Problem z odpalaniem, skuter 4t silnik, 139qmb. Potrzebna pomoc.

Jakieś 3-4 dni temu ładnie mi palił, dziś gdy chciałem go odpalić odezwał się na jakieś 2 sekundy i zgasł. Skuter był robiony na 90-tkę wymieniłem w nim głowicę, tłok, cylinder, wariator, moduł, dyszę główną gaźnika, rolki, wał karbowy, filtr powietrza i paliwa. Zostało w nim ustawiona wszystko tak jak należy. Mam nim przejechane dopiero 400-450 km, nie był katowany ani przegrzany po tych przeróbkach. Co może byś nie tak?

Paliwo dochodzi? Iskra jest?

Iskra jest dobra, paliwo dochodzi.

A jak kopiesz kopką to czuć opór czy kopka luźno chodzi?

Jest czuć, kompresja jest w porządku. Wydaje mi się, że wina leży w gaźniku, zapomniałem ze śruba od mieszanki paliwa-powietrza zgubiła mi się, ale przed tym palił tak jak należy. Chyba będę musiał od nowa cały silnik zrobić :(

Czyli dobrze rozumiem,że nie masz śrubki o regulacji składu mieszanki, tak?

Tak, dobrze rozumiesz. Tak się chwile zastanowiłem i doszedłem do wniosku, że elektrozawór może byś uszkodzony, w bagażniku nie ma oryginalnej przykrywki ( tego spodu, nie wiem jak fachowo się to nazywa) i dałem zamiast jej kawałem plastiku, a że przewodziłem w nim różne rzeczy często dość ciężkie, to mógł się uszkodzić. Dodam jeszcze, że na początku gdy go kupiłem też zbyt dobrze nie palił, a poprzedni właściciel o niego wcale nie dbał.

Na moje oko to zła mieszanka. A co do elektrozaworu to gdy go odpalałeś, to czy po chwili od uruchomienia schodził na niższe obroty?

Tak, po jakiś paru sekundach muszę mu dać gazu bo inaczej gaśnie.

Czyli coś z gaźnikiem. Jaki kolor ma świeca?

http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1360704677.jpg
Pomiędzy 2 a 3

Jeżeli bardziej czarna i skuter podczas jazdy dławił się to za bogata mieszanka. Ale jeśli podobna do 2 to raczej nie gaźnik. A co z zaworami? Rozrząd dobrze ustawiony?

Wszystko było dobrze ustawione, raczej wątpię aby coś się przedstawiło. Z resztą jak będę miał chwile wolnego to rozkręcę silnik i zajrzę do niego.
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Kiedy ostatnio było ustawiane?Łańcuszek rozrządu może się po jamkimś czasie rozciągnąć,a co za tym idzie poluzować.Zawory tez mogą się po czasie rozregulować.

spróbuj wyregulować gaźnik . Powinno wkręć śrubkę od mieszanki do oporu , a następnie wykręć ją o około 1.5-2 obrotu. Sprawdź też filtry powietrza i paliwa . zajrzyj do zaworów.

kuba90876 napisał:

spróbuj wyregulować gaźnik . Powinno wkręć śrubkę od mieszanki do oporu , a następnie wykręć ją o około 1.5-2 obrotu.

Czytaj najpierw co jest napisane w postach wyżej.Zgubił tę śrubkę od regulacji gaźnika.

Jeśli nie ma śrubki to wypadałoby wymienić gaźnik na taki który ma śrubkę:)

Naradzie zbytnio na to nie mam czasu (sporo pracy mam), ale jak znajdę chwilę to sprawdzę. Był robiony jakieś 2-3 miesiące temu. zawory były ustawione tak: ssący 0,07 wydechowy 0,08 lub 0,06 ssący , a wydechowy 0.07. Dokładnie nie pamiętam.

Za luźno ustawione! Oba powinny być na 0.05.

Na początku były ustawiona na 0,05 ale przy takim ustawieniu zawory się zaciskały. Większa pojemność i moc to i trzeba inaczej było je ustawić.