Problem z przekładnią

Witam.
Jestem tutaj nowy i trafiłem na to forum ponieważ od paru dni szukam pomocy. Zeszłej jesieni miałem problem ze skuterem. Strasznie stracił na mocy, jak hamowałem na zakrętach albo zatrzymywałem się żeby poczekać aż przejedzie samochód to skuter mi gasł. Czasami miałem jak się rozpędzałem to rozpędzał się do jakichś 30 km/h a obroty miał 8 tys. Wtedy normalnie powinien wskakiwać tak jakby drugi bieg i jechać normalnie lecz musiałem go trochę przypiłować na tych 8-9k obrotów i dopiero po chwili wskakiwał. Teraz wyjąłem skuter z garażu po zimie i niestety dalej mam ten problem. Tata mówił, że to pewnie coś z przekładnią. Razem ją oglądaliśmy lecz nie było po niej widać nic podejrzanego, wszystko wygladało ok. Może miał ktoś z was taki sam problem? Bardzo proszę o pomoc. Najbardziej zależy mi na tym aby samemu móc to naprawić albo chociaż dowiedzieć się co moze być przyczyną, ponieważ w serwisie trzeba płacić sporą sumkę a nie robią w nim praktycznie nic a do innego najbliższego serwisu mam 30 km, więc raczej odpada. Bardzo proszę o pomoc i Pozdrawiam.

Skuter: Moto Ventus Modo 2

w skuterach chińskich jest sprzęgło 2 stopniowe które załącza 2 stopień przy ok 20-25 km/h w zależności od sprężyn . prawie pewne jest że sprzęgło siadło . ale możesz też odkręcić wariator i zobaczyć w jakim stanie są ślizgi i rolki sprzęgło to wydatek ok 40 zł na allego ślizgi i rolki dostaniesz w każdym sklepie z częsciami do skuterów bo nie opłaca się przesyłką najlepiej w motozbycie rolki i ślizgi za 15 zł

rutek1995 napisał:

w skuterach chińskich jest sprzęgło 2 stopniowe które załącza 2 stopień przy ok 20-25 km/h w zależności od sprężyn . prawie pewne jest że sprzęgło siadło . ale możesz też odkręcić wariator i zobaczyć w jakim stanie są ślizgi i rolki sprzęgło to wydatek ok 40 zł na allego ślizgi i rolki dostaniesz w każdym sklepie z częsciami do skuterów bo nie opłaca się przesyłką najlepiej w motozbycie rolki i ślizgi za 15 zł

No proszę, czego to się dowiaduję. Myślałem, że sprzęgło działa na zasadzie siły odśrodkowej, dociskającej szczęki do dzwonu... A takie sprzęgło jest jednostopniowe.

madi napisał:

rutek1995 napisał:
w skuterach chińskich jest sprzęgło 2 stopniowe które załącza 2 stopień przy ok 20-25 km/h w zależności od sprężyn . prawie pewne jest że sprzęgło siadło . ale możesz też odkręcić wariator i zobaczyć w jakim stanie są ślizgi i rolki sprzęgło to wydatek ok 40 zł na allego ślizgi i rolki dostaniesz w każdym sklepie z częsciami do skuterów bo nie opłaca się przesyłką najlepiej w motozbycie rolki i ślizgi za 15 zł

No proszę, czego to się dowiaduję. Myślałem, że sprzęgło działa na zasadzie siły odśrodkowej, dociskającej szczęki do dzwonu... A takie sprzęgło jest jednostopniowe.

no tak to jest sprzegło odśrodkowe bo przenosi napęd dopiero przy ustalonych obrotach. a więc czemu silnik przy prędkości 20 km/h zaczyna dopiero wchodzić na wyższe obroty? u mnie zwiększa obroty przy 20km/h pracuje cały czas na równych i potem od 60 znowu wchodzi na wyższe i tak już do końca obrotów . oczywiście 60 licznikowe

madi jak coś to możesz pomóc w rozwiązaniu mojego problemu ;d

bo tak działa drogi kolego wariator wraz z paskiem napędowym i kolektorem momentu obrotowego. Sprzęgło, jak sama nazwa wskazuje, działa tak, że załącza napęd lub go odłącza. Załącza przy ruszaniu odłącza przy postoju. To dzięki sprzęgłu można skuterem stać na światłach z pracującym silnikiem.