Problem z odpaleniem skutera

Witam,jestem posiadaczem skuterka marki REX rs-460 (Chinol 4T,6000 km przebiegu).
Od pewnego czasu mam duze problemy z jego odpaleniem.Gdy rano chce go odpalic aby pojechac do miasta musze kopac w kopke dobre 10 min aby zalapal.To samo tyczy sie roozrusznika,20-30 sec aby odpalil i do tego manetka do oporu,bo inaczej nie ma szans.8 dni temu wymienilem filtr powietrza na nowy,poniewaz stary zaczal sie robic mokry od benzyny.(z nowym zaczyna sie dziac tak samo).Gdy juz mi sie go uda odpalic z tlumika wydobywa sie dym,ktory po 1-2 min znika(moze to normalne przy tej temperaturze).Ostatnio postanowilem sprawdzic moj stan oleju(ze wzgledu na kopcenie) i doszedlem do wniosku ze ciagle mi go przybywa i smierdzi on paliwem,gdy odkrece bagnet to az wylewa sie z otworu.Powiem tylko ze jesli juz uda mi sie go odpalic i zrobic odcinek np 4 km to nastapne odpalenie skutera nie stanowi problemu,po dluzszym czasie np 2 godz znowu musze sie meczyc z kopaniem.Kolejna rzecza ktora zaobserwowalem jest to ze jesli odepne wezyk idacy od kranika podcisnieniowego do gaznika to z kranika wylewa sie paliwo i nie przestanie ciec dopoki nie braknie go w baku.Wiem ze bardzo sie rozpisalem ale chcialem jak najbardziej opisac moj problem.Licze na wasza pomoc gdyz moze ktos juz sie spotkal z takim czyms.

Witam kolege.
1. filtr powietrza może być mokry ponieważ, jak przekręcisz szybko manetkę gazu zadziała pompka przyśpieszająca, która podaje dodatkową dawkę paliwa do cylindra aby nie było opóźnienia w nabieraniu obrotów.
Część tego paliwa może nie dotrzeć do cylindra i w takim wypadku wraca do filtra. Jest to normalne zjawisko. Musisz się również zaopatrzyć w specjalny olej do filtrów aby lepiej wybierał kurz itd.
2. Zapewne problem (odpalenie zimnego skutera) pojawił się lub nasilił jak tylko temperatura się obniżyła. Prawdopodobnie ssanie automatyczne zepsute. Wpisz w google "jak sprawdzić ssanie automatyczne".
3. Jeżeli z rury wydechowej wydobywa się biały dym, to jest to zwykła para wodna (norma przy takich temperaturach).
4. Jeżeli paliwo z kranika podciśnieniowego płynie nawet gdy silnik nie jest uruchomiony to do wymiany. Proponuje też kupić zestaw naprawczy gaźnika i wymienić zaworek iglicowy. Najlepiej zrób to jak najszybciej i nie odpalaj maszyny bo jest możliwość, że się zatrze.
Jeżeli już te części wymienisz to zostaje wlać nowy olej i problem zażegnany.

Mam nadzieje, że jakoś w miarę jasno wytłumaczyłem co i jak.
Jak coś to pisz na pw.

Dzieki,zrobie tak jak powiedziales.Jutro zaopatrze sie w nowe czesci.A jesli to wina kranika to przez niego paliwo moglo sie dostawac do oleju??

Jeżeli kranik przepuszcza paliwo na wyłączonym silniku to jest to jeden z powodów.
Drugi to nieszczelność zaworka iglicowego który przepuszcza bene do komory pływakowej, jeżeli tam będzie za duży poziom paliwa to dostanie się do cylindra i poprzez pierścienie idzie do miski olejowej. Jest to też przyczyną zalewania filtra powietrza. Jednak po wymianie tych części filtr nadal może być mokry z przyczyn podanych wyżej.