W swoim Kymco Activ 50 wymieniłem cylinder na 72ccm, głowice na 110ccm, zębatkę z 13z na 14z. Z tyłu mam 41z i trochę wypolerowałem króciec. Niestety jego v-max wynosi 65 km/h przy dosyć słabym przyśpieszeniu. Próbowałem też jeździć bez filtra ale to nic nie pomogło bo myślałem że dostaje za mało powietrza. Kolor świecy jest idealny. Dysze mam 65 bo na więkrzej nie chce chodzić. Czy to wina za małego gaźnika?
gaźnik to podstawa i filtr powietrza musisz dostosować bo będzie się dusił nie wiem czy to dobre rozwiązanie z cylindrem i głowicą 110 przecież to wszystko powinno być spasowane pod względem pojemności możesz mieć iskrę zupełnie w innym miejscu niż być powinna a po drugie musi być odpowiednie ciśnienie w komorze spalania
Głowica jest prawie identyczna jak głowica 72ccm. Zawory mają taką samą średnice, jedynie komora sprężania jest o 2mm większa. Wcześniej miałem to cylindra 72 założoną głowice 50. Po założeniu 110ccm bez zmian
może być inaczej wyprofilowana głowica 110 wysokość elektrod od świecy jest w innym miejscu ale ja bym jeszcze pocudował z filtrem powietrza to że zdjąłeś filtr to nic nie daje bo może mieć za dużo powietrza no i regulacja gaźnika bardzo ważne!
No właśnie gaźnik jest idealnie wyregulowany. Świeca ma jasno brązowy kolor a na obroty sie dobrze wkręca
a blokady masz wszystkie zdjęte?
Przed zmianą na 72 leciał 70km/h a czasami 75km/h więc raczej blokad nie ma
to zacznij od filtra powietrza
a na tych zębatkach jak ci startuje ma siłę ?
jak miałem 13z to był zrywny i dosyć dobrze się rozpędzał ale rozpędzałem się tylko do 60km/h. Na 14z ma dużo słabsze przyśpieszenie i jedzie 65km/h
jeszcze może być wina przełożeń w skrzyni
Nie mam pojęcia co mam dalej robić. Jadąc te 65 silnik nie ma wysokich obrotów i powinien te 70 na prostej osiągnąć. Czy to możliwe że gaźnik wytwarza za mało mieszanki?
musiał byś podstawić na próbę większy gaźnik moźe coś zmieni ale myślę że to kwestia przełożeń w skrzyni żebyś dał nawet cylek 110 to będzie mocny ale prędkość ta sama będzie
Popytam kolegów czy mają pożyczyć większy gaźnik i stożek. Spróbowały bym jeszcze założyć zębatke do tyłu 38z
przy tej zębatce jeszcze bardzej go osłabisz
Pewnie tak ale można spróbować. Wydaje mi się że to wina gaźnika. Musze zobaczyć jaką mam średice gardziela
Zmierzyłem średnice otworu w gaźniku wychodzącego w stronę króćca. To 13mm
czyli pod 50
min.17,5 lub 19
Kolega pożyczy mi na jutro większy gaźnik i króciec i splanuje głowice 110 i powinno w końcu być dobrze.