Witam mam problem z odpaleniem skutera125 4t 4dni temu pojechałem sie przejechać a na 2 dzień z rana nie odpalił.iskra jest paliwo leci gaźnik czysty a skuter nic nawet sie nie odezwie co sie mogło stać pomocy.
jak nie kręci to pewnie akumulator rozładowany
Jak paliwo, powietrze i iskra jest to musi zapalić, choćby na chwilę. Sprawdź świecę po kręceniu czy jest mokra, jeżeli tak to świeca do wymiany. To że ma iskrę na wykręceniu, nie znaczy że ma w środku. Miałem taką akcję i walnięta okazała się świeca.
1 akumulator naładowany i normalnie kreci 2 kupiłem 4 świece i to samo nawet nie pierdnie tylko świeca mokra.Jakieś inne sugestie?jutro kupie 5świece i zobaczymy co i jak.Proszę o pomoc
Spokojnie, jak już sprawdzałeś cztery świece to nie kupuj piątej, to bez sensu.
Nie wiem co Ci poradzić, pozostaje eliminacja po kolei innych elementów. Może nie być kompresji ale żeby tak się stało nagle to musiałby strzelić pierścień.
Mam go 3mieśące i zrobiłem 8tys km coś sie mogło do tego stanu przyczynić????
Skoro jest iskra, paliwo i powietrze i nie odpala to zostaje sprawdzić sprężanie. Jak będzie ok to będzie się dalej myśleć. A co do przyczyn to najpierw trzeba znać skutki, więc po kolei ;).
Hmm kompresja nie wiem jaka ma być w 4t jak wkładam palca i zakręcę to palca mi wypycha taka była moja metoda w 2t a w tym to nie wiem.Proszę o burze mózgów bo dziś go prawie rozwaliłem młotkiem nerwy mi puściły.Jak miałem 2t to wszystko sam robiłem i działał a nie jednego dnia wspaniale chodzi a po zostawieniu na 15godzin nie odpala sam z siebie super:)Pomocy bo już nie mam siły:)
najlepsze że mam kolegę mechanika i ja od małego motorki z nim robiłem to teraz we 2 nie mamy pojęcia co robić.
Sprawdzałeś luz na zaworach?
Je tak sam uwazam , tez miałem podobny problem jak twórca tematu. Jak wszystko inne jest i nie odpala to na bank zawory do wyregulowania.
Zawory ok i dalej nie działa
jak sprawdzić czy elektryczne sanie działa?
Wymontować z gaźnika i podpiąć bezpośrednio pod akumulator ( biegunowość obojętna) i max. do 5 minut igła powinna się wysunąć kilka mm. Warto położyć sobie metrówkę pod i patrzyć czy się wysuwa czy nie.
ok to teraz taka sprawa może elektryka mi siada i dla tego nie odpala?
Furman jak to ktoś kiedyś powiedział palcem można sprawdzić czy dziewczyna ma mokro a nie kompresje - do tego jest manometr ;). Palec będzie wypychało nawet przy powiedzmy 6 barach, gdy silnik już nie będzie odpalał. Skoro jest iskra, paliwo dochodzi, zawory ustawione, to co jeszcze pozostało? Jeszcze najwyżej sprawdź, czy zapłon jest dobrze ustawiony na kole magnesowym, spróbuj wstrzyknąć trochę paliwa do cylindra. Z ssaniem czy bez powinien i tak odpalić, a jak nie to sprawdź sprężanie, a jak będzie dobre (powiedzmy powyżej 9 bar) to wymień cewkę zapłonową, może iskra jest ale za słaba. Możesz też jeszcze sprawdzić, czy przerwy na tych świecach są takie jak powinny być.
Mam przyczynę są walnięte pierścienie kompresja na początku jest 6bara a po 2 obrotach 0000000000000 to teraz się modle żeby tylko nic nie było oprócz tego
6 bar to nisko na 4T, nawet 2T przy tulu to już trup. No to pozostaje kupić nowy tłok nadwymiarowy z pierścieniami i zrobić szlif.
mam problem też mi nie pali choć ustawilem zawory. jeszcze przed ustawieniem słabo ale palił najgorzej zimny teraz wgl nie pali.
Witam, mam problem tego typu że skuter nie odpala stał przez całą zime nie odpalany. Przed zimą był regulowane zawory i działał... Jakieś 2 miesiące temu próbowałem go odpalić zapalił na chwile coś strzeliło i zgasł potem już nie odpalił. Teraz wyregulowałem ponownie zawory wyczyściłem gaźnik sprawdziłem świece(iskra jest dobra) i nie odpala. Dawałem mu już paliwo pod świece i nic to nie dało. Nie wiecie przypadkiem co może być?