiana+wa%C5%82u&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=JdT1VLjSG-HU7Ably4Eo
jak ustawić
https://www.google.pl/search?q=skuter+4t+wymiana+wa%C5%82u&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=JdT1VLjSG-HU7Ably4Eo#q=skuter+4t+ustawienie+rozrz%C4%85du