Witam
Szukam przyczyny a mianowicie skuter Generic Xor 2 t nieodpala.
Sprawdzilem kranik podcisnieniowy - dziala gaznik zasysa paliwo ale...
nieleci ono dalej na silnik ? i teraz jaka jest zasada dzialanie gaznikow ? poniewaz niejestem mechanikiem, prosze o opisanie i pomoc czy to gaznik powinien wylac/wyrzucic paliwo w silnik czy cisnienie z silnika samo go zasysa ? dodam ze mam nowy cylinder tlok swieca .
Też nie jestem mechanikiem ale czytając pytanie typu :
.... i teraz jaka jest zasada dzialanie gaznikow ? poniewaz niejestem mechanikiem, prosze o opisanie i pomoc....
zastanawiam się czy przez autora przemawia lenistwo czy za przeproszeniem tępota? Jak działa gaźnik 2t znajdziemy u wujka google. Ludzie!!!! Myślcie - to nie boli.
Poprosze linka ? Ja niestety nieznalazlem odpowiedzi i myslalem ze tu otrzymam pomoc....a jednak.
www.google.pl
Nie pisz tylko że mam Ci jeszcze znaleść...... Bo mnie rozwalisz na śrubki. Ile masz lat?
Dzięki takim osobom jak Ty i Twoimi pytaniami dodam sobie w sygnaturze opis:
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
Sorki za jakość zdjęcia, ale to w końcu telefon ;)
Chce uzyskac tylko odpowiedz jak paliwo z gaznika dostaje sie do komory spalania ?
Czy to gaznik je tam doprowadza ? Umnie gaznik sie zalewa PB ale natym sie konczy .
Już wyjaśniam ( to jest akurat mój gaznik DelLorto)
1) Śrubka od wolnych obrotów
2) Śrubka od "powietrza"
3) Tędy jest zasysane powietrze z filtra powietrza
4) Tu wchodzi iglica
5) Tędy wylatuje gotowa mieszanka do cylindra (oczywiście po drodze jest jeszcze króciec ssący)
To niestety u mnie z 5 nic nie leci :/ takze czyszczenie gaznika albo wymiana. Dzieki za pomoc
Ale jak? W ogóle nic? Opisz dokładnie, co się dzieje, czy raczej się nie dzieje...
Ale masz taki sam gaznik, czy tylko podobny?
Skuter stal rok. Obecnie zabralem sie za wymiane cylindra tloka swiecy i mialem nadzieje ze zapali. Potem sprawdzilem kranik bo wyczytalem ze moze byc uszkodzony ale sprawdzilem i jest sprawny. Zostal mi tylko gaznik, wyciaglem go od strony krocca ssacego i krecilem rozrusznikiem ... i tu z tego co mowisz powinna wyleciec mieszanka a umnie nic sie niedzieje. Za kazdym razem jak odlacze wezyki z gaznika i sprawdze go to jest w nim paliwo... ale niepodaje go dalej...
Ja mam taki http://www.racing-planet.pl/images/gross/kw13987_vergaser_web.jpg?language=pl&sessID=b6cd9f8698ee4b5f9b7f20142b8bd78f
Ale na tych dwóch widocznych na zdjęciu śrubkach, które oznaczyłem kolejno 1 i 2,gaznik się nie kończy, więc się nie załamuj :)
Jeszcze masz 3 śruby (raczej powinny być 3) w komorze pływakowej, czyli innymi słowy, jak spuścisz paliwo z komory pływakowej, to wtedy wyciągnij gaznik i zdejmij pokrywę (na moim zdjęciu, to jest ta czarna część gaznika)
I tam masz te śruby, od razu ich nie wykręcaj! najpierw sprawdz czy są dokręcone, jeżeli tak, to możesz wykręcić, tylko nie wszystkie na raz!
Pojedynczo, spokojnie i w tych śrubkach masz coś w rodzaju dysz, przedmuchaj je, a potem gwinty w które wchodzą te śrubki, spręzonym powietrzem i powinno być "na cacy" po złożeniu gaznika i jego zamontowaniu :)
PS Jutro machnę taką fotkę i dokładnie Ci wszystko opiszę ;)
Ok dzieki. Ja jutro zajrze do komory plywakowej. Jak mi sie uda to tez zrobie fotki.
A wiec sprawa wyglada tak... wyczyscilem dokladnie gaznik i te dysze o ktorych mowiles. Teraz paliwo jest napewno w cylindrze swieca ma iskre a skuter nie odpala :)
Przy długim kreceniu zauwazylem ze rozrusznik mocno sie grzeje ale to chyba normalne przy ciaglym kreceniu...ale...zauwazylem ze dymi mi sie z przewodu masy na aku i mocno sie grzeje ? no ale czy to moze byc problememz odpaleniem ?
NIE kręć rozrusznikiem za długo, bo w końcu go spalisz.
A jak się grzeje, to daj mu chwile "odsapnąć"
Dziś znowu nie przyszedł króciec (pogoda piękna, nic tylko jezdzić!)
A tymczasem skuter z wyjętym silnikiem czeka właśnie na niego.
Więc dziś nie zrobiłem zdjęć gaznika ;d
Sprawdz, czy świeca nie ma nagaru, tzn wykręć ją i spróbuj z inną (wystarczy na NGK)
A jak znowu nie będzie chciał odpalać, to coś wymyślimy :)
MaKeL napisał:
Przy długim kreceniu zauwazylem ze rozrusznik mocno sie grzeje ale to chyba normalne przy ciaglym kreceniu...ale...zauwazylem ze dymi mi sie z przewodu masy na aku i mocno sie grzeje ? no ale czy to moze byc problememz odpaleniem ?
Tak, to również może być przyczyną, być może jest gdzieś przetarcie na kablu. Dlatego sprawdz przewód