Problem z odpaleniem na zimno i półzimno.

Witam mam problem z moim skuterkiem jest to 4t 50ccm i gdy odpalam go na zimnym lub polzimnym silniku to muszę krecic rozrusznikiem z 10sek albo dac gazu i trzymać zanim zalapie ssanie dodam jeszcze ze po odpaleniu bez gazu na poczatku ledwie chodzi zanim zalaczy ssanie.Czemu nie chce odpalać przebieg 1700 km filtry czyste elektrozawor ssania i swieca tez nowe gaźnik wyregulowany skuter chodzi rowniutko i gdy jest ciepły to nie ma tego problemu i pali od tyku co to może być proszę o pomoc.

Jeżeli kiepsko odpala na ciepłym, to może być padnięty rozrusznik. Co do gaśnięcia, to ja długi czas mija, zanim ssanie się załącza?

wątpię żeby to był rozrusznik ponieważ kręci bardzo dobrze, na ciepłym pali od strzała tylko jak postoi np 30 min od jazdy to problem jest jeszcze większy z tym odpalaniem nawet z gazem a co do ssania po skuter po odpaleniu bez gazu pracuje tak jakby nie mógł się wkręcić na obroty ledwie tyka aż coraz większe i dopiero ssanie, na ssanie wchodzi po ok 5 sek tego ledwie pykania.Prosze o pomoc to bardzo uciążliwe.

Witam, mam tak samo w swoim kymco, jeśli zapala i na początku ma małe obroty a potem wkręca na większe to mi sie wydaje ze to normalne, chodzi równo, wiec raczej nie masz co sie przejmować, ewentualnie może jest to wina filtra powietrza, bądź paliwo niedosłyszących za szybko, sprawdź filtr paliwa czy nie ma jakiegoś zatoru.

No ale zeby załapał muszę z 10 sek kręcić tym rozrusznikiem lub kopac filtr powietrza czysty i paliwa nowy tylko ze jest on sporo większy ale to nie ma raczej znaczenia ale tak jak pisałem wyżej to nawet jak postoi po jeździe ze 30 min to chodź ze dam gazu to muszę jeszcze trzymać żeby nie zgasł i załapał ssanie czy ma ktoś jeszcze jakiś pomyśl co to może być?

@torosel. Sęk w tym, że ze zużytym rozrusznikiem też będzie palił na ciepło, to normalne. Chodzi o to, że na zimnym silniku olej jest gęstszy przez co tłok stawia większy opór. Najlepiej wymontuj rozrusznik i go sprawdź, jeżeli będzie miał jakiekolwiek luzy lub będzie zbyt łatwo się obracał (mój kiedy się zjechał mogłem obracać w dwóch palcach) to będzie oznaczaj konieczność jego wymiany. W kwestii odpalania, spróbuj zwiększyć obroty jałowe. Może masz za małe, przez co zimy silnik dostaję za małą dawkę paliwa żeby utrzymać silnik na chodzie. Pamiętaj, że skuterki mają jednocylindrowe jednostki napędowe, a więc potrzebują więcej obrotów, żeby nie zgasnąć.

Sorry, że tak późno odpisuje i tak rozrusznik sprawdzałem jest wszystko ok ale tez problem występuje podczas odpalania z kopniaka tak ze to na pewno nie rozrusznik, obroty dałem dość wysokie ale to nic nie dało żeby wam lepiej pokazać problem postaram się jeszcze dziś wstawić filmik z odpalania na zimno i pół-zimno.

trzeba wyregulować gaznik masz zle ustawioną mieszanke a co do ssania to jest ono otwarte nawet jak skuter jest zgaszony[jest na bi-metalah] po dpaleniu jak sie nagrzje to zamyka kanal ssania.napisz jaki masz filtr powietrza jak stożek to go wywal jak masz seryjny cylinder i glowice i wykręc troche śrubke od mieszanki bo go przylewa to ssanie

@snajper061 nie cały skuterek to seria nic nie było zmieniane oprócz filtra paliwa który jest trochę większy od seryjnego zrobiłem tak jak napisałeś odkręcałem po 1 obrocie i odpalałem po postoju ale to nic nie dawało dalej to samo.
Poniżej zapodaje link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=uRlb-nkfpG4&feature=youtu.be

Proszę o pomoc.

doktor psłuchał i ma diagnoze masz mój drogi za duże luzy zaworowe a jak sie nagrzeje to metal sie rozszeza i luz sie zmniejsza dlatego ci pali na dotyk na cieplym silniku luzy 0,4 0,6 i powinin chulac

Czyli porostu wyregulować zawory ?

tak o ile już gniazd nie przyjaralo i bedom nie szczelne ale watpie po reg, powinien chulać

Postaram się jak najszybciej to sprawdzić i napisze czy pomogło. ;)

Niestety regulacja zaworów nie pomogła problem nadal ten sam jakieś inne rady?